Коли за бизнеса и свободното време
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Коли за бизнеса и свободното време

Капитал

Коли за бизнеса и свободното време

Всестранните автомобилни таланти качват до 7 души или огромен товар

4124 прочитания

Капитал

© Капитал


В света на автомобилите за бизнеса часовниците тиктакат малко по-различно, или за да бъдем точни – по-бавно. Тук модели с жизнен цикъл от 10 години не са рядкост, а по-скоро правило. При тях актуалният дизайн и най-новите тенденции в оборудването са на второстепенен план, а най-важни са разходите. Модели като Ford Tourneo Connect, Volkswagen Caddy и Peugeot Partner Tepee първоначално са замислени като фургони, а днес трябва да предложат не само голям полезен товар, но и възможност за превозване на 7 души на ниска цена. Освен това моделите трябва да функционират възможно най-дълго и надеждно при колкото се може по-ниски разходи за поддръжка. Затова производителите са изправени пред изключително трудна задача при проектирането и производството на тези автомобили.

Многофункционалните модели на Ford, Volkswagen и Peugeot са практични както за транспортирането на огромни товари със сгънати или извадени седалки, така и за превозването на големи семейства с деца, домашни любимци и багаж за ваканцията. Трите модела са на пазара в различен етап от жизнения си цикъл, но въпреки това всеки от тях си има своите предимства, за да бъде избран пред останалите.

Третото поколение на Volkswagen Caddy се произвеждаше над 10 години и достигна тираж над 1.5 милиона екземпляра. През тази година моделът беше сменен и е най-пресен от триото. На пръв поглед четвъртото издание на Caddy изглежда като фейслифт, но всъщност е много различен автомобил. Новото Caddy е запазило познатия силует, но е усъвършенствано във всички посоки и е променено сериозно.

На повече от година е Ford Tourneo Connect, който дойде у нас през пролетта на 2014. Моделът ярко изпъква над конкурентите си с динамично и модерно излъчване. Стилната каросерия и висококачествените детайли създават комфортна атмосфера за шофиране и возене.

Последният Tourneo Connect е много практичен и достъпен автомобил, предлагащ огромно пространство и функционалност в стилна опаковка. Задвижва се от високоефективни двигатели, с които се цели в лидерската позиция.

Като ветеран на фона на Caddy и Connect е Peugeot Partner Tepee, което датира от 2008 г. Оттогава моделът беше обновен веднъж, а тази пролет мина през още една модернизация, но фейслифтът трудно може да скрие възрастта на надеждния партньор за бизнеса и семейството.

И докато Volkswagen и Ford говорят за дизайн и модерни технологии, от Peugeot бързат да кажат, че предлагат модел, който спечели доверието на клиентите си със своята здравина, издръжливост, ниски разходи за експлоатация и икономични дизелови двигатели. Сега Partner Tepee е на най-изгодна цена и освен това е освежен както отвън, така и отвътре, задвижва се и от по-ефективни двигатели, които го правят още по-привлекателен избор за автомобил за работа и отдих.

Изразителна външност за Ford

Безспорно най-свеж е външният вид на Ford Tourneo Connect. Моделът има ярък и изразителен екстериор, с модерна форма на радиаторната решетка, мощна релефна броня и тесни фарове, които се врязват в раздутите калници на профила.

Стилно и съвременно изглежда и новото Caddy с освежена предна част в новия фирмен стил на марката. Нови са броните, фаровете и предният капак. Пътническата версия е оборудвана с по-малки огледала, които обаче намаляват обзора назад. По желание по-големите огледала могат да бъдат поставени на колата във всяка конфигурация. Тази външност ще остарее бавно, което за лекотоварните модели е много важно.

Новост при Peugeot Partner Tepee е хромираната радиаторна решетка между фаровете с променена форма, в която е поместено логото на Peugeot с лъва. По-масивните защитни елементи на бронята подсилват здравината на предната част и са лесни за смяна, ако има одраскване или лек удар по тях. Дневните LED светлини са разположени но-ниско в краищата на бронята. Най-атрактивно изглежда версията Partner Tepee Outdoor с черна предна броня, която е по-здрава и по-издръжлива за ежедневна употреба.

Усещане за Golf в салона на Caddy

Чисто субективно най-много ми пасва позицията зад волана във Volkswagen Caddy. Тук се чувствам като в Golf, а това ме грабва, харесва ми. Приликите с германската автомобилна икона са навсякъде - във волана, в приборния панел и дори в централната конзола и лоста на трансмисията.

Всички регулатори и бутони са подредени ергономично, за по-лесен и интуитивен достъп. Вратите са тапицирани изцяло отвътре, а над централната конзола има още една ниша. Седалката на водача е удобна, но и със странични опори за фиксиране на тялото в завоите.

Харесва ми и позицията зад волана на Ford Tourneo Connect. На шофьорската седалка има огромно пространство, където ще се чувстват удобно дори и хора с височина над 2 метра и едро телосложение. Приборите са лесни са разчитане, инструментите са логични за ползване, разположени са удобно за водача, така че зад волана на Ford Tourneo Connect можете да прекарате много часове в дълго и неуморно пътуване. Салонът е изпълнен с множество ниши и места за предмети, а под козирката на приборния панел има жабка с 12-волтов контакт. Големите прозорци пропускат максимално светлина в интериора.

В обновения салон на Peugeot Partner Tepee виждам модерно оборудване, което нямаше в модела при появата му преди 7 години. Тестваната версия Outdoor е тапицирана с приятни материи. На централно място на конзолата има 7-инчов цветен сензорен екран, чрез който се осъществява лесен достъп до функциите на колата и може да се слуша музика от мобилни устройства и да се използва навигация с карта на Европа.

Събират повече от "Дядовата ръкавичка"

Най-голямото предимство на трите модела е, че те могат да превозват до 7 пътници, а само за няколко минути лесно се трансформират в товарни автомобили. Докато Ford и Volkswagen предлагат удължени версии на моделите си, Peugeot има такава само за лекотоварния си вариант. В своя 5-местен вариант Ford Tourneo Connect е с междуосие 2.66 м, а в 7-местния, наречен Grand Tourneo Connect, междуосието е 3.06 м. Моделът на Ford е шампион по трансформации на салона. В Tourneo Connect има място за 5 души, а обемът на багажника е 1029 л. Достъпът до задните седалки се осъществява чрез две странични плъзгащи се врати, които заемат по-малко място за отваряне около автомобила, спрямо стандартите. При необходимост от повече товарно пространство седалките на втория ред се сгъват в съотношение 60:40 или могат напълно да се демонтират от салона и обемът нараства до 2410 л.

Версията Grand Tourneo Connect се предлага във варианти с 5 или 7 места. В 7-местната версия седалките на втория и третия ред се сгъват и образуват равен под за багаж, а максималният обем достига 2761 л. Освен това за превозване на дълги предмети може да се сгъне и облегалката на предната пътническа седалка. Възможно е да се сгънат само левите седалки, а десните да се използват от пътниците. Ако понякога имате нужда от товарен автомобил, можете да извадите всички седалки освен тази на водача и да съберете огромно количество товари с полезен обем до 3600 л.

Огромно пространство има и в новия Volkswagen. Пътническият вариант на удължения Caddy Maxi е стандартно с два реда седалки и багажен обем 530 л. При трети ред седалки с падаща облегалка товарното пространство се увеличава до 1350 л. Двата задни реда могат лесно да се извадят и за няколко минути товарният капацитет нараства до 3700 л. При стандартното Caddy максималният капацитет без седалки в пътническата зона достига до 3030 л, а максималната дължина на товара е 3.01 м.

Обновеното Peugeot Partner Tepee предлага голяма модулност и гъвкавост, за да се пригоди към различните нужди на клиентите в ежедневието, както и за пътуванията в свободното време. Моделът се трансформира за броени секунди и може както да превозва 5 или 7 души, така и да транспортира огромни багажи. Зад двете предни седалки има три демонтиращи се седалки на втори ред, както и две сгъваеми седалки на третия ред за версията със 7 места.

При демонтиране на всичките пет седалки товарното пространство се увеличава от 675 до 3000 л, което е сред най-добрите в класа. Достъпът до багажника се улеснява от големия капак и от отварящото се задно стъкло, единствено за сегмента. Има и външна модулна възможност за товарене чрез релсите на покрива, които се поставят по дължина или по широчина според нуждите.

Теглят пъргаво, харчат малко

Тестваните автомобили Ford Tourneo Connect, Volkswagen Caddy и Peugeot Partner Tepee Outdoor се задвижват от модерни турбодизелови двигатели с висока ефективност. Под предния капак на Ford мърка икономичният дизелов агрегат 1.6 TDCi със 115 к.с. Моторът осигурява тяга от 270 Нм, които помагат при ускоряване от място или при изпреварване.

1.6-литровият турбодизел е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и е напълно достатъчен за да тегли колата, дори на борда да има 5 души и пет куфара. Според Ford средният разход на дизеловия двигател в Tourneo Connect е едва 4.9 л/100 км в комбиниран цикъл и тази стойност е напълно постижима.

Също под 5 л на 100 км харчи и Volkswagen Caddy, макар че при него задвижването е поверено на 2.0-литров турбодизелов мотор със 102 к.с. в съчетание с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Благодарение на максималния въртящ момент от 250 Нм Caddy има достатъчно тяга за пъргаво придвижване както в града, така и на магистралата. Като алтернатива на дизела Caddy се предлага с бензинов турбодвигател 1.4 TGI, който работи фабрично на природен газ и изразходва само 4.1 кг метан на 100 км. Новото Caddy се предлага и с автоматична роботизирана трансмисии с двоен съединител DSG.

Най-икономичен обаче е дизеловият двигател на Peugeot. В обновеното Partner Tepee турбодизеловият мотор 1.6 BlueHDi Start & Stop в тандем с 5-степенна ръчна скоростна кутия харчи едва 4.1 л/100 км и отделя рекордно ниските за сегмента вредни емисии от 109 г/км СО2. Неговите 254 Нм гарантират добро ускорение и уверено движение.

Пътно поведение на лек автомобил

Ако изборът зависи от пътното поведение и управлението на моделите, везните клонят към Volkswagen. Новото Caddy е изградено върху модулната платформа на бестселъра Golf и това си личи при динамично шофиране. На път с остри завои Caddy стриктно следва зададената от водача траектория и завива бързо и сигурно, напомняйки за стабилното еталонно пътно поведение на Golf 7. Окачването е по-меко, като на грапава настилка Caddy вози много добре, без да тревожи пътниците при преминаване през дупки и неравности. Шумоизолацията се грижи за тишината в купето.

На много високо ниво е и пътното поведение на Ford Tourneo Connect, което е типично за гордостта на марката – Focus. То се отличава с директно управление и балансирано окачване, което позволява комбинация между комфортно возене и стабилност в завои. Автомобилът се управлява приятно, реагира своевременно на корекциите от волана, като страничните наклонявания в завой са в рамките на допустимото и не тревожат.

Обновеното Peugeot Partner Tepee във версията Outdoor е с леко кормилно управление, което се втвърдява при повишаване на скоростта. Увеличеният просвет позволява на колата да се движи и по черни пътища. С обновеното Peugeot Partner Tepee Outdoor лесно можете да достигнете до красиви, но трудно достъпни места сред природата.

Peugeot Partner е най-изгоден за бюджета

За всички, които търсят качествена кола за работа и за свободното време, без съмнение новото Caddy е отличен избор. Но всяко съвсем ново нещо струва по-скъпо и Caddy не прави изключение със своите 33 000 лева за базовата версия. С дизелов мотор и много екстри цената на германския модел набъбва до 44 000 лева.

С около 3000 лева по-евтин е Ford Tourneo Connect с дизелов мотор в прилично обзаведеното ниво Trend. Базовата версия на Ford започва от 34 600 лева. Затова най-изгодният автомобил в това сравнение е Peugeot Partner Tepee, който единствен слиза под 30 000 за базовата версия, а авантюристичният Outdoor в съчетание с дизеловия агрегат 1.6 BlueHDi струва 38 500 лева. Всяка от трите коли ползват данъчен кредит, така че при покупка на фирма можете да спестите още 20%.

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi

Задвижване Двигател 4-цил. турбодизел
Работен обем, куб. см 1560 Макс. мощност, к.с. 115 Макс. въртящ момент, Нм 270

Трансмисия 6-ст. механична

Динамика

Максимална скорост, км/ч 165
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 13.8 Среден разход на гориво, л/100 км 4.9

Емисии СО2, г/км 130

Цена

Базов модел в лв. с ДДС 34 600

Тестван модел в лв. с ДДС 41 100

Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi

Задвижване Двигател 4-цил. турбодизел Работен обем, куб. см 1598
Макс. мощност, к.с. 100 Макс. въртящ момент, Нм 254

Трансмисия 5-ст. механична

Динамика

Максимална скорост, км/ч 166 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 12.4
Среден разход на гориво, л/100 км 4.1

Емисии СО2, г/км 109

Цена

Базов модел в лв. с ДДС 29 642

Тестван модел в лв. с ДДС 38 659

Volkswagen Caddy 2.0 TDI

Задвижване
Двигател 4-цил. турбодизел Работен обем, куб. см 1968 Макс. мощност, к.с. 102
Макс. въртящ момент, Нм 250

Трансмисия 5-ст. механична

Динамика

Максимална скорост, км/ч 172 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 12.9 Среден разход на гориво, л/100 км 4.6

Емисии СО2, г/км 119

Цена

Базов модел в лв. с ДДС 33 070

Тестван модел в лв. с ДДС 43 895

Фотограф: Volkswagen
Фотограф: Volkswagen
Фотограф: Volkswagen
Фотограф: Volkswagen
Фотограф: Ford
Фотограф: Ford
Фотограф: Ford
Фотограф: Ford
Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot
Фотограф: Peugeot

В света на автомобилите за бизнеса часовниците тиктакат малко по-различно, или за да бъдем точни – по-бавно. Тук модели с жизнен цикъл от 10 години не са рядкост, а по-скоро правило. При тях актуалният дизайн и най-новите тенденции в оборудването са на второстепенен план, а най-важни са разходите. Модели като Ford Tourneo Connect, Volkswagen Caddy и Peugeot Partner Tepee първоначално са замислени като фургони, а днес трябва да предложат не само голям полезен товар, но и възможност за превозване на 7 души на ниска цена. Освен това моделите трябва да функционират възможно най-дълго и надеждно при колкото се може по-ниски разходи за поддръжка. Затова производителите са изправени пред изключително трудна задача при проектирането и производството на тези автомобили.

Многофункционалните модели на Ford, Volkswagen и Peugeot са практични както за транспортирането на огромни товари със сгънати или извадени седалки, така и за превозването на големи семейства с деца, домашни любимци и багаж за ваканцията. Трите модела са на пазара в различен етап от жизнения си цикъл, но въпреки това всеки от тях си има своите предимства, за да бъде избран пред останалите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK