Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 16 апр 2017, 13:45, 5432 прочитания

Късият самурайски меч

Suzuki Ignis паркира там, където другите коли не могат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто. Всички текстове по темата може да откриете тук.

В битките японските самураи използвали два меча – дълъг меч (основен) и къс меч, ваден предимно за места, където движението е ограничено. Японците от Suzuki остават верни на традициите и сега ни предлагат компактни автомобили, чиято сила изпъква най-вече в града. Новото Suzuki Ignis е дълго едва 3.70 м и бързо и лесно си намира място за паркиране дори на най-малките пространства в града.

С радиус на завой от едва 4.70 м мъникът е маневрен в тесните улици и има нужда от минимално пространство, за да обърне посоката на движение в улица без изход. Ако се наложи, с лекота качва бордюри благодарение на късите си надвеси и просвета от 180 мм.


Компактен отвън, просторен отвътре

Новият Ignis е къс на дължина, но в салона му е учудващо просторно. Зад волана могат да седнат водачи с ръст до 1.95 м, а на втория ред седалки удобно ще се чувстват пътници със средна височина. Предните седалки имат изразени странични опори, а задните седалки се местят хоризонтално, като могат да променят и ъгъла на наклон на облегалките.

В салона на Suzuki Ignis преобладават качествени материали, а сглобката е много прецизна, характерна за автомобилите, произведени в Япония. На централната конзола е поставен 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Обемът на багажника във версията с предно предаване е 267 л и 1097 л със сгънати задни седалки. При Ignis с 4х4 товарният капацитет е с една идея по-малък.



Пропит със спортен дух

Новото Suzuki Ignis се задвижва от 1.2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с. Тъй като моделът е доста лек (920 кг), моторът бодро ускорява малката кола и радва с дрезгав спортен звук. Двигателят работи без вибрации, но става шумен при високи обороти.

Почти всичко в този компактен автомобил е пропито със спортен дух, като се започне с точното превключване на предавките на 5-степенната ръчна скоростна кутия и твърдото окачване и се завърши с директното кормилно управление, което осигурява чудесна обратна връзка с пътя и подтиква към динамично шофиране.

Моделът със задвижване на четирите колела 4WD от системата All-Grip е много практичен през зимата, особено когато пътищата не са почистени. Извън пътя Ignis демонстрира завидна проходимост и може да засрами далеч по-именити всъдеходи. В града моделът с 4х4 харчи около 6 л/100 км, а извън града разходът пада на 4.5 л/100 км. Още по-икономичен в града е хибридният вариант, който се задвижва със същия двигател в комбинация с полухибридната система, благодарение на която средната консумация на гориво е само 4.3 л/100 км.

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD
Двигател – 4-цилиндров бензинов
Работен обем - 1242 куб. см
Максимална мощност - 90 к.с.
Максимален въртящ момент - 120 Нм
Трансмисия – 5-степенна механична.
Максимална скорост - 165 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 11.9 секунди
Среден разход на гориво - 5.0 л/100 км
Емисии CO2 - 114 г/км
Базов модел – 21 990 лв. с ДДС
Тестван модел – 31 690 с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тротинетки vs мотоциклети Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

17 май 2020, 2506 прочитания

Вносителите на автомобили и извънредното положение Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

6 май 2020, 1926 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Атрактивен и екологичен

Toyota CH-R Hybrid изглежда добре и е със скромен апетит

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Широко затворени очи

Какво (не) научихме за особеностите на общественото поведение по време на пандемия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10