Тежката стъпка на голямата мечка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Тежката стъпка на голямата мечка

Тежката стъпка на голямата мечка

Skoda Kodiaq е най-разумният модел при кросоувърите с 4х4

3762 прочитания

© Skoda


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Новият високопроходим модел на Skoda носи необичайното име Kodiaq и е кръстен на голяма кафява мечка в Аляска. Автомобилът дебютира с летящ старт в България, тъй като още с премиерата си беше обявен за "Кросоувър на 2017 година" от българските автомобилни журналисти.

За тези, които си мислят, че наградата е "нагласена", веднага добавям, че Skoda Kodiaq беше избрана за "Най-добър след големите SUV" в конкурса на британското списание "What Car?", а също и за "Най-добър семеен автомобил" на Top Gear. Всички тези отличия не са случайни, защото на пазара на нови автомобили Skoda Kodiaq е най-разумният модел с повишена проходимост и задвижване 4х4.

Седем места в салона или огромен багажник

Новата Skoda Kodiaq споделя една и съща платформата MQB с новия Volkswagen Tiguan, но за разлика от него е по-голяма и има по-просторен интериор. Вътрешно пространство е едно от най-големите предимства на Skoda Kodiaq в сравнение с конкурентите. В салона може да има 7 места за пътници, при което багажникът е с обем 270 л.

Задните седалки се регулират в хоризонтална посока и се местят напред и назад в рамките на цели 18 см, а също така може да се регулира и ъгълът на наклон на облегалката. На опционалния трети ред има място за възрастни пътници със среден ръст, въпреки че по време на дълги пътувания там по-удобно ще бъде за деца.

В конфигурацията с 5 места обемът на багажника е 720 л, а при сгъване и на втория ред седалки се отваря товарно пространство с капацитет над 2000 л. В Kodiaq може да се превози товар с дължина до 2.80 м. Като опция багажната врата може да се оборудва с електрическо задвижване и с отваряне без ръце.

Технологии от Volkswagen

Под опаковката на Skoda Kodiaq се крият технологиите от Volkswagen Tiguan, но чехите ги предлагат на по-изгодна цена. Най-добре тегли турбодизеловият мотор 2.0 TDI със 190 к.с. и тяга 400 Нм. Бензиновият турбомотор 1.4 TSI със 150 к.с. е оборудван със система, която изключва два от цилиндрите и пести гориво. За ежедневно ползване в града по-подходяща е опционалната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител - със 7 степени при дизела и 6 при бензиновия мотор.

Новият Kodiaq щурмува офроуда с двойно задвижване 4х4, голям просвет и система за помощ при стръмно спускане. "Мечката" смело гази кални коловози, снежни преспи и преодолява дълбоки водни препятствия и неравности извън пътя. За по-комфортна возия препоръчвам опционалните адаптивни амортисьори, които се стягат в режим Sport за по-стабилно пътно поведение в завоите. Kodiaq може да тегли ремарке с тегло до 2.5 тона и има асистент при маневриране на заден ход.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG (190) 4х4

Двигател 4-цилиндров турбодизел
Трансмисия 7-степенна автоматична DSG Максимална скорост - 212 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 8.9 секунди
Среден разход на гориво - 5.7 л/100 км Емисии СО2 - 150 г/км

Базов модел – 45 280 лв. с ДДС

Тестван модел – 69 560 лв. с ДДС

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

Новият високопроходим модел на Skoda носи необичайното име Kodiaq и е кръстен на голяма кафява мечка в Аляска. Автомобилът дебютира с летящ старт в България, тъй като още с премиерата си беше обявен за "Кросоувър на 2017 година" от българските автомобилни журналисти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    risits avatar :-|
    ДСиБ

    "Среден разход на гориво - 5.7 л/100 км"
    хахаха, ама тия от Ваген продължават с измислените разходи... уж немци а лъжат като цигани


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.