Все по-близо до американските братя
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Все по-близо до американските братя

Все по-близо до американските братя

Новият Ford Ranger изпъква със смело лице и всестранни способности

2985 прочитания

© Ford


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

За родина на пикапите се смятат САЩ, където са популярни пикапите от F-серията на Ford. За европейците американските пикапи с размери над 5.3 м са прекалено големи, твърде тромави и харчат много. За жителите на Стария континент от 2001 година Ford предлага по-малкия си пикап Ranger, който много повече пасва на потребностите на европейците. Третото поколение на Ranger се появи в България преди 4 години, а сега пикапът получи ново лице, с което все повече се доближава до американските си братя.

Новата предна част на Ranger излъчва сила и мощност благодарение на мускулестия капак и огромната радиаторна решетка. Най-атрактивна е версията Wildtrak с черна решетка, броня и огледала, а на покрива има хромирани релси за закрепване на товари. Отзад Ranger не се е променил особено, а контурите са подчертани от високи светлини. Заради внушителния си външен вид Ford Ranger Wildtrak се възприема повече като многофункционален автомобил за активен отдих, отколкото за работен помощник.

Три кабини и до 5 места в салона

Както и досега, Ford Ranger се предлага в три версии на кабината - единична, удължена и двойна. В единичната кабина има място за двама пътници, като товарният отсек е най-голям и размерите му са 2.32 м на 1.56 м. Удължената и двойната кабини разполагат с място за 4 и 5 души, а дължината на товарното отделение е съответно 1.85 м и 1.55 м.

Дължината на пикапа според версиите варира от 5.27 до 5.36 м, широчината е 1.85 м, височината е 1.82 м, а междуосието от 3.22 м е едно и също за всички варианти. Максималният товарен капацитет на обновения Ford Ranger е в интервала от 1152 до 1350 кг, а освен това пикапът може да тегли ремарке с маса 3500 кг.

Модерни системи помагат на водача

Салонът на новия Ranger е просторен и приятно обзаведен. Страничните огледала са огромни, а маневрирането на заден ход е много по-лесно, ако е инсталиран парктроник с оптична индикация на централния дисплей или камера за задно виждане.

Пред водача са се появили съвременно арматурно табло и модерна централната конзола с мултимедийна система SYNC 2 с 8-инчов екран.

Пикапът Ranger е оборудван с всички съвременни системи за безопасност, познати от леките коли на Ford. Автомобилът има система за поддържане на лентата на движение, която не просто предупреждава за пресичане на маркировката, но много смело коригира управлението. На борда има система за разпознаване на пътните знаци, както и сензори за предупреждение при възможен сблъсък.

Дизелът със 160 коня е оптимален избор

Най-напред изпробвам новия Ford Ranger с 5-цилиндровия 3.2-литров турбодизелов двигател с мощност 200 к.с. Благодарение на тягата от 470 Нм този пикап се ускорява до 100 км/ч за по-малко от 11 секунди и е чудесно средство за теглене на тежки ремаркета. Големият двигател 3.2 TDCi се предлага за версиите Limited и Wildtrak.

Модификациите XL и XLT са оборудвани с 2.2-литровия 4-цилиндров турбодизелов двигател, който се предлага в два варианта – със 130 и 160 к.с. По-мощната версия в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия отстъпва като динамика съвсем леко на 3.2 TDCi, но също тегли достатъчно добре.

Ако не планирате да използвате пикапа в тежки условия, по-добре да изберете варианта с 6-степенен автоматик. Той плавно превключва скоростите нагоре и осигурява по-комфортно пътуване в града. Трансмисията може да работи в спортен режим и ви позволява да превключвате ръчно предавките. Средният разход на гориво е 6.5 литра на 100 км, а при движение по междуградски пътища апетитът на Ranger се укротява до 5.9 л/100 км.

Маневрен, комфортен и много проходим

Електрическият сервоусилвател е подобрил кормилното управление и маневрирането с големия пикап в града е много лесно, тъй като при ниски скорости воланът се върти с лекота. Управлението на огромния пикап по завоите на планинските пътища е не само приятно, но и вълнуващо. Новият Ford Ranger има и по-еластично окачване, което повишава комфорта на возене извън пътя, в пресечени местности и при преминаване през неравности и дупки.

Пикапът вдъхва доверие в офроуд условия. В условията на действаща кариера цивилният пикап се пребори без затруднения с каменистия терен. Управлението на двойното предаване 4х4 се извършва с ръкохватка на централния тунел, като в режим 4Н задвижването на четирите колела е с равно разпределение на въртящия момент между осите. В режим 4L се задействат понижаващите предавки. Като опция се предлага блокаж на задния междуосев диференциал.

Предният и задният ъгъл на атака от 28 градуса и ъгълът на рампата от 25 градуса помагат на Ranger да преодолява различни възвишения и да се чувства уверен в офроуда. Пътният просвет от 232 мм му позволява да премине през водно препятствие с дълбочина до 800 мм.

Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak

Двигател 5-цилиндров турбодизелов. Работен обем - 3198 куб.см. Максимална мощност - 200 к.с. Максимален въртящ момент - 470 Нм. Трансмисия - 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 175 км/ч. Ускорение - 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 8.9 л/100 км. Емисии СО2 - 234 г/км. Базов модел – 47 700 лв. с ДДС. Тестван модел – 82 300 лв. с ДДС

Фотограф: Ford
Фотограф: Ford
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

За родина на пикапите се смятат САЩ, където са популярни пикапите от F-серията на Ford. За европейците американските пикапи с размери над 5.3 м са прекалено големи, твърде тромави и харчат много. За жителите на Стария континент от 2001 година Ford предлага по-малкия си пикап Ranger, който много повече пасва на потребностите на европейците. Третото поколение на Ranger се появи в България преди 4 години, а сега пикапът получи ново лице, с което все повече се доближава до американските си братя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK