Volkswagen Arteon: Най-привлекаленият Volkswagen

Въпреки спортния силует моделът предлага комфорта на лимузина

Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TDI 4Motion

Двигател - 4-цилиндров дизелов, турбо. Работен обем - 1968 куб. см. Максимална мощност - 239 к.с.
Максимален въртящ момент – 500 Нм. Трансмисия 7-степенна автоматична.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Максимална скорост - 250 км/ч.

Тестван модел – 116 000 лв. с ДДС

Новият флагман на Volkswagen, който се позиционира над Passat, носи името Arteon и съчетава дизайна на спортен автомобил с вътрешното пространство на лимузина. Това е възможно благодарение на дългото междуосие (2.84 метра) и напречното разполагане на двигателите. Колата е истински магнит за погледи благодарение на модерния дизайн.

В салона има пет места, а багажният обем варира между 563 и 1557 литра. Дългият 4.86 метра автомобил се предлага с общо шест двигателя с турбо с мощности между 150 и 280 к.с. Тестовата кола беше с най-мощният дизел, който, съчетан със седемстепенния автоматик и задвижването на четирите колела, осигурява експлозивно ускорение. В същото време разходът на гориво в рамките на теста беше около 7 л/100 км.

В спортен режим водачът може да избира още между комфортен, икономичен и индивидуален, в салона се чува и приятен за ухото рев, който обаче се генерира от специални говорители, а не от самия двигател. В зависимост от избрания режим на шофиране се променят настройките на волана, реакцията на педала на газта, работата на скоростната кутия, настройките на окачването и асистиращите системи.

Комфорт преди всичко

Дори в спортен режим Arteon е по-скоро комфортен, отколкото подчертано динамичен автомобил. Безспорно става и за бързо шофиране в завои, но впечатлява най-много с комфортната си возия при дълги пътувания. Независимо от изминатата разстояние, пасажерите остават свежи заради комфортните седалки на всяко едно място, прецизната работа на климатичната инсталация и общото усещане за лукс, което имат в салона.

Натоварването върху водача се намалява заради пълния набор най-съвременни системи за сигурност, които лимузината предлага. Тестовият автомобил например беше снабден с най-новото поколение на адаптивния темпомат, който по желание на водача съобразява скоростта с оказаните със знаци ограничения. Разбира се, той се грижи за поддържането на темпото на предното превозно средство и спазване на безопасна дистанция.

Спира сам, ако на водача му прилошее

В Arteon се открояват няколко иновационни системи, които подпомагат водачите - системата за асистенция, за автоматичен контрол и тази за предупреждение за опасности.

Второто поколение на системата за асистенция при внезапно спиране има нова функция, която се активира, ако на водача му прилошее. Тя намалява скоростта и ако е възможно, насочва автомобила в най-дясната бавна лента за движение, където предприема плавно спиране и включване на аварийните светлини.

Системата за предупреждение за наличие на опасност при напускане на лентата за движение реагира и на маневри на други участници в движението, като например рязко отклоняващи се от лентата си камиони. Новост е и че тя е активна при достигане на скорост от 10 км/ч вместо досегашните 30 км/ч.

Инфо-развлекателната система с диагонал на екрана 9.2 инча е лесна за управление дори с жестове и придава стил на централната конзола. През нея се правят почти всички настройки, като почти липсват аналогови бутони. Дигиталното приборно табло предлага няколко варианта за поднасяне на най-важната информация.

Още от Капитал