С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 ное 2015, 13:01, 1133 прочитания

Защо Люис Хамилтън стана шампион

Британският пилот на Mercedes беше по-бърз и в квалификациите, и в състезанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За втора поредна година Люис Хамилтън спечели титлата във Формула 1. Пилотът на Mercedes триумфира с короната три кръга преди края на сезона, след като спечели Гран при на САЩ и стана недостижим за съперниците си. Така британецът взе третата си корона след тези през 2008 г. с McLaren и през 2014 г. с Mercedes. По този начин той се изравни по титли със своя идол Аертон Сена.

По толкова имат още Джеки Стюарт, Джак Брабъм и Нелсон Пикет. Люис обаче стана първият британския пилот, който успя да защити титлата си във Формула 1. Хамилтън влезе в клуба на големите шампиони, но често в края на сезона, след като първенецът вече е известен, започват и коментарите дали съответният състезател заслужено е спечелил първото място.


Дали това се е дължало на късмета, на колата или пък на пилотските му умения зад волана. Мнозина си задават тези въпроси и за Люис. На тях ще дадем отговор сега.

Борбата между съотборници
През миналия сезон Хамилтън трябваше да почака до последния кръг, за да спечели короната. Всичко се реши чак в Абу Даби, като единственият му конкурент - Нико Розберг, също имаше своя реален шанс за титлата. През този сезон обаче всичко се случи много по-рано, което говори достатъчно само по себе си.

Историята е доказала, че титла във Формула 1 три състезания преди края на сезона не се печели просто така. Това говори, че си победил категорично съперниците си на пистата. Така беше и в случая тази година. Още от нейното начало Люис демонстрира сериозно надмощие над Розберг, като след първите 4-5 състезания беше ясно, че шампион ще бъде един от двамата, тъй като Mercedes отново има голям аванс пред останалите.



Както и през миналия сезон, така и през този основната причина за триумфа на тъмнокожия британец беше изключителната скорост в състезанията. Допреди старта в Бразилия Люис имаше десет победи срещу четири за Нико, показвайки по-добра скорост в състезанията с около 0.2 сек. на обиколка, което в съвременната Формула 1 е непълно достатъчно да направи разликата.

Много важно е да се отбележи, че Хамилтън подобри представянето си в друг много важен компонент - квалификациите, които са много важна отправна точка към състезанията.

Хамилтън запази хладнокръвие
През 2014 г. Розберг спечели повече първи позиции, като в същото време Хамилтън сбърка на няколко пъти в решителните си бързи обиколки, а на два пъти имаше и технически проблеми. През този сезон британецът вдигна скоростта в сесиите за място на старта и по-важното - запази хладнокръвие в решителните моменти, без да допуска неточности или да блокира колелата при спиране.

В резултат постигна четири поредни първи позиции на старта в началото на сезона и след един такъв на Розберг в Испания дойде нова серия от цели седем поредни.

В някои от тях разликата беше повече от половин секунда на обиколка като в Австралия, Бахрейн и Унгария, което е много сериозна разлика за съвременната Формула 1 с изравнени сили по отношение на пилотите, каращи една и съща кола. Това направо смаза Нико психически. Розберг като цяло имаше и повече технически проблеми.

Той отпадна в Италия на "Монца" заради гръмнал двигател и в Русия с повреда в педала на газта. Хамилтън не завърши само в Сингапур заради проблем с дросела. Това му даде едно 25 точки повече в битката и наклони везните в негова полза.

Като цяло британецът също така стартираше по-добре. Особено от Гран при на Белгия, когато беше ограничена помощта на инженерите от бокса как да се намира по-лесно точката на зацепване на съединителя. В следващите няколко надпревари Нико губеше позиции на старта, като най-много натежаха стартовете в Япония и САЩ, където Нико загуби от Хамилтън. Британецът показа по-добро усещане при потеглянето от място без никакви помощници, използвайки природния си талант и чувство за сцепление.

Късметът нямаше решаваща роля
Разбира се, и Люис имаше своите по-слаби тръгвания, но те бяха много по-малко. Интересното е, че по един много важен компонент Люис губи – той допусна реално повече грешки от Нико през сезона. Но те или бяха дребни, или бяха в не толкова важни моменти, или пък просто имаше късмет.

Хамилтън сгреши в квалификацията в Япония на два пъти с единствената си бърза обиколка, както и в решителната трета част в сесията за място в Мексико. Съответно остана втори в решетката, но на "Сузука" си върна първата позиция още на старта. Люис допусна сериозна грешка в Унгария.
При рестартирането на надпреварата в битката с Рикиардо заради удара с пилота на Red Bull британецът получи наказание преминаване през бокса, а освен това трябваше да смени и предното си крило.

Така броени обиколки преди финала Нико вървеше втори, а Хамилтън беше в дъното на топ 10 и нещата отиваха към това Розберг да поведе в шампионата и то в много важен момент точно преди лятната пауза. Злощастен сблъсък с Рикиардо, направил оптимистичен опит за изпреварване в първия завой, обаче причини счупване на предния спойлер на германеца и финиширане на две позиции зад Хамилтън.

Така равносметката е, че Хамилтън печели срещу Нико в четири компонента срещу един и абсолютно заслужено спечели титлата. Да, имаше и късмет, но това нямаше решителна роля. И с оглед на наранената психика на Розберг след втората поредна загуба то е напълно възможно да видим Люис отново шампион и през 2016 г., ако, разбира се, тимът на Mercedes има отново същото предимство пред конкуренцията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1131 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Капитал Авто

Автомобилите, които впечатлиха през 2015 година

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10