С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2017, 17:58, 319 прочитания

Volvo XC60: Безопасен и комфортен

Автомобилът е снабден със системи, които предприемат автономно спиране или коригиране на курса при риск от инцидент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Volvo XC60 D5
Двигател - 4-цилиндров дизелов, турбо.
Работен обем - 1969 куб. см.
Максимална мощност - 235 к.с.
Максимален въртящ момент – 480 Нм.
Трансмисия - 8-степенна автоматична.
Максимална скорост - 220 км/ч.
Ускорение 0-100 км/ч - 7.2 секунди.
Среден разход на гориво - 5.5 л/100 км.
Емисии СО2 - 144 г/км.
Базов модел – 96 560 лв. с ДДС.
Тестван модел – 110 130 лв. с ДДС



Най-безопасният Volvo автомобил, създаван някога, и един от най-сигурните в световен мащаб. Това е кратката визитка на второто поколение на XC60. Колата е и сред най-комфортните в своя клас, бих добавил. Не трябва да се подминават и качеството на изработка, благородните материали и изчистеният дизайн на ХС60 както отвън, така и отвътре.

Средноразмерният кросоувър на Volvo изглежда стилно и точно както и предшественика си има визия, която вероятно ще остане модерна в продължение на десетилетия. Цялостното оформление на интериора е подчинено на изчистеността, типична за шведския дизайн, като акцентът е върху екрана на мултимедията, през който се правят почти всички настройки. Към почитателите на качественото озвучаване е насочена аудиосистемата от Bowers&Wilkins, който осигурява кристален звук.

На задните седалки има достатъчно място както пред коленете на пасажерите, така и над главите им. Багажникът пък освен сериозен обем предлага и организация на товара.



Поправя грешките на водача

Сред най-големите плюсове на XC60 е възможността му да поправя грешките на водача. За целта колата е снабдена със системи, които предприемат автономно спиране или коригиране на курса при риск от инцидент. Адаптивният автопилот, снабден с функция за самостоятелно ускорение, спиране и следване на извивките на пътя при скорост до 130 км/ч, пък може да отмени шофьора при така скучното пътуване в тежък трафик.

Тестовият ХС60 използваше най-мощния дизел, който е с означението D5 и предлага 235 конски сили мощност. Благодарение на електрическа помпа, която при рязко подаване на газ нагнетява въздуха, преди да го вкара в турбокомпресора, двигателят е забравил за недостатъка турбодупка (забавянето на реакцията на мотора на командата от педала). С този мотор автомобилът е сравнително пъргав, но останах с усещането, че на динамиката малко пречи осемстепенният автоматик. Той не разполага със спортен режим на работа, като съвсем леко забързва реакцията си при шофиране с динамични настройки. Като пропуск мога да отчета и липсата на планки за ръчна смяна на предавките от волана, но това се обяснява със семейният характер на колата. С ръчното управление на трансмисията - чрез скоростния лост, ХС60 става осезаемо по-пъргав.

Става и за офроуд

Иначе моторът демонстрира почти безшумна работа и гъвкавост. Спокойно поема още при 2000 об./минута, а при 130 км/ч мърка при под 2500 оборота. Това дава възможност средният разход на гориво да е приятните 5.3 л/100 км. В рамките на теста при натоварен с четирима души автомобил, непрекъснато работещ климатик и по-скоро динамично каране консумацията беше около 7.9 л/100 км.

Без да има претенции да е автомобил за екстремен офроуд, ХС60 може да се справи с доста сериозни преходи извън пътя. Заслугата е на въздушното окачване и щедрия пътен просвет от 22 сантиметра. Това, което автомобилът не обича, е динамичното каране по път със завои, тъй като каросерията се накланя сериозно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 24 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1507 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
MINI Countryman: Още по-макси

Второто поколение на кросоувъра порасна и се зарежда от контакта

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10