Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 апр 2017, 13:18, 3015 прочитания

Атрактивен и екологичен

Toyota CH-R Hybrid изглежда добре и е със скромен апетит

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.
От години недоброжелателите на Toyota твърдят, че моделите им изглеждат скучно. Актуалната гама на японците, с малки изключения, вече хваща окото, а с появата на компактния кросоувър CH-R в нея вече има и футуристични изглеждащ модел.

Автомобилът е с 25 см по-къс от RAV4 (4.36 метра) и попада в растящия с двуцифрени проценти сегмент на компактните кросоувъри. В него за клиентското внимание се борят над 20 модела от почти всички големи производители.


Заинтригуваните от визията на CH-R отвън със сигурност ще харесат и интериора, в който личат внимание към детайла и използване на качествени материали. Екранът на мултимедията е огромен, но лесен за употреба. За щастие от Toyota запазват управлението с физически бутони на климатизацията, като те са големи и лесни за напипване без откъсване на поглед от пътя.

Жертви на дизайна

Мястото на задните седалки е достатъчно, що се отнася до пространството пред коленете. Пътници с ръст над средния обаче биха се чувствали притеснени от рязко скосяващия се покрив. Неприятно изненадва липсата на закачалки.



Багажният обем е приличен за сегмента, като започва от 377 литра. Кросоувърът е качен на нова платформа, която се използва и от Prius. Благодарение на това CH-R се държи на пътя като хечбек от "Голф" класа.

На бензин или хибрид

Кормилното управление е приятно стегнато и директно, а стабилността в завой изненадва. Това, по което C-HR донякъде отстъпва на конкурентите си, е скромният избор от мотори и липсата на дизел в гамата. Кросоувърът може да се поръча с новия 1.2-литров бензинов турбодвигател със 115 к.с. или с хибридно задвижване, какъвто беше тестовият автомобил.

Хибридната система е нова, като комбинира 1.8-литров бензинов двигател с 98 конски сили и електромотор (72 коня). Общата системна мощност е 122 конски сили, трансмисията е вариаторна, а предаването само предно. Задвижване 4Х4 опционално се предлага с другия двигател.

Хибридният CH-R се ускорява до 100 км/ч за 11 секунди. Динамиката е задоволителна, особено при потегляне, но това, което дразни, е ръмженето на бензиновия мотор, когато работи при високо натоварване.

Колко е еко

Изненадващо за мен, само на ток автомобилът може да се движи със скорост до 40 км/ч, докато при повечето хибриди на Toyota ограничението е 50 км/ч. При напълно заредена батерия, която получава ток от работата на бензиновия мотор и преобразуваната в ток кинетична енергия, отделяна при спиране, на електричество могат да бъдат изминати до 5 километра.

Що се отнася до разхода на гориво, при посочени от производителя 3.8 л/100 км тестовият беше 5.5 л при 300-километров пробег, поравно градски и извънградски. Трябва да се има предвид обаче, че тестът се проведе в много студено време, което беше причина често бензиновият мотор да работи дори когато колата беше спряла, за да осигури нужната топлина за работа на парното.

Активна защита на пасажерите

Приятните изненади при CH-R са свързани с асистиращите системи - за поддържане на избраната лента на движение с намеси във волана, адаптивен круиз контрол, предупреждение за опасност от катастрофа с разпознаване на пешеходци и спирачна функция и система за разпознаване на знаците с предупреждение при превишение. Предлагани като опция за хибрида светодиодни фарове осигуряват по-добро осветяване на по-голяма разстояние.

Toyota CH-R Hybrid
Бензинов двигател - 4-цилиндров бензинов
Работен обем - 1798 куб. см
Максимална мощност - 98 к.с.
Максимален въртящ момент – 142 Нм
Електромотор - Максимална мощност - 72 к.с.
Максимален въртящ момент – 163 Нм
Системна мощност - 122 к.с.
Трансмисия - вариаторна
Максимална скорост - 170 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 11 секунди.
Среден разход на гориво - 3.9 л/100 км
Емисии СО2 - 87 г/км
Базов модел – 39 480 лв. с ДДС
Тестван модел – 58 480 лв. с ДДС

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 28 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1730 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Късият самурайски меч

Suzuki Ignis паркира там, където другите коли не могат

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10