Чакането си струваше
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чакането си струваше

Чакането си струваше

Вторият SUV на шведите е изцяло нов във всяко отношение

1344 прочитания

© Мото-Пфое


Трябваше да почакаме 12 години, за да видим второто поколение на Volvo XC90, но определено си струваше, защото моделът е изцяло нов във всяко отношение. С него започва обновяването на цялата гама на марката. Новото XC90 е много по-голямо от своя предшественик, но въпреки това е доста по-леко. Вижда се, че моделът е с нов външен вид и носи чертите на прототипите Volvo Estate и XC Coupe.

Уют по скандинавски

Изцяло новото Volvo ХС90 посреща водача и пътниците с уютен скандинавски салон. За него са използвани мека кожа, дърво в топли тонове и полиран алуминий, а осветлението е светодиодно. В централната конзола е интегриран огромен 9.5-инчов сензорен екран на мултимедийна система, наподобяващ таблет. От него се управляват почти всички функции в автомобила. Седалките и отпред, и отзад са меки и комфортни. Има и трети ред седалки, които вече стават и за възрастни със среден ръст.

При първия тест на новото Volvo ХС90 беше представена версията D5 с 2.0-литров 4-цилиндров двигател с мощност 225 к.с. и двоен турбокомпресор. Моторът е много тих и се чува само при рязко ускоряване. Основното му предимство е голямата тяга на ниски обороти, тъй като въртящият момент от 470 Нм е на разположение още при 1750 об./мин. Това ми позволява лесно и спокойно да изпреварвам по подбалканския път, дори и при ограничена видимост. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Превключването е почти незабележимо, но ми се иска да е по-бързо.

Заглажда неравностите

Задвижването на четирите колела, пътният просвет от 238 мм и асистентът за спускане помагат на новото Volvo ХС90 да се справя и извън пътя. Моделът може да преодолява водни препятствия с дълбочината 45 см. Новото ХС90 вози много меко, тъй като окачването поглъща повечето неравности. Още по-добре вози колата с опционалното въздушно окачване, което буквално изглажда всички несъвършенства по пътя. Новото Volvo XC90 впечатлява с отличната си шумоизолация.

Volvo XC90 D5 AWD

Задвижване
Двигател 4-цил. турбодизел Работен обем, куб. см 1969 Макс. мощност, к.с. 225
Максимална скорост, км/ч 220 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 7.8 Среден разход на гориво, л/100 км 5.8

Емисии СО2, г/км 152

Цена

Базов модел в лв. с ДДС 107 550

Тестван модел в лв. с ДДС 130 280

Трябваше да почакаме 12 години, за да видим второто поколение на Volvo XC90, но определено си струваше, защото моделът е изцяло нов във всяко отношение. С него започва обновяването на цялата гама на марката. Новото XC90 е много по-голямо от своя предшественик, но въпреки това е доста по-леко. Вижда се, че моделът е с нов външен вид и носи чертите на прототипите Volvo Estate и XC Coupe.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK