С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 ное 2015, 10:32, 775 прочитания

Внимателно с гасенето на пожарите по пътищата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Като бивш пожарникар премиерът има навика да се намесва бързо и решително, когато част от чергата на държавата се подпали. Поредното доказателство дойде с изготвените на юруш от експерти и МВР мерки срещу пълната анархия по пътищата и нарастването на броя на катастрофите, загиналите и ранените. При гасеното на пожари обаче има една особеност – фокусът е върху това пламъците да се потушат, като в резултат често съпътстващите щети дори надвишават тези от самата стихия.

В този смисъл залитането към силно популистки мерки и твърда ръка, когато се регулира една толкова чувствителна система като пътната безопасност, едва ли е най-подходящият ход. Затвор от една до три години за драстично превишение на скоростта, до 6 години зад решетките за дрифт и участие в улично състезание, спиране на коли от движение, ако са ползвани от пиян или неправоспособен шофьор…


На пръв поглед мерките звучат добре, стряскащо, но се питам колко ли пари би бил склонен да даде застрашен от такава санкция водач, за да се отърве? И дали срещу себе си ще има стройна система, в която никой няма да поиска да ги вземе? Освен това, струва ми се, че и правозащитниците ще има какво да кажат по въпроса.

Вместо подобни екзотични решения има доказано работещи подходи, използвани в цяла Европа – масов контрол с камери, невъзможност да се измъкнеш от наложената глоба, обвързване на размера на санкциите с доходите и т.н. Вместо да откриваме колелото, което в нашия случай може да се окаже квадратно, дали не е по-добре просто да копираме дизайна от хората, при които действа от години?   


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 21 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1414 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Кратки автоновини

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10