С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 окт 2017, 13:57, 5188 прочитания

Феновете на MINI и Mini Cooper у нас не се делят

В клуба има както собственици на най-новите модели, така и на класически

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Едва ли има човек, който да е безразличен към автомобилите MINI. Не само по света, но и у нас. Повечето хора харесват MINI, а една малка част обожават класическото Mini и се усмихват, като го видят. Тук е моментът да уточня, че марката е MINI, а не MINI Cooper, както често се казва в България. Марката MINI е възродена през 2001 г. под крилото на BMW Group и за да се отбележи новото начало, името се изписва с четири главни букви. Класическото британско Mini се произвежда от 1959 до 2000 г. в седем последователни генерации.


Ашо започва с група във Facebook

Основател на MINI Club Bulgaria е Александър Николов-Ашо. "Всичко започна с покупката на моето първо MINI – прекрасен Cooper S от 2004 г. Беше първият работен ден на 2014 г. след новогодишните празници. Към края на лятото през 2014 г. се наложи да си търся гуми за оставащия сезон. Попаднах на читава обява и случайно се оказа, че момчето, което ги продава, живее в същия квартал - буквално на 20 метра от мен – има Cooper S и съответно гуми за продажба. Видяхме се, запознахме се, оказа се, че сме и адаши, взех гумите и се разбрахме някой път да излезем с колите", спомня си Ашо.

Този "някой път" се превръща в регулярни разтъпквания през уикендите на малките pocket rocket (джобни ракети, един от прякорите на Mini). "Беше много готино и забавно, но и двамата имахме нужда от още хора като нас. Тук е момента да вметна, че по-голямата част от собствениците на MINI/Mini нямаме еквивалент. Ние сме малко луди, творчески личности, със забелязващ се лек нарцисизъм. При това обожаваме колите си, обожаваме да ги караме не много съобразено с пътните закони, обожаваме да слушаме силно музика в тях и не на последно място поздравяваме другите MINI/Mini-та по пътищата. Макар и като дъщерна марка на BMW, нямаме нищо общо с повечето собственици на BMW", категорично отбелязва Ашо.



Със своя адаш решават, че се нуждаят от още хора като тях, и понеже до този момент няма клуб или място, където да се събират собствениците на MINI/Mini, решава, че ще си направи собствен и ще ги обедини. Така се случва всичко. Най-напред прави група във Facebook, но на сайта и форума не им провървява, тъй като няма интерес към тях.

Намират съмишленици от клубовете в няколко държави

Началото е поставено с малки разходки в София, после около София, след това из България и накрая извън България. Първата интернационална среща за клуба е в Гърция, където се създават контакти с клубовете на Гърция, Сърбия, Турция, Унгария и Италия. "Повечето от тези клубове са на по 10 години, а ние едва на четири, които празнуваме този октомври. В днешни дни няма клуб от близките държави, който да не ни знае и да не се разбираме чудесно с него. MINI Club Bulgaria е разпознаваем и уважаван клуб. Няколко пъти вече съм бил на гости по покана в Турция, Гърция и Сърбия, както и съм посрещал тук членове от другите клубове. Но не просто други MINI фенове, а приятели, които познавам благодарение на марката. Имахме една клубна сватба, клубен бал, а на хоризонта се задава още една сватба", обобщава Ашо.

Той посочва, че през последните три години българското присъствие е задължително на организираната в Сърбия Balkanska Minijada. Среща, която се провежда всяка година в края на юни и е едно от най-големите MINI събития из нашите ширини.

България се бори за домакин на следващата MINI среща

"Тази година България трябваше за първи път да бъде домакин на интернационална MINI среща, но поради ред причини това не се случи. Продължавам да работя по този проект и се надявам, че догодина ще имаме такъв тип събитие и в България. Като ще бъде нещо много по-различно от всички други събития и срещи - включва писта, сертифицирани инструктори, нашите лични MINI/Mini-та и много MAXI-купони", размечтава се Александър Николов.

Той допълва, че клубът е ориентиран само към собственици на MINI/Mini, но обръща внимание на феновете и бъдещи собственици, което е и причина да има Facebook страница – MINI Club Bulgaria Fan. "В групата имаме собственици на всеки модел от марката - от самото и начало до днешни дни. Това, което се опитвам да направя, е клуб за всеки фен без значение годината на колата, пол, разбирания или каквото и да било. В другите държави не е така, там съществуват разделения", пояснява Ашо.

Според него България е малка и не и трябва разделение по още един признак. "Искам в клуба всеки да се чувства добре дошъл. Искам да има уважение между всички и да знаят, че всяко нещо има история, настояще и бъдеще. За момента се получава и макар с лек скептицизъм от тяхна страна, привличам все повече класически Mini-та. Новата задача пред мен е да привлека и собственици на най-новите модели на MINI", допълва Ашо.

Той уточнява, че няма точни дати за срещите, но поне веднъж в месеца членовете на клуба се виждат. "Може да е на по питие в някои от нашите любими барове, може да направим обяд във или около София, а може и да е цял ден по някои живописен и подходящ за MINI/Mini шофиране път. А може и заедно да събираме тен някъде на морето. Като цяло в клуба се усеща повече приятелска атмосфера. Това, което много ми харесва, че освен да сплотява, клубът прави и приятелства. Свързва хора със сходни интереси, но различно ежедневие", казва Александър Николов.

Обсъждат се всякакви теми на срещите

Най-често им задават въпроса: "Какво обсъждате на тези срещи? За коли и части ли си говорите?" Ашо винаги много се забавлява, и отговаря категорично: "Всичко! Всичко, което правиш с твоите приятели, когато излезете. Смеем се, забавляваме се, помагаме си, утешаваме се. Говорим за ежедневие, работа, храни, спорт, пътувания, части, коли, музика, жени, мъже - всичко, което вълнува един нормален човек. Дори е по-лесно да започнеш разговор с човек, който има MINI/Mini - ето ти една обща тема, от там вече е лесно."

Членството е свободно, не е обвързано с пари или дейност за момента. Достатъчно е да имаш MINI/Mini. Ашо обаче обмисля вариант да отсее хората, които имат кола от тази марка, но случайно са се сдобили с нея и случайно са попаднали в клуба. "Това не е обикновен автоклуб, а едно MINI общество, което се опитвам да запазя и предразположа. Тази задача не е лесна и сам трудно се справям, но имам сериозен помощник в лицето на сестра ми, винаги мога да разчитам на нея. Моите най-близки приятели също помагат с каквото могат. А огромна подкрепа за мен са и всички онези MINI приятели, които с нетърпение очакват следващата среща и разказват със захлас на случайно срещнат друг MINI шофьор какво яко място си имаме и как непременно трябва да се присъединят", завършва създателят на MINI Club Bulgaria.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16566 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
MINI Countryman: Още по-макси

Второто поколение на кросоувъра порасна и се зарежда от контакта

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда