Второ поколение на японския бестселър
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Второ поколение на японския бестселър

Второ поколение на японския бестселър

Новата Mazda CX-5 е още по-красива и по-приятна за шофиране

4631 прочитания

© Mazda


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

От дебюта си през 2012 г. Mazda CX-5 се превърна в най-важния модел на японците. Симпатичният кросоувър се хареса на потребителите и бързо стана най-продаваният модел в гамата на Mazda с една четвърт от общия брой на реализирани автомобили. На автосалона в Женева Mazda представи второто поколение на CX-5, предназначено да засили позициите на модела в нарастващия SUV сегмент.

Новият модел видимо е със стилизиран външен вид, като в основата е еволюция на дизайна, наречен от японците KODO, който придава още по-ярък облик на колата. Новата Mazda CX-5 запазва познатия динамичен дизайн с извита форма на покрива и изпъкнали калници, но тя е един напълно нов автомобил.

Предната част е по-агресивна с тесните LED фарове и по-широката триизмерна хромирана решетка, чиято рамка вече е огъната и се стрелва под светлините. Бронята е по-релефна, капакът е по-дълъг, а предното стъкло е леко изместено назад. Масивната задна част е леко вдигната, а покривът завършва със спойлер. Светлините са по-тесни и наподобяват цветчета. В цветовата гама се е появил нов ярък червен цвят на кристал, който подчертава красотата и елегантността на дизайна.

Интериор като в кола от премиум сегмента

Влизайки в салона на новата Mazda CX-5, приятно ме изненадват подобрените интериорни материали и покрития. Най-напред виждам новото оформление на централната конзола, при която 7-инчовият дисплей на мултимедийната система вече е поставен над таблото, а воланът е с по-рационално разположени бутони за управление. Много удобен при шофиране е новият head-up дисплей, който във високите версии дори няма нужда от проекционен екран.

Салонът предлага достатъчно пространство на предния и задния ред седалки. Задните седалки вече могат да се наклоняват в две степени, а обемът на багажника е увеличен до 506 литра. В конфигурацията с две места събира 1620 литра и се получава равен под, а в най-високото ниво на оборудване багажната врата е с електрическо задвижване.

На пътя – по-стабилна, по-комфортна и по-тиха

Новата Mazda CX-5 се задвижва от познатия турбодизелов мотор SkyActiv-D 2.2, който е получил фини настройки за по-добра динамика и по-нисък разход на гориво. Разбираемо най-много ми хареса версията с мощност 175 к.с. в съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия и задвижване на четирите колела AWD. Двигателят има огромна тяга от 420 Нм, която управлявам с помощта на точния скоростен лост с къси ходове, напомнящ усещането в уникалната Mazda MX-5.

Благодарение на революционната система G-Vectoring Control, която разпределя въртящия момент според ъгъла на завъртане на волана, накланянето на каросерията е сведено до минимум и почти не се усеща от водача. Системата за задвижване 4х4 при приплъзване на предните колела светкавично прехвърля тяга и на задните.

Степента на усукване е намалена с 16%, което прави CX-5 много по-приятна в завоите. На път с неравности усещам, че колата вози по-комфортно, което се дължи на модифицираното окачване. Подобрена е и шумоизолацията при шофиране с висока скорост. Новата Mazda CX-5 реагира на действията ми точно както искам и очаквам, като ми доставя още по-голямо удоволствие от шофирането.

Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 AWD 6МT (175)

Двигател 4-цилиндров турбодизелов. Работен обем - 2191 куб. см. Максимална мощност - 175 к.с. Максимален въртящ момент – 420 Нм. Трансмисия 6-степенна механична. Максимална скорост - 206 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 9.0 секунди. Среден разход на гориво - 5.4 л/100 км. Емисии СО2 – 142 г/км. Базов модел – 45 980 лв. с ДДС. Тестван модел – 71 980 лв. с ДДС

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

От дебюта си през 2012 г. Mazda CX-5 се превърна в най-важния модел на японците. Симпатичният кросоувър се хареса на потребителите и бързо стана най-продаваният модел в гамата на Mazda с една четвърт от общия брой на реализирани автомобили. На автосалона в Женева Mazda представи второто поколение на CX-5, предназначено да засили позициите на модела в нарастващия SUV сегмент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK