Атрактивен и екологичен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Атрактивен и екологичен

Атрактивен и екологичен

Toyota CH-R Hybrid изглежда добре и е със скромен апетит

Георги Пауновски
3083 прочитания

© Toyota


Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

От години недоброжелателите на Toyota твърдят, че моделите им изглеждат скучно. Актуалната гама на японците, с малки изключения, вече хваща окото, а с появата на компактния кросоувър CH-R в нея вече има и футуристични изглеждащ модел.

Автомобилът е с 25 см по-къс от RAV4 (4.36 метра) и попада в растящия с двуцифрени проценти сегмент на компактните кросоувъри. В него за клиентското внимание се борят над 20 модела от почти всички големи производители.

Заинтригуваните от визията на CH-R отвън със сигурност ще харесат и интериора, в който личат внимание към детайла и използване на качествени материали. Екранът на мултимедията е огромен, но лесен за употреба. За щастие от Toyota запазват управлението с физически бутони на климатизацията, като те са големи и лесни за напипване без откъсване на поглед от пътя.

Жертви на дизайна

Мястото на задните седалки е достатъчно, що се отнася до пространството пред коленете. Пътници с ръст над средния обаче биха се чувствали притеснени от рязко скосяващия се покрив. Неприятно изненадва липсата на закачалки.

Багажният обем е приличен за сегмента, като започва от 377 литра. Кросоувърът е качен на нова платформа, която се използва и от Prius. Благодарение на това CH-R се държи на пътя като хечбек от "Голф" класа.

На бензин или хибрид

Кормилното управление е приятно стегнато и директно, а стабилността в завой изненадва. Това, по което C-HR донякъде отстъпва на конкурентите си, е скромният избор от мотори и липсата на дизел в гамата. Кросоувърът може да се поръча с новия 1.2-литров бензинов турбодвигател със 115 к.с. или с хибридно задвижване, какъвто беше тестовият автомобил.

Хибридната система е нова, като комбинира 1.8-литров бензинов двигател с 98 конски сили и електромотор (72 коня). Общата системна мощност е 122 конски сили, трансмисията е вариаторна, а предаването само предно. Задвижване 4Х4 опционално се предлага с другия двигател.

Хибридният CH-R се ускорява до 100 км/ч за 11 секунди. Динамиката е задоволителна, особено при потегляне, но това, което дразни, е ръмженето на бензиновия мотор, когато работи при високо натоварване.

Колко е еко

Изненадващо за мен, само на ток автомобилът може да се движи със скорост до 40 км/ч, докато при повечето хибриди на Toyota ограничението е 50 км/ч. При напълно заредена батерия, която получава ток от работата на бензиновия мотор и преобразуваната в ток кинетична енергия, отделяна при спиране, на електричество могат да бъдат изминати до 5 километра.

Що се отнася до разхода на гориво, при посочени от производителя 3.8 л/100 км тестовият беше 5.5 л при 300-километров пробег, поравно градски и извънградски. Трябва да се има предвид обаче, че тестът се проведе в много студено време, което беше причина често бензиновият мотор да работи дори когато колата беше спряла, за да осигури нужната топлина за работа на парното.

Активна защита на пасажерите

Приятните изненади при CH-R са свързани с асистиращите системи - за поддържане на избраната лента на движение с намеси във волана, адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от катастрофа с разпознаване на пешеходци и спирачна функция и система за разпознаване на знаците с предупреждение при превишение. Предлагани като опция за хибрида светодиодни фарове осигуряват по-добро осветяване на по-голяма разстояние.

Toyota CH-R Hybrid

Бензинов двигател - 4-цилиндров бензинов Работен обем - 1798 куб. см Максимална мощност - 98 к.с.
Максимален въртящ момент – 142 Нм Електромотор - Максимална мощност - 72 к.с. Максимален въртящ момент – 163 Нм
Системна мощност - 122 к.с. Трансмисия - вариаторна Максимална скорост - 170 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 11 секунди. Среден разход на гориво - 3.9 л/100 км Емисии СО2 - 87 г/км
Базов модел – 39 480 лв. с ДДС

Тестван модел – 58 480 лв. с ДДС

Фотограф: Toyota
Фотограф: Toyota
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

От години недоброжелателите на Toyota твърдят, че моделите им изглеждат скучно. Актуалната гама на японците, с малки изключения, вече хваща окото, а с появата на компактния кросоувър CH-R в нея вече има и футуристични изглеждащ модел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    qvd50491823 avatar :-P
    Костадин Иванов

    Отпред прилича на тъжен булдог, а техническите му характеристики ще направят тъжен и водача му.

  • 2
    hog1438946657471231 avatar :-P
    Peter V.

    Красив, функционален и екологичен градски мини джип за жени и под среден ръст мъже, ако не бях 1.80, а 1.65 сигурно щях да си купя един. Както се казва, за всеки влак си има пътници.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK