Отгоре купе, отдолу кросоувър

Honda HR-V съчетава стремителен дизайн с градска функционалност

   ©  Христо Петров
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Името HR-V не е ново за Honda, но може би е малко позабравено, след спирането на първото поколение преди 10 години. Втората генерация е със стремителен дизайн и съчетава формите на купе отгоре и кросоувър отдолу. Покривът е полегат, а дръжките за отваряне на задните врати са маскирани в рамките на прозорците, което създава визуално впечатление, че HR-V е купе с три врати.

От друга страна, HR-V е с увеличен просвет и пластмасови защитни панели по каросерията, което му дава предимствата на кросоувър. С компактните си размери – дължина 4.29 м и широчина 1.77 м, моделът лесно си намира място за паркиране.

Оборудването Executive си заслужава

Оборудването на най-високата версия Executive впечатлява с удобствата си. Много полезно е, че колата може сама да намалява скоростта при опасност, да следи лентата за движение и слепите зони, както и да разпознава пътните знаци. Мултимедийната система се управлява лесно от 7-инчовия сензорен екран, а климатикът се настройва чрез сензорни бутони, които реагират само при леко докосване. Харесва ми удобната седалка, а високата позиция ми дава добра видимост напред и настрани.

Обзорът назад е ограничен заради малкото задно стъкло, но затова път моделът е оборудван с камера за заден ход. Отзад има достатъчно място за двама средни на ръст души, а трима могат да пътуват само на къси разстояния.

Обемът на багажника варира от 470 до 1533 л, а "магическите" седалки на Honda се повдигат отделно и се фиксират вертикално.

Икономичен и пъргав турбодизел

Тестваната Honda HR-V е с 1.6-литров турбодизелов агрегат с мощност 120 к.с. Моторът има достатъчно тяга за да се ускорява динамично както от място, така и при изпреварване, на подходящата предавка. Харесва ми да прецизното превключване с лоста с къс ход на 6-степенната ръчна скоростна кутия. При спокойно шофиране на междуселищен път разходът е 3.9 л/100 км, а в града без резки стартове и агресивно шофиране е 5.5 л/100 км. Допадна ми точното и приятно управление, а еластичното окачване осигурява меко возене. Дори и само с предно предаване HR-V може да се движи по черни пътища.

Honda HR-V 1.6 i-DTEC

Двигател – 4-цилиндров турбодизелов. Работен обем - 1597 куб.см. Максимална мощност - 120 к.с. Максимален въртящ момент - 300 Нм. Трансмисия – 6-степенна механична. Максимална скорост - 192 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.0 секунди. Среден разход на гориво - 4.0 л/100 км. Емисии CO2 - 104 г/км. Базов модел – 38 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 53 190 лева с ДДС

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал