Суперавтомобил от бъдещето
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Суперавтомобил от бъдещето

Суперавтомобил от бъдещето

Колата осигурява максимум удоволствие с минимум емисии

Георги Пауновски
1693 прочитания

© БМВ груп България


Има автомобили, орисани да влязат в историята. BMW i8 е от тях. С цел намаляване на теглото, което да компенсира допълнителните килограми от батериите и електромотора, това e серийната кола, в която най-масово се използва подсилена с въглеродни влакна пластмаса. Външните панели са основно от пластмаса, рамата е алуминиева, а в i8 могат да се открият и компоненти от магнезий. Стъклата са химически закалени вместо ламинирани, което ги прави наполовина по-леки.

Лек и мощен

Дългият 4.70 метра суперавтомобил тежи само 1490 кг, а придвижването му по пътищата се осъществява от бензинов двигател и електромотор с общо 326 конски сили. Ускорението на i8 до 100 км/ч отнема 4.4 секунди, а максималните 250 км/ч се достигат с лекота. Средният разход от 2.1 л/100 км в смесен цикъл пък направо шокира. Той е постижим благодарение на възможността 35 километра да се изминават на ток с енергия от зареждани от контакта литиево-йонни батерии.

Двете лица на i8

Първото, което проверих при тестването на i8, беше икономичността. За целта активирах еконастройките на мотора, климатика и трансмисията и оставих електрониката да решава кога кой мотор да се ползва. Постарах се и да карам максимално плавно. След 50 км в града и извън него бордовият компютър отчете 5.3 л/100 км.

Факторът удоволствие проверих с активиране на спортните настройки. Колата се промени коренно. С всяко докосване на педала на газта i8 се устремяваше напред, при това с вдъхновяващ звук. Воланът стана по-прецизен, а втвърденото окачване елиминира почти напълно наклона в завой. Стабилността на кривите беше феноменална, което се дължи както на перфектното разпределение на масите, така и на ниския център на тежестта заради акумулаторите в пода и задвижването на четирите колела. Дори и при спортно шофиране разходът се оказа твърде приличен - под 8 л/100 км.

Функционална красота

Улисан от техническото съвършенство на i8, всъщност пропуснах да отбележа, това, което се забелязва първо - невероятна визия. В случая обаче тя не е самоцелна. Формата е продиктувана от стремежа за минимално въздушно съпротивление и максимална сила на притискане към пътя.

Лошата новина за всички запленени от i8 е, че моделът не се предлага на българския пазар. Дилърите на BMW в страната могат да окажат съдействие за поръчка през друга държава, но заради големия интерес доставката може да отнеме дори година. Иначе цената на i8 в Германия е 126 000 евро за базовия модел, което го прави най-скъпото BMW.

BMW i8

Задвижване Двигател 3-цил. бензинов
Работен обем, куб. см 1497 Макс. мощност, к.с. 231 Макс. въртящ момент, Нм 320
Eл. мотор: 131 к.с, 250 Нм Обща мощност, к.с. 362 Трансмисия: 6-степенна автоматична
Динамика Максимална скорост, км/ч 250 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 4.4
Среден разход, л/100 км 2.1 Емисии СО2, г/км 49 Цена
Базов модел в лв. с ДДС n.a.

Тестван модел в лв. с ДДС n.a.

Фотограф: Георги Пауновски

Има автомобили, орисани да влязат в историята. BMW i8 е от тях. С цел намаляване на теглото, което да компенсира допълнителните килограми от батериите и електромотора, това e серийната кола, в която най-масово се използва подсилена с въглеродни влакна пластмаса. Външните панели са основно от пластмаса, рамата е алуминиева, а в i8 могат да се открият и компоненти от магнезий. Стъклата са химически закалени вместо ламинирани, което ги прави наполовина по-леки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK