Фокусиран върху Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фокусиран върху Европа

Фокусиран върху Европа

С четвъртото поколение на компактния хечбек Rio KIA търси по-сериозно представяне на Стария континент

Георги Пауновски
2025 прочитания

© KIA


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

В глобален план Rio е вторият най-успешен модел за KIA с малко под 450 хиляди продажби за миналата година. В Европа обаче представянето не задоволява компанията. Това е и причината с четвъртото поколение на компактния хечбек да се търси по-сериозно представяне на Стария континент.

Отвън промените са драстични, като Rio изглежда далеч по-предизвикателно. Пълна промяна се забелязва и в салона. Това, което ми хареса, са големите бутони за управление на основните функции. Приборното табло е прегледно с класически скали на километража и оборотомера и дисплей между тях, на който може да се изведе едновременно учудващо много информация.

Мултимедийните системи са лесни за управление (с екран 5 или 7 инча) и с възможност за пълна интеграция на смартфон. Срещу доплащане Rio може да се екипира с безключов достъп и запалване, подгряващи се седалки и волан и т.н.

Много от малко

Макар външните размери да са увеличени само със сантиметър и половина, отзад е доста по-широко. Багажникът е с 13% по-голям, като вече събира минимум 325 и максимум почти 1000 литра.

От гамата от пет двигателя тествах новия бензинов трицилиндров с турбо и директно впръскване. Той се комбинира с петстепенна механична трансмисия и с него Rio e приятно пъргав. Моторът печели точки със своята гъвкавост, като спокойно поема още при 1500 оборота и се развърта до почти 7000.

При обещана консумация от 4.5 л/100 км в рамките на теста бордовият компютър отчете 7.5 л/100 км. Rio ми хареса с това, че е отлично обезшумен, като дори при 130 км/ч разговорите стават без надвикване.

Става и за писта

Настройките на окачването са станали още по-комфортни, като то се справя отлично и на разбити пътни настилки. На специално подготвен полигон на пистата "Ещорил" пък успяхме да се убедим, че меката возия не е за сметка на стабилността, като Rio ще пасне и на хората с по-динамичен стил на шофиране.

Едно от упражненията беше змейката, на която веднага се усети и разликата в кормилното управление, което е станало по-директно и информативно. При своеобразен лосов тест, за заобикаляне на препятствие в режим на спиране, оценихме както цялостната стабилност и предвидимо поведение на колата, така и ефективността на спирачките.

Rio е екипиран с нови системи за сигурност - сигнализация за опасност от сблъсък с предното превозно средство с автономно спиране и разпознаване на пешеходци и предупреждение за непреднамерено напускане на избраната лента на движение. По-късно през годината ще се предлага и системата за предупреждение за обект в мъртвата зона на огледалата.

Kia Rio 1.0 TGD-i

Двигател - 3-цилиндров бензинов, турбо Работен обем - 998 куб. см
Максимална мощност - 100 к.с. Максимален въртящ момент – 172 Нм Трансмисия 5-степенна механична
Максимална скорост - 188 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 10.7 секунди Среден разход на гориво - 4.3 л/100 км
Емисии СО2 - 99 г/км

Базов модел – 22 980 лв. с ДДС

Тестван модел – 35 880 лв. с ДДС

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

В глобален план Rio е вторият най-успешен модел за KIA с малко под 450 хиляди продажби за миналата година. В Европа обаче представянето не задоволява компанията. Това е и причината с четвъртото поколение на компактния хечбек да се търси по-сериозно представяне на Стария континент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK