Най-оспорваният рали шампионат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-оспорваният рали шампионат

"Индустриал комерс"

Най-оспорваният рали шампионат

Пилотите от Hyundai Racing Trophy впечатлиха и в състезания на Балканите

796 прочитания

"Индустриал комерс"

© "Индустриал комерс"


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Все по-бързо набиращ скорост, по-високо ценен и по-силен. С това се характеризира шампионатът на Hyundai Racing Trophy. Едномарковият рали шампионат на Hyundai за трета поредна година събира погледите на феновете не само в България, но и в съседните държави. В класата и силата на пилотите ни се убедиха в Румъния и Турция.

Тази година екипажите участваха на рали "Брашов" в северната ни съседка и на рали "Троя" в южната. И показаха класа, като комшиите ни с учудване установиха, че някои от техните расови автомобили Mitsubishi Lancer Evo 9 могат да бъдат побеждавани от подготвения у нас Hyundai i20 Coupe R.

Симеон Симеонов е шампионът за 2017 година

След две поредни шампионски титли на Григор Григоров тази година първенството има своя нов шампион. Това е Симеон Симеонов. Дългогодишният картинг пилот от Хасково е в шампионата от неговото създаване и стремителният му прогрес във всеки следващ сезон донесе и логичното – първото място преди финалния кръг на рали "Стари столици" край Шумен. Титлата за Симеон не дойде лесно.

Той среща сериозна конкуренция от друг тийнейджър – Денис Станчовски от Панагюрище. В няколко състезания като рали "Твърдица - Елена" и рали "Сливен" 16-годишният пилот беше напред, но после опитът и рутината на Симеон си казваха думата и той вземаше крайната победа. Потенциалът на Денис обаче изглежда голям и предстои да го видим в бъдеще.

Два турски екипажа се включиха в шампионата

За себе си напомни и Боян Гетов, който направи силно завръщане в спорта след 2 години прекъсване именно с шампионата на Hyundai Racing Trophy. Той участва в рали "Твърдица - Елена" и дори излезе начело в едномарковия шампионат две отсечки преди края. На финала все пак беше зад Симеон, но запази второто място. Силното представяне на екипажите на Hyundai през 2016 г. в Румъния и Сърбия доведе до това интерес към шампионата да проявяват и пилоти от чужбина.

В "Троя" участва турският екипаж Топрак Кандан/Ерхан Арикан, който въпреки много горещото време и липсата на опит завърши успешно състезанието. В "Сливен" пък дебютираха Ерен Буркай/Бора Арабаджъ, които се представиха добре и завършиха трети, зад Симеон Симеонов и Денис Станчовски. Благодарение и на Мартин Коев, който в "Сливен" не се състезава с Hyundai i20 Coupe R за едномарковия шампионат, но отново беше част от тима, Hyundai Racing Trophy спечели първото място в отборното класиране, което се случи за пръв път в историята.

Първата дама напредна много в хода на сезона

Няма как да не отбележим и солидното участие на първата дама сред пилотите в шампионата – Виктория Гъркова. Тя също напредна много в хода на сезона, завършваше всяко състезание, като изненада всички с първото време на откриващия специален етап в "Сливен". В надпреварата Виктория кара с контузен крак и стискаше здраво зъби, а когато болката стана нетърпима, тя седна на навигаторското място, а волана пое баща й Димитър Гърков.

Въпреки липсата на опит екипажът стигна до финала и заслужи много аплодисменти. С оглед на показаното няма как да не бъде доволен треньорът на пилотите Петър Гьошев. Той отбеляза страхотното развитие на Симеон Симеонов като пилот в последните години, което го изведе до върха. Но също така похвали Денис Станчовски за огромния напредък в хода на сезона, който го доведе до това да може да спори със Симеонов в немалко отсечки.

Международен шампионат номер 1 на Балканите

Какво да очакваме за следващия сезон? Като национален директор продажби на "Индустриал комерс" – официален вносител на Hyundai за България, Стефан Митов не щади сили и дава всичко възможно, за да може шампионатът да се развива и в бъдеще. Амбициите са шампионатът да бъде международен с повече състезания в Румъния и други съседни страни с чуждестранни екипажи от Турция, както се случи през тази година. Автомобилът пък ще бъде още подобрен, за да бъде отново номер 1 в своя клас RC5, а и да е в състояние да се конкурира с машини от по-висока категория.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Все по-бързо набиращ скорост, по-високо ценен и по-силен. С това се характеризира шампионатът на Hyundai Racing Trophy. Едномарковият рали шампионат на Hyundai за трета поредна година събира погледите на феновете не само в България, но и в съседните държави. В класата и силата на пилотите ни се убедиха в Румъния и Турция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.