Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Расов спортен автомобил на разумна цена? Възможно е. Доказва го Nissan GT-R вече десет години. След последните усъвършенствания колата мобилизира 570 конски сили (+20) и 637 Нм въртящ момент (+8). Крайният резултат е спринт до 100 км/ч за 2.7 секунди и максималната скорост е 315 км/ч. Титаниевата изпускателна система пък се грижи звукът от мотора да е наистина енергизиращ.
Промени с мисия
При фейслифта на GT-R промените отвън по колата са правени много внимателно, като основната им цел е била оптимизиране на аеродинамиката, намаляване на турбуленцията около и под купето, подобряване на охлаждането на мотора и повишаване силата на притискане към пътя.
В салона старите неприятни пластмаси са почти напълно заменени, а изобилието от качествена кожа впечатлява. Екранът на мултимедията е с по-голям размер и чувствителен на допир, като правенето на повечето настройки през него е довело до намаляване на броя на бутоните.
Предните седалки са с отлична странична опора, но пък задните са по-скоро за украса. Те обаче спокойно могат да се ползват за поставянето на няколко допълнителни сака, които не са се събрали в огромния за спортна кола багажник с обем 350 литра. Специално внимание заслужава и убийственото озвучаване на Bose.
С 300 км/ч аз летя
Нямах нужда от никаква музика обаче, докато карах GT-R в Германия, където все още има магистрални отсечки без ограничения на скоростта. Карал съм звяра на Nissan и преди, но пак се изумих колко лесно той достига 300 км/ч. Дори при това показание на километража липсват неприятни вибрации и аеродинамични шумове и не се налагат корекции с волана.
Разбира се, аутобаните не бяха празни, като веднъж ми се наложи да намаля скоростта с 200 км/ч за броени секунди, но спирачките Brembo се справиха без проблем. След края на магистралната отсечка следваше преход по планински пътища, където GT-R демонстрира стабилност и послушно следваше зададената с волана крива.
Става и за аматьори
На правите, където трябваше да спазвам ограниченията на скоростта, колата пък ме изуми с комфортна возия при активиран комфортен режим на окачването. Най-хубавото на Nissan GT-R е, че не е задължително да си майстор на волана, за да го караш. Дори при подаване на газ до дупка задвижването на четирите колела, стабилизиращата програма и прецизният волан гарантират, че няма да има изненади във вид за носене на задницата или криволичене.
В ръцете на бившите състезатели обаче, които ни повозиха на легендарната и технична писта от Формула 1 "СПА – Франкошампс", GT-R показа наистина какво може. Трудно е да се опише усещането от бруталните ускорения на правите, убиването на скоростта от над 200 до 70-80 км/ч за взимането на острите завои. В дезактивирани системи за сигурност колата може и да дрифтира, и да минава през завоите с пързаляне, и какво ли още не.
Nissan GT-R
Двигател – 6-цилиндров турбобензин. Работен обем - 3799 куб. см. Максимална мощност - 570 к.с. Максимален въртящ момент - 637 Нм. Трансмисия – 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 315 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 2.7 секунди. Среден разход на гориво - 11.8 л/100 км. Емисии CO2 - 275 г/км. Базов модел – 193 500 лв. с ДДС. Тестван модел – 215 500 лева с ДДС


Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.