Шведска класа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шведска класа

Шведска класа

Новата лимузина Volvo S90 подсилва познатите добродетели на марката

Георги Пауновски
1181 прочитания

© Volvo


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Няма как да си успешен премиум бранд без впечатляващ седан. От Volvo осъзнаха това и така се роди S90. Автомобилът впечатлява с интересни дизайнерски решения отвън и почти пълната липса на бутони вътре, като всички настройки се правят през огромен сензорен екран.

Освен бутоните от Volvo изпращат в миналото и традиционните скали на приборното табло. Вместо тях в S90 има дисплей, на който скоростта, оборотите и куп сервизна информация се поднасят в избран от водача вид. Най-нужната информация паралелно може да се следи и на хедъп дисплея, който я поднася на нивото на очите.

Охлаждане, вентилация и масаж

В салона материалите са скъпи и това им личи, като преобладават първокачествена кожа, полиран алуминий и дърво. Седалките отпред, удобни като фотьойли, пък предлагат подгряване, охлаждане и масаж. Удобно се пътува и отзад, а багажникът побира минимум 500 литра товар.

С най-мощния бензинов мотор (Т6 с 320-те конски сили) лимузината е доста пъргава, като спринтът до 100 км/ч отнема под шест секунди. Осемстепенната автоматична скоростна кутия на ZF върши работата си великолепно, като в зависимост от режима на шофиране превключва при много ниски обороти или пък праща оборотомера почти в червената зона.

Безопасна преди всичко

Volvo и безопасност от години са синоними, когато говорим за автомобили, и S90 не прави изключение. Водачът на лимузината получава предупреждения, ако колата неволно излезе от лентата си, има превозно средство в мъртвата зона на огледалата или пък се движи твърде близо до предната кола.

При липса на адекватна реакция автомобилът може да спре или да коригира траекторията си и сам. Камерата на предното стъкло вече разпознава пешеходци и големи животни, като също следва предупреждение и аварийно спиране при нужда. Приятна нова екстра е и активният круиз контрол, който гарантира автономно придвижване в колона със скорост до 130 км/ч, включително спиране, потегляне и следване на кривата на пътя.

Като на летящо килимче

Може би най-впечатляващото качество на S90 обаче е возията. Комфортът е на изключително високо ниво, като малките несъвършенства на пътя не се усещат, а по-сериозните се предават в салона възможно най-фино. Заслугата е на опционалното въздушно окачване. В спортен режим то не позволява на каросерията да се накланя неприятно, при това без да има неприятно друсане. Независимо от скоростта в салона е тихо, което дава възможност на опционалната музикална система Bowers&Wilkinson да блесне.

Volvo S90 T6

Двигател – 4-цилиндров турбобензин. Работен обем - 1969 куб. см. Максимална мощност - 320 к.с. Максимален въртящ момент - 400 Нм. Трансмисия – 8-степенна автоматична. Максимална скорост - 250 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 5.9 секунди. Среден разход на гориво - 7.2 л/100 км. Емисии CO2 - 165 г/км. Базов модел – 78 000 лв. с ДДС. Тестван модел – 121 610 лева с ДДС

Фотограф: Volvo
Фотограф: Volvo
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Няма как да си успешен премиум бранд без впечатляващ седан. От Volvo осъзнаха това и така се роди S90. Автомобилът впечатлява с интересни дизайнерски решения отвън и почти пълната липса на бутони вътре, като всички настройки се правят през огромен сензорен екран.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK