Кратки автоновини
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кратки автоновини

Кратки автоновини

България е сред лидерите по ръст на продажби на нови автомобили в ЕС; Champion излиза на пазара на спирачки и светлини; Търсенето на електромобили в България скочи с 1260%; Volkswagen обяви инвестиции от 70 млрд. евро в нови разработки и още

599 прочитания

© Николай Дойчинов


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

България е сред лидерите по ръст на продажби на нови автомобили в ЕС

България е трета в Европейския съюз по ръст на продажбите на нови автомобили през 2017 г., сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители. Миналата година са купени 31 244 леки коли, което е с 18.5% повече от 2016 г. По-голям е ръстът само в Литва (27.3%) и Унгария (20.4%). Повишаването на продажбите продължи и през тази година, като за първите два месеца на 2017-а България дели първото място по ръст с Хърватия с 39.5% скок. В Хърватия обаче за два месеца са купени 7573 нови леки коли, а у нас - 5024.

Champion излиза на пазара на спирачки и светлини

Американската компания за автомобилни артикули Champion, позната досега основно със своите свещи и чистачки, излиза на пазара на компоненти за спирачната система – дискове и накладки, както и с пълен набор крушки за фаровете, стоповете, интериорното осветление и т.н. Целта е да се предостави по-пълна услуга. Ръководството на Champion смята, че добавянето на новите продукти към вече предлаганите ще позволи с тях да се правят 25% от всички обслужвания по автомобилите.

Култови италиански мотоциклетни марки се събраха под един покрив

Фотограф: Георги Пауновски

Нов шоурум, в който ще се предлагат култовите италиански марки Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi и Gilera, отвори врати на 14 март в Sopharma Towers в София (срещу КАТ). Инициативата е на новия им вносител "Италия моторс", част от групата "София франс ауто". Освен мотоциклети в "Мотоплекс София" се предлагат също оригинални аксесоари и резервни части, като в комплекса се извършват още гаранционен и извънгаранционен сервиз.

Търсенето на електромобили в България скочи с 1260%

С 1260% нарастват продажбите на електромобили в България през миналата година в сравнение с 2016-а. Той обаче е формиран от едва 68 продажби при пет за по-миналата година. 375% е ръстът при продажбите плъгин хибриди (от 8 на 38). Повече от два пъти нараства търсенето и на класическите хибриди, от които са купени 1200 бройки. Към 1 януари в България има 3487 хибрида и едва 384 електромобила.

Фотограф: Георги Пауновски

"София франс ауто" стана на 25 години

"София франс ауто" отбеляза 25 години работа на автомобилния пазар в България през декември. Тръгнала като вносител на Peugeot, към днешна дата