Чисто нов или наскоро обновен модел
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чисто нов или наскоро обновен модел

Чисто нов или наскоро обновен модел

Прясното А4 иска лидерска позиция от освежената Серия 3 и улегналата С-класа

5372 прочитания

Audi, BMW или Mercedes-Benz? А4, 3-та серия или С-класа? Чисто нов или наскоро обновен модел? Вече повече от 20 години тази дилема стои пред хората, за които автомобилът не е само средство за придвижване. Поколенията се сменят, но не се променя желанието на потребителите да карат автомобил от германска премиум марка. И ако някога абсолютен лидер беше Mercedes-Benz, то през 80-те и 90-те години BMW и Audi положиха усилия да направят конкурентни модели на лимузините от Щутгарт. Напоследък BMW и Audi не само се развиха на конкурентно ниво, но и в някои отношения изпревариха дългогодишния лидер. Това накара много почитатели да "изневерят" на трилъчевата звезда.

Статистиката показва, че през миналата година BMW отново изпреварва основните си конкуренти Mercedes-Benz и Audi, реализирайки най-много продажби в сегмента на луксозните автомобили. Неотдавна главният изпълнителен директор на Daimler д-р Дитер Цетче официално заяви, че Mercedes-Benz ще си върне лидерството при луксозните автомобили и това ще стане до 2020 г. Дали прогнозите на д-р Цетче ще се оправдаят зависи от ключови модели като С-класата, която обаче е в непрекъсната надпревара с Audi A4 и BMW Серия 3.

В този момент най-новият модел е Audi А4 (B9), което дебютира през миналата година. На повече от година е последният Mercedes-Benz C-класа (W205), а последната Серия 3 (F30) на BMW беше обновена през миналата година.

Баварският седан получи лека очна линия във външния вид и по-благороден интериор, но добави редица нови двигатели и технологии, които трябва да задържат интереса на хората. Сравняваме трите най-разумни модификации - Audi A4 2.0 TDI, BMW 320d и Mercedes C 220d, за да проверим талантите на всеки от тях.

С-класата – като малка S-класа

Макар промените във външността на BMW Серия 3 да са козметични, моделът и до днес изглежда съвременно, като грабва вниманието със своята спортна и атлетична стойка. В екстериора виждаме нова броня с променени въздухозаборници, както и нови фарове с LED дневни светлини. Отзад изпъкват серийните светодиодни светлини, а бронята е леко променена. BMW Серия 3 е красиво със своите хармонични пропорции, ниски линии и изящни форми, които правят външността привлекателна, едновременно елегантна и делова.

Коренно различен е дизайнът на новия Mercedes С-клас, който изглежда като малка S-класа. Ръбовете и ъглите са заменени с плавни линии и извивки. Седанът има дълъг преден капак и скъсена задна част. Има избор между две различни "лица" - спортното Avantgarde с голяма емблема в центъра на широката радиаторна решетка или Classic с класическа решетка със звездата на Mercedes на предния капак.

На пръв поглед новото Audi A4 не се е променило много на външен вид, но само така изглежда на снимките. Наистина седанът е запазил познатия силует с дълъг капак на двигателя и извита форма на покрива, но разликите са в детайлите. Предницата е заострена, което е подобрило много аеродинамиката на модела. Отпред фирмената хромирана радиаторна решетка е шестоъгълна и е с увеличени размери.

Фаровете са с форма на стрела, като в базовата версия са биксенонови, в по-скъпите версии са светодиодни, а като опция могат да бъдат и матрични. Страничните огледала са на вратите, а не до рамката на прозореца. В капака на багажника е интегриран спойлер. Всичко това е достатъчно, за да обобщим, че пред нас е един наистина нов модел.

Приятна атмосфера в салона на A4

Ако външният вид на новото Audi A4 оставя усещане за предшественика, то интериорът на модела от Инголщат е изцяло нов и създава приятна атмосфера. В салона преобладават хоризонтални линии, щедро е използван алуминий, съчетан с естествено дърво. Осветлението се осъществява със светодиоди и може да променя цвета си.

Широката централна конзола е обърната към водача, а на върха е прикрепен 8.3-инчовият екран на мултимедийната система MMI. Показанията на измервателните уреди са изведени на LCD екран с два режима на работа, като в единия по-големи са приборите, а в другия – картата на навигационната система.

Има и система за прожектиране на данните върху предното стъкло. Гласовото управление на менюто е стандартно, а срещу доплащане можете да изберете сензорен панел, който разпознава буквите, написани с пръсти. В спортната версия S Line интериорът е декориран с кожа, а воланът с три спици е с плоско дъно. Позицията на седене в новото Audi А4 е по-ниска.

