Корейска рецепта за хибрид
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Корейска рецепта за хибрид

Корейска рецепта за хибрид

Hyundai IONIQ е по-приятен за шофиране от повечето подобни модели

11080 прочитания

© Hyundai


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Когато кажем хибрид, на първо място в съзнанието ни идва Toyota Prius. Японците произвеждат своя хибрид вече точно 20 години. При първия си опит да направят хибрид корейците от Hyundai сякаш са прочели всички негативни впечатления за Prius и са направили своя хибрид IONIQ значително по-приятен за шофиране от японския оригинал. Най-напред Hyundai представи в България IONIQ Hybrid, който беше избран от автомобилни журналисти за екоавтомобил на 2017 г. и в пряк двубой победи четвъртото поколение на Prius.

Скоростна кутия с двоен съединител

Хибридният Hyundai IONIQ се задвижва от 1.6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 105 к.с. и електромотор с 43.5 к.с. Сумарната мощност е 141 к.с., а тягата от 265 Нм е налична още при 1000 об./мин. Електрическият мотор дава на IONIQ Hybrid незабавен въртящ момент и той се изстрелва напред при старт от място, като до 60 км/ч са му необходими по-малко от 5 секунди.

Електрическият двигател дава възможност за напълно електрическо управление до около 60 км/ч. Вместо трансмисията с планетарна предавка, характерна за японския хибрид, новият Hyundai IONIQ е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Тя работи тихо и не позволява на двигателя да се напряга на високи обороти, като реагира директно с плавно превключване на предавките и значително подобрява динамиката при ускорението за изпреварване.

До съседния квартал само на ток

Хибридният IONIQ е по-забавен за управление, като усещането при движение е по-приятно, отколкото в Prius. Разходът на гориво в града е в рамките на 5 литра на 100 км, което може би е една идея повече от очакваното, но затова пък късите разстояния от 2-3 километра могат да се изминават само на електричество.

Двете акумулаторни батерии на Hyundai IONIQ Hybrid са поставени в дъното, което е понижило центъра на тежестта и страничните наклонявания в завоите не се усещат. Задното окачване е многораменно и допринася за по-мекото возене дори и по павирани пътища. При ниски скорости в града воланът се върти с лекота, а в режим Sport управлението се изостря и придобива по-спортни маниери.

Интензивността на системата за регенерация на спирачната енергия се регулира със специални лостчета зад волана. Като цяло в салона на IONIQ не се промъкват шумове и вътре е спокойно и уютно.

Семеен автомобил със спортен характер

Външният вид на Hyundai IONIQ Hybrid носи типичната за марката шестоъгълна решетка, а силуетът с форма на купе придава спортен характер на иначе семейния автомобил с пет врати. Задното стъкло е разделено на две части от изразителен спойлер. Предният капак и багажната врата са изработени от алуминиева сплав, което спомага за постигането на ниско тегло от едва 1370 кг.

Аеродинамиката е отлична, за което подсказва ниският коефициент на челно съпротивление от едва 0.24. Материалите в салона са приятни, като са характерни за автомобил от по-висок клас. В режим Sport в центъра на таблото пред водача излиза оборотомерът с цифров скоростомер вътре, а в режим ECO последният става аналогов.

Най-отгоре на централната конзола стои 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. В долната част има безжично зарядно устройство за мобилни телефони. Предните седалки са много удобни, а отзад на втория ред седалки мястото за краката е достатъчно, но наклоненият покрив сериозно намалява пространството над главите.

Обемът на багажника на хибридния Hyundai IONIQ е 443 литра в нормално състояние и 1505 литра със сгънати облегалки на задните седалки.

Hyundai IONIQ 1.6 Hybrid

Двигател – 4-цилиндров бензинов и електромотор. Работен обем - 1280 куб. см. Системна мощност - 141 к.с. Максимален въртящ момент - 265 Нм. Трансмисия – 6-степенна автоматична DCT, Максимална скорост - 185 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.8 секунди. Среден разход на гориво - 3.4 л/100 км. Емисии CO2 - 79 г/км. Базов модел – 49 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 59 990 лв. с ДДС

Фотограф: Hyundai
Фотограф: Hyundai
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Когато кажем хибрид, на първо място в съзнанието ни идва Toyota Prius. Японците произвеждат своя хибрид вече точно 20 години. При първия си опит да направят хибрид корейците от Hyundai сякаш са прочели всички негативни впечатления за Prius и са направили своя хибрид IONIQ значително по-приятен за шофиране от японския оригинал. Най-напред Hyundai представи в България IONIQ Hybrid, който беше избран от автомобилни журналисти за екоавтомобил на 2017 г. и в пряк двубой победи четвъртото поколение на Prius.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Не изглежда лоша колицата, ама цената убива...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK