Най-мощното и най-икономично Volvo
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-мощното и най-икономично Volvo

<span>Изпълнението</span>R-Design <span>правиХС90 още по-атрактивно</span><br/><br/>

Най-мощното и най-икономично Volvo

Въпреки 408-те конски сили ХС90 хибрид харчи като малолитражка

Георги Пауновски
2476 прочитания

<span>Изпълнението</span>R-Design <span>правиХС90 още по-атрактивно</span><br/><br/>

© Volvo


Възможно ли е най-мощното Volvo към момента да е и най-икономичното? Отговорът е да, а заслугата е на технологията Twin Engine, която дебютира в зареждащата се от контакта хибридна версия на кросоувъра ХС90. Автомобилът разчита на двулитров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор, като общата мощност е 408 конски сили и има 640 Нм въртящ момент.

Плюс 88 конски сили и минус 6 литра бензин

В сравнение с най-близката като параметри версия на ХС90 (Т6 с бензинов мотор с 320 конски сили и 300 Нм въртящ момент) хибридът се ускорява до 100 км/ч с почти секунда по-бързо (5.6 срещу 6.5 секунди) при четири пъти по-ниска консумация на гориво. По книжка ХС90 хибрид харчи 2.1 л/100 км в смесен цикъл срещу 8 л/100 км за бензиновата версия. Тук е моментът да уточня нещо – кросоувърът може да консумира толкова само в първите 100 километра, докато зарядът на батерията се изчерпи. Как стоят нещата на практика - това исках да разбера при теста на колата.

Проверката като форма на доверие

При теста с колегата от Словакия се доверихме на режима "хибрид", който според производителя е най-ефективен. При него електрониката преценява кога кой мотор да работи.

Крайният резултат от нашия експеримент беше разход от 4.2 л/100 км, докато в батериите имаше ток, 8 л/100 км след изчерпването им първия ден и 9.6 л/100 км през втория при каране само по магистрала.

Най-пъргавата и най-стабилната версия на ХС90

Хибридната версия на ХС90 е по-балансирана и стабилна заради батериите в тунела на кардана и електромотора отзад, уверих се, докато в спортен режим (при който колата слиза по-ниско, окачването е по-стегнато, а двата мотора работят в тандем за максимална динамика) щурмувах завоите по мокрите алпийски пътища. Волвото стриктно следваше зададената с волана траектория, като и се накланяше по-малко.

Дори без да е класическо 4Х4, е проходимо

Макар ХС90 да не е с класическо задвижване 4х4, а 2х2, защото бензиновият мотор върти предните колела, а електрическият - задните, от това не страда проходимостта. Усетихме го на заснежен полигон, където след активиране на режима четири двигателни колела нямахме никакви проблеми. За по-тежки преходи извън пътя са настройките "офроуд", при които въздушното окачване осигурява максималния клиренс, а скоростната кутия променя стила си на работа.

Цената на екологичността

На финала категорично мога да заявя, че хибридната версия е най-доброто ХС90. Разбира се, това е и най-скъпото изпълнение, като при идентично оборудване най-мощното и икономично Volvo е с 26 500 лева по-скъпо от изпълнението Т6. Въпреки това българската квота за тази година за зеления модел е почти изчерпена.

Тестовият автомобил:

Задвижване

Двигател 4-цил. бензинов
Eл. мотор: 88 к.с, 240 Нм Обща мощност, к.с. 408

Трансмисия осемстепенна автоматична

Динамика

Максимална скорост, км/ч 230 Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. 5.6
Среден разход, л/100 км 2.1

Емисии СО2, г/км 49

Цена

Базов модел - 120 770 лв. с ДДС

Тестван модел 160 780 лв. с ДДС

Първокачествениматериали и почти пълна липса на бутонивпечатляват в салона

Фотограф: Георги Пауновски

Възможно ли е най-мощното Volvo към момента да е и най-икономичното? Отговорът е да, а заслугата е на технологията Twin Engine, която дебютира в зареждащата се от контакта хибридна версия на кросоувъра ХС90. Автомобилът разчита на двулитров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и електрически мотор, като общата мощност е 408 конски сили и има 640 Нм въртящ момент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK