Land Rover Discovery: С лукса на Range Rover
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Land Rover Discovery: С лукса на Range Rover

"Мото-Пфое"

Land Rover Discovery: С лукса на Range Rover

Всъдеходът пето поколение е все така проходим, но вече и комфортен

1348 прочитания

"Мото-Пфое"

© "Мото-Пфое"


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Land Rover Discovery 3.0 TDV6

Двигател – 6-цилиндров турбодизелов.
Работен обем – 2993 куб. см. Максимална мощност - 258 к.с. Максимален въртящ момент - 600 Нм.
Трансмисия – 8-степенна автоматична. Максимална скорост - 209 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 8.1 секунди.

Тестван модел – 160 190 лева с ДДС

Петото поколение на Land Rover Discovery надмина всички очаквания и с право може да се нареди до луксозните модели от гамата на Range Rover. Големият британски всъдеход запазва ненадминатите си способности извън пътя, но вече достигна ниво, което досега сме свикнали да виждаме в луксозните модели. Новото Discovery изглежда премиум и отвън, и отвътре, но крие много качества, които изпъкват само когато седнете зад волана и го подкарате.

Лукс и пространство като в 5-звезден хотел

Зад волана на новия Land Rover Discovery съм приятно изненадан от луксозния салон, напомнящ на 5-звезден хотел. Приятна на вид и на допир кожа е покрила почти целия интериор, а останалите места са декорирани с хромирани детайли и черен пиано лак. На централната конзола е поставен 10-инчов сензорен екран на мултимедийната система с ясни графики и лесно ползване на менютата. Бутоните върху конзолата са значително по-малко, отколкото в предшественика.

Интериорът предлага гъвкаво разпределение на седем пълноценни седалки в три реда, които могат да се конфигурират от бутоните отзад в багажника, от централния сензорен екран или дори от смартфона на водача. Стъпаловидното разположение на седалките позволява всеки ред да стои по-високо от предния. Всичките три реда седалки са с отопление, като за първия и втория ред има и охлаждане, а функцията за масаж се предлага за водача и пътника отпред. На борда има и огромен багажник с обем от 1231 до 2500 литра и множество ниши за дребни предмети до всяка седалка в салона.

Динамичен на пътя с 3-литров турбодизел

Най-напред тествам Discovery на магистралата. Под предния капак е 3-литровият V6-цилиндров турбодизелов агрегат TDV6 с мощност 258 к.с. Огромният въртящ момент от 600 Нм се предава на четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателят реагира отзивчиво на натискането на газта и тегли отлично новото Discovery. Ако не шофирате бързо и динамично, напълно достатъчен ще ви бъде и 4-цилиндровият дизелов мотор SD4 е с двоен турбокомпресор и 240 к.с. Благодарение на впечатляващия въртящ момент от 500 Нм, наличен още при 1500 об./мин. моторът тегли много добре новото Discovery и харчи по-малко от TDV6.

Истински Land Rover при тестовете в офроуда

Новият Land Rover Discovery е все така завидно проходим, както и предходните поколения. За оптималните качества извън пътя основна заслуга имат големият пътен просвет, достигащ при необходимост до 28 см. Всъдеходът може да гази водни препятствия с дълбочина до 90 см. Ъгълът на атака отпред е 34 градуса, а отзад е 30 градуса. По време на теста Discovery беше подложен на сериозни изпитания и както се очакваше, той се движеше без проблеми в кални коловози, изкачваше и спускаше хълмисти наклонени терени и прекосяваше с лекота няколко малки реки. Системата Terrain Response 2 с няколко режима може дори автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият режим. Технологията оптимизира чувствителността на педала на газта и характеристиките при смяна на предавките според условията на шофиране.

Източник: "Мото-Пфое"

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Land Rover Discovery 3.0 TDV6


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK