Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 окт 2016, 12:00, 1256 прочитания

Продължението следва

Kia Niro е екологичен, но не и скучен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.
Единадесет нови модела за четири години, при това всички фокусирани върху екологията, това е амбициозната програма на Кia. Става дума за традиционни и плъгин хибриди, електромобили, превозни средства на алтернативни горива и т.н. Първият подобен автомобил е вече факт и той носи името Niro. Колата е класически хибрид, който сам произвежда нужната на електромотора енергия чрез работата на бензиновия двигател и превърнатата в ток кинетична енергия, отделяна при спиране и движение по инерция.

Добре позициониран


С дължината си от 4.35 метра Niro се позиционира между хечбека Cee’d и кросоувъра Sportage. Излъчването е по-скоро на кросоувър, но пък просветът е скромен (16 см), а задвижването е предно. Niro има мощност от 141 к.с. и максималният въртящ момент 265 Нм. Приятната изненада е трансмисията, която е класическа с двоен съединител, а не традиционна използваната при хибридите вариаторна. В резултат няма неприятно ръмжене, безкрайно дълго ускорение и скука зад волана.

Изненадва обаче липсата на възможност водачът да изиска от колата да се движи само на ток. Всъщност при нежен натиск върху педала на газта Niro върви, без да отделя вредни емисии, но подобни преходи са твърде кратки. Идеята е по-скоро двигателят на ток да замества бензиновия при пълзене в задръстване, да му помага при потегляне и желание за бързо ускорение.

Резултатът е среден разход на гориво от под четири на сто и ускорение до 100 км/ч за 13.5 секунди. В рамките на теста най-доброто ни постижение беше 4.5 л/100 км.



Данните за спецификата на терена пред автомобила се използват и за предварително зареждане на батерията, когато предстои изкачване, за да може електромоторът да помогне повече на бензиновия двигател и за максимално изчерпване на заряда в нея, когато идва пускане, при което акумулаторите ще се заредят.

Тишина и комфорт

Kia Niro печели точки с тишината на борда и много комфортната возия. В завой автомобилът стои добре и при активиран спортен режим на трансмисията дори подтиква към динамично шофиране. Жалко обаче, че воланът е твърде синтетичен и не достатъчно директен.

Никакви забележки нямам и към спирането, което също е един вид хибридно - чрез съпротивителната сила на електромотора или в тандем мотор и спирачки. По отношение на оборудването купувачите могат да поръчат адаптивен круиз контрол, система за самостоятелно спиране при риск от удар в превозно средство или пешеходец, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, асистент за предотвратяване на неволно напускане на избраната лента на движение и т.н.

Има и багажник, и достатъчно място за пасажерите

Използването на компактни акумулаторите позволява на Niro да има приличен багажен обем (между 427 и 1425 литра), а на задната седалка спокойно пътуват трима души. Хареса ми, че кокпитът е подреден логично и присъстват големи бутони, а мултимедията е лесна за употреба.

Задвижване
Двигател - 4-цил. бензинов, Работен обем, куб. см 1580,
Макс. мощност, к.с. - 105
Макс. въртящ момент, Нм - 147

Eл. мотор - 42 к.с, 170 Нм
Обща мощност, к.с. - 141
Трансмисия - автоматична с двоен съединител
Динамика
Максимална скорост, км/ч - 162
Ускорение от 0 до 100 км/ч, сек. - 11.5

Среден разход, л/100 км - 3.8
Емисии СО2, г/км - 88
Цена
Базов модел в лв. с ДДС - n.a
Тестван модел в лв. с ДДС - n.a

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 28 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1727 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Citroen Jumpy предлага още повече варианти

Дължините вече са три, като нова е най-компактната

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10