Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2016, 14:04, 1145 прочитания

Volkswagen, който зарежда от контакта

"Чистият" e-Golf върви само на ток, Golf GTE е спортист от бъдещето

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Независимо от дизелгейт е факт, че Volkswagen продължават да правят едни от най-добрите турбодизелови мотори и пазарните резултати на компанията го доказват. В същото време във Волфсбург залагат и на коли с алтернативно задвижване. Типични техни представители са електрическият хечбек e-Golf и plug-in хибридът Golf GTE.

Чистник за града и близките селища


Изцяло електрическият e-Golf се зарежда от контакта и не замърсява околната среда с отделени газове. Електрическият мотор развива мощност от 115 к.с., а максималният въртящ момент от 270 Нм е на разположение още с потеглянето. Автомобилът потегля в необичайна тишина. Ускорението от 0 до 50 км/ч е феноменално бързо. Зарядът на батерията е достатъчен за изминаването на до 190 км.

С динамичен стил на шофиране успях да измина 130 км, което е напълно достатъчно да отидете от дома до офиса, на една-две срещи в града и да се приберете вкъщи, където да заредите отново батериите за между 6 и 10 часа. Предлага се и опционален адаптер, с който 80% от батерията се зарежда само за 30 минути.

Електрическият e-Golf е една идея по-стабилен в завоите поради по-ниския център на тежестта. Управлението е прецизно, а недозавиване не се усеща. Електромобилът вози по-еластично от моделите с бензинов или дизелов двигател заради дебелите гуми, които абсорбират повечето неравности на пътя. Ясно е обаче, че е-Golf не е за дълги разстояния, което го прави втора кола в семейството.



Plug-in хибрид с нрави на спортист

Качества за единствен автомобил има Golf GTE, който разчита на бензинов двигател плюс електромотор и батерия, която се зарежда в контакта. Моделът се движи безшумно и екологично изцяло на ток в града, а излезе ли от него, се превръща в динамичен спортист благодарение на комбинацията от бензиновия турбодвигател и електромотора.

Общата системна мощност е 204 к.с, което гарантира спринт до 100 км/ч за 7.6 секунди. Електрическият мотор впряга впечатляващ въртящ момент от 350 Нм още със старта и при натискане на газта мощно изстрелва напред колата. В електрически режим хибридният Golf GTE също се движи почти безшумно, като се чува само търкалянето на гумите. В това тихо състояние Golf GTE е способен да се ускори до 130 км/ч и да измине до 50 км пробег.

В града при ниски скорости, често се използва движението по инерция, за да може да се акумулира енергия. След като свърши токът, остава да работи само 1.4-литровият бензинов турбодвигател със 150 к.с., който харчи средно около 5 л/100 км.

Батериите под предните седалки свалят центъра на тежестта, което подобрява стабилността на колата в завоите. Той не е толкова бърз и динамичен, колкото GTI, но е по-спортен от обикновения Golf 1.4 TSI.

В салона на Golf GTE има твърди предни седалки с изразени странични опори, скосен в долната си част волан, алуминиеви пластини върху педалите и детайли от карбон. Интериорът на e-Golf не е променен. Обемът на багажника е 380 л в нормално състояние и 1270 л със сгънати задни седалки.

GTE е практичният Golf за България

Чистофайниците Volkswagen e-Golf и Golf GTE наистина са модерни и практични коли, но и цената им около 70 хиляди лева е доста сериозна, имайки предвид, че у нас няма данъчни облекчения за електромобили и хибриди. За втора кола в семейството това е доста над възможностите на повечето клиенти, така че e-Golf ще трябва да разчита на хората, които обитават основно града и живеят или работят в централната част, където могат да паркират безплатно в зоните. Много по-практичен е Golf GTE, който има енергия за ежедневните градски маршрути и в същото време е бърз и чист.

Volkswagen e-Golf
Двигател - синхронен електромотор. Максимална мощност - 115 к.с. Максимален въртящ момент - 270 Нм. Трансмисия – 1-степенна автоматична. Максимална скорост - 140 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч – 10.4 секунди. Среден разход на електрическа енергия - 12.7 кВтч/100 км. Емисии СО2 - 0 г/км. Базов модел – 71 815 лева с ДДС. Тестван модел – 79 982 лева с ДДС

Volkswagen Golf GTE
Двигател - бензинов с турбокомпресор и електромотор. Работен обем - 1395 куб.см. Максимална мощност - 204 к.с. Максимален въртящ момент - 350 Нм. Трансмисия – 6-степенна автоматична DSG. Максимална скорост - 222 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 7.6 секунди. Среден разход на бензин - 1.7 л/100 км. Среден разход на електрическа енергия - 12.4 кВтч/100 км. Емисии CO2 - 39 г/км. Базов модел – 69 440 лева с ДДС. Тестван модел – 84 673 лева с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 27 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Много повече от семеен автомобил

С четирите завиващи колела Renault Megane GT описва завоите като никой друг в сегмента

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10