Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2017, 17:58, 368 прочитания

Volvo XC60: Безопасен и комфортен

Автомобилът е снабден със системи, които предприемат автономно спиране или коригиране на курса при риск от инцидент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Volvo XC60 D5
Двигател - 4-цилиндров дизелов, турбо.
Работен обем - 1969 куб. см.
Максимална мощност - 235 к.с.
Максимален въртящ момент – 480 Нм.
Трансмисия - 8-степенна автоматична.
Максимална скорост - 220 км/ч.
Ускорение 0-100 км/ч - 7.2 секунди.
Среден разход на гориво - 5.5 л/100 км.
Емисии СО2 - 144 г/км.
Базов модел – 96 560 лв. с ДДС.
Тестван модел – 110 130 лв. с ДДС



Най-безопасният Volvo автомобил, създаван някога, и един от най-сигурните в световен мащаб. Това е кратката визитка на второто поколение на XC60. Колата е и сред най-комфортните в своя клас, бих добавил. Не трябва да се подминават и качеството на изработка, благородните материали и изчистеният дизайн на ХС60 както отвън, така и отвътре.

Средноразмерният кросоувър на Volvo изглежда стилно и точно както и предшественика си има визия, която вероятно ще остане модерна в продължение на десетилетия. Цялостното оформление на интериора е подчинено на изчистеността, типична за шведския дизайн, като акцентът е върху екрана на мултимедията, през който се правят почти всички настройки. Към почитателите на качественото озвучаване е насочена аудиосистемата от Bowers&Wilkins, който осигурява кристален звук.

На задните седалки има достатъчно място както пред коленете на пасажерите, така и над главите им. Багажникът пък освен сериозен обем предлага и организация на товара.



Поправя грешките на водача

Сред най-големите плюсове на XC60 е възможността му да поправя грешките на водача. За целта колата е снабдена със системи, които предприемат автономно спиране или коригиране на курса при риск от инцидент. Адаптивният автопилот, снабден с функция за самостоятелно ускорение, спиране и следване на извивките на пътя при скорост до 130 км/ч, пък може да отмени шофьора при така скучното пътуване в тежък трафик.

Тестовият ХС60 използваше най-мощния дизел, който е с означението D5 и предлага 235 конски сили мощност. Благодарение на електрическа помпа, която при рязко подаване на газ нагнетява въздуха, преди да го вкара в турбокомпресора, двигателят е забравил за недостатъка турбодупка (забавянето на реакцията на мотора на командата от педала). С този мотор автомобилът е сравнително пъргав, но останах с усещането, че на динамиката малко пречи осемстепенният автоматик. Той не разполага със спортен режим на работа, като съвсем леко забързва реакцията си при шофиране с динамични настройки. Като пропуск мога да отчета и липсата на планки за ръчна смяна на предавките от волана, но това се обяснява със семейният характер на колата. С ръчното управление на трансмисията - чрез скоростния лост, ХС60 става осезаемо по-пъргав.

Става и за офроуд

Иначе моторът демонстрира почти безшумна работа и гъвкавост. Спокойно поема още при 2000 об./минута, а при 130 км/ч мърка при под 2500 оборота. Това дава възможност средният разход на гориво да е приятните 5.3 л/100 км. В рамките на теста при натоварен с четирима души автомобил, непрекъснато работещ климатик и по-скоро динамично каране консумацията беше около 7.9 л/100 км.

Без да има претенции да е автомобил за екстремен офроуд, ХС60 може да се справи с доста сериозни преходи извън пътя. Заслугата е на въздушното окачване и щедрия пътен просвет от 22 сантиметра. Това, което автомобилът не обича, е динамичното каране по път със завои, тъй като каросерията се накланя сериозно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 28 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1727 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
MINI Countryman: Още по-макси

Второто поколение на кросоувъра порасна и се зарежда от контакта

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10