Предните седалки са по-комфортни и придържат по-добре тялото. Салонът е станал по-широк, така че отзад да седнат удобно трима възрастни пътници. Обемът на багажника е 480 литра, като в него има куки за захващане на фиксираща мрежа.

Абсолютно същият обем имат и багажниците на Mercedes С-клас и BMW Серия 3. В салона на обновената "тройка" са използвани по-качествени материали, освен това има множество акценти от хром. В интериора на Серия 3 откриваме познатата централна конзола, завъртяна към водача, която не е претрупана с бутони и е много интуитивна за ползване. На задната седалка има достатъчно място за трима пътници.

Има какво да се желае в С-класата

В интериора на Mercedes-Benz С-класа е уютно, материалите са висококачествени, сглобката е прецизна – както трябва да бъде в един истински премиум седан. Тапицериите на вратите и седалките са от стилна и приятна на допир кожа, декорирана с дървени апликации или черни лакирани детайли и много сребристи облицовки от алуминий. Воланът с три спици е с намален диаметър.

Всичко тук щеше да бъде идеално, ако селекторът за избор на режимите на автоматичната трансмисия беше на централния тунел, а не отдясно на кормилната колона, но водачите на Mercedes-Benz твърдят, че са свикнали да е там. Дразни и класическият ключ, който трябва да бъде поставен в съответното гнездо, а не си стои в джоба на водача.

Голямата централна конзола е наклонена, а в горната част към нея е прикрепен свободно стоящ 8.4-инчов TFT дисплей на мултимедийната система. Влизането и търсенето в менюто се осъществява с кръгъл джойстик и тъчпад, от който могат да се изберат различни подменюта. На централната конзола има елегантен аналогов часовник. Предните седалки са меки и удобни, а на задния диван могат да се съберат трима не много високи пътници.

Серия 3 е отличник в динамиката

За задвижването на трите премиум модела Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа избрахме най-разумните турбодизелови двигатели, които съчетават прилична динамика с нисък разход на гориво и емисии на СО2, но изискат зареждане с качествен дизел и своевременно сервизиране по предписанията на производителя.

Под капака на Mercedes-Benz С 220d се намира познатият 2.1-литров турбодизел. След последната модернизация двигателят е по-тих на магистралата и се обажда само при рязко подаване на газ. Още при 3000 об./мин. моторът е впрегнал всичките си 170 кончета, а от 1400 об./мин. разполага с цели 400 Нм въртящ момент и ги задържа до 2800 об./мин. Тягата се предава към задните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор, която работи плавно, но ни се иска да беше малко по-бърза.

С този тандем динамиката е доста прилична – 7.8 секунди при ускорението от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 233 км/ч. Почти същата динамика (7.7 секунди) ни дава и новото Audi A4 2.0 TDI, като при него двигателят е 2.0-литров турбодизел с мощност 190 к.с. при 3800 об./мин. Тягата също е 400 Нм, но се достига при 1750 об./мин. и се предава към предните колела от 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител S tronic.

Трансмисията превключва скоростите по-бързо отколкото в С-класа, а изпреварванията се осъществяват за по-кратко време. Двигателят на Audi работи тихо дори и при високи обороти и се развърта много спонтанно.

Отличник в динамиката обаче е BMW 320d, задвижвано от 2.0-литров 4-цилиндров турбодизел с мощност 190 к.с. при 4000 об./мин., което стига 100 км/ч за 7.5 сек. В тестваната кола този мощен дизелов двигател е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия, която превключва предавките по-бързо от водача, без това да се усеща от пътниците.

Тягата от 400 Нм се предава на задните колела и дава възможност да изпитате спортното усещане, присъщо за BMW. Двигателят на BMW 320d е по-шумен в сравнение с тези на своите конкуренти.

Производителите обещават разход в комбиниран цикъл в рамките на 4-4.3 л/100 км, но кой кара тези коли икономично. Най-хубавото е, че дори и при по-динамично шофиране разходът на гориво не надвишава 7 литра. По този начин и трите модела ви дават възможност да пътувате бързо, без това да ви струва цяло състояние. Ето защо Audi A4 2.0 TDI, BMW 320d и Mercedes-Benz C220d са най-предпочитаните версии на А четворката, тройката и С-класата. По-мощни мотори всъщност не са ви необходими.

Тройката на BMW за динамична езда

Водачите, които умеят да шофират добре и обичат по-активния стил на управление, поставят на първо място пътното поведение на автомобила. За тях BMW 320d ще бъде като естествено продължение на тялото, тъй като "тройката" сякаш е направена за динамична езда. В режим Sport педалът на газта е много чувствителен и двигателят реагира моментално на желанието на водача да се изстреля напред.

Окачването е стегнато, воланът е тежък, а автоматичната скоростна кутия превключва предавките на по-високи обороти. Благодарение на задното си задвижване BMW Серия 3 се усеща на пътя като спортна кола. Новите адаптивни амортисьори минимализират страничното наклоняване, колата е стабилна и в комбинация с прецизното кормилно управление предизвиква водача да описва завоите без колебания.

В режим Sport+ фините настройки на системата ESP позволяват да плъзнете задницата, а ако не сте привърженици на дрифта, оборудвайте "тройката" с двойно задвижване 4х4. Системата, която в BMW се нарича xDrive, разпределя тягата оптимално към четирите колела, като при динамично шофиране и на хлъзгави настилки осигурява още по-голямо сцепление и сигурност, без да лишава водача от удоволствието от шофирането.

Въпреки отличната динамика BMW 320d вози доста комфортно, особено с 16- или 17-инчови колела. Ако оборудвате седана с красивите 18-инчови джанти с нископрофилни гуми, ще усещате преминаването през неравностите и кръпките по асфалта и ще трябва сериозно да намалите, за да преминете през легналите полицаи.

A4 балансира между возия и управление

По отношение на комфорта новото Audi A4 вози значително по-добре от Серия 3, особено по лошите пътища, осеяни с много дупки и неравности. Благодарение на спортното окачване с регулируеми амортисьори А4 успява да постигне чудесен баланс между мека возия и информативно кормилно управление. Макар че е с предно предаване, зад волана на А4 не се усеща характерното недозавиване.

В режим Dynamic новото кормилно управление в съчетание с окачването с адаптивни амортисьори позволява на водача да се развихри в завоите. Седанът Audi A4 няма проблем със сцеплението, но системата Quattro за задвижване на четирите колела определено ще е полезна по заснежени пътища.

Същото се отнася и за С-класата на Mercedes-Benz, която върху сух асфалт има отлично сцепление с пътя, но на хлъзгава настилка задното предаване изисква шофиране без резки движения с волана и плавно подаване на газ. Новото поколение на С-класата се управлява прецизно и точно, но въпреки това не толкова директно, колкото BMW и Audi.

Динамичното шофиране в завои е съпроводено с осезаемо плъзгане на задницата, което кара водача да отпусне юздите. Вместо това С-класата предлага на пътниците възможността да се насладят на комфортно возене, с което моделът отново потвърждава амбициите си да бъде една малка S-класа. Опционалното въздушно окачване допълнително подобрява комфорта на возене и изглажда неравностите по пътя.

100 000 лева за германски премиум седан?

Audi А4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz С-класа никога не са били сред изгодните предложения в своя клас и актуалните издания на моделите не правят изключение. Високата цена се обяснява с думата премиум, която е любима на маркетинговите специалисти на трите германски марки.

Цените на сравняваните базови модели с дизелов двигател и автоматична скоростна кутия се колебаят около 76 000 лева, но за тази сума седаните предлагат доста скромно серийно оборудване. Срещу доплащане можете да си поръчате всички екстри за средния клас, като сумата стремглаво върви нагоре и с лекота достига 100 000 лева.

Audi, BMW или Mercedes-Benz? А4, 3-та серия или С-класа? Чисто нов или наскоро обновен модел? Вече повече от 20 години тази дилема стои пред хората, за които автомобилът не е само средство за придвижване. Поколенията се сменят, но не се променя желанието на потребителите да карат автомобил от германска премиум марка. И ако някога абсолютен лидер беше Mercedes-Benz, то през 80-те и 90-те години BMW и Audi положиха усилия да направят конкурентни модели на лимузините от Щутгарт. Напоследък BMW и Audi не само се развиха на конкурентно ниво, но и в някои отношения изпревариха дългогодишния лидер. Това накара много почитатели да "изневерят" на трилъчевата звезда.

Статистиката показва, че през миналата година BMW отново изпреварва основните си конкуренти Mercedes-Benz и Audi, реализирайки най-много продажби в сегмента на луксозните автомобили. Неотдавна главният изпълнителен директор на Daimler д-р Дитер Цетче официално заяви, че Mercedes-Benz ще си върне лидерството при луксозните автомобили и това ще стане до 2020 г. Дали прогнозите на д-р Цетче ще се оправдаят зависи от ключови модели като С-класата, която обаче е в непрекъсната надпревара с Audi A4 и BMW Серия 3.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK