Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2017, 14:48, 832 прочитания

Audi Q7 хибрид: Най-доброто от два свята

Към познатите достойнства на Q7 хибридът добавя екологичност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Audi Q7 3.0 TDI E-tron
Двигател – 6-цилиндров дизелов и електромотор.
Работен обем - 2967 куб. см.
Системна мощност - 373 к.с.
Максимален въртящ момент - 700 Нм.
Трансмисия – 8-степенна автоматична,
Максимална скорост - 230 км/ч.
Ускорение 0-100 км/ч - 6.2 секунди.
Среден разход на гориво - 1.8 л/100 км.
Емисии CO2 - 48 г/км.
Базов модел – 165 078 лв. с ДДС.
Тестван модел – 214 553 лв. с ДДС



Всички говорят за електромобили, но малцина са склонни към днешна дата да се откажат от колата си с двигател с вътрешно горене и да заложат на такава на ток. Обяснението е ясно - ограниченията в пробега, бавният заряд и трудностите, свързани с достъпността до горивото, тоест тока.

Производителите обаче предлагат алтернатива, своеобразен плавен преход - модели, които взимат най-доброто от два свята. Става въпрос за зареждащите се от контакта (или plug-in) хибриди. От една страна, те могат да изминат около 50 километра само на ток, което е достатъчно за градски условия. Така в населените места, където проблемът със замърсяването на въздуха е най-голям, автомобилът не отделя вредни емисии. В същото време двигателят с вътрешно горене дава нужната независимост от зарядни станции.

Първият хибрид с V6 дизел



От лятото вече и Audi изкушава с плъгин хибрид, който е на базата на Q7. Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro, както е неговото пълно име, е първият хибрид, използващ V6 дизелов мотор. Той е с мощност 258 конски сили, а електрическият добавя 115 коня. Общата системна мощност е 373 конски сили, а въртящият момент 700 Нм.

В зависимост от нуждите, избрания режим на движение и поведението на водача автомобилът се задвижва поотделно от всеки от моторите или от двата при нужда от бързо ускорение. Така Q7 e-tron предлага спринт до 100 км/ч за 6.2 секунди при разход на гориво от само 1.8 л/100 км. Консумацията обаче е лабораторно замерена, пък и близки до нея стойности са възможни само в първите 100 километра, докато батерията е пълна.

4 лева за 100 километра на ток

В града обаче хибридът може да се движи само на ток, като изминаването на 100 километра може и да е абсолютно безплатно, ако се зарежда на няколкото станции за бърз заряд в София. Такива има на паркингите на два магазина от популярни вериги и за половин час успяват да запълнят почти пълния капацитет на акумулаторите. Ако пълненето на батериите става от стандартен контакт в гаража, да речем, то отнема 8 часа, а пробегът при мен беше 46 километра. Съответно изминаването на 100 километра струва около 4-5 лева, при положение че зареждането става по нощната тарифа. С дизелово Q7 изминаването на същата дистанция ще струва поне 15 лева.

Водачът може да направи своя избор между общо четири режима. Режимът EV отдава приоритет на движението на електричество, докато при hybrid решението за вида на тягата е делегирано до голяма степен на електронното управление на хибридната задвижваща система. В режим battery charge автомобилът зарежда акумулаторите, докато при battery hold електрическият заряд в тях се съхранява с цел използването му на по-късен етап.

Струва ли си

Хибридизирането на Q7 обаче има и няколко негативни странични ефекта. Тъй като батерията е в пода на багажника, той е със 120 литра по-малък минимален обем, като няма възможност и за поставяне на трети ред седалки, позволяващи ползване на данъчен кредит. Най-голямата пречка пред налагането на Audi Q7 e-tron в България обаче е цената. При идентично оборудване хибридът е с почти 40 000 лева по-скъп от дизеловото Q7 3.0 TDI, като от експлоатационните разходи разликата няма как да бъде "избита". Моделът обаче със сигурност ще се приеме добре във всички европейски страни и американски щати, където данъците са в пряка зависимост от екологичността на автомобила.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 27 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1718 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Opel Insignia: Достъпен премиум

Автомобилът предлага широка гама първокласни технологии в своя сегмент

Още от Капитал
Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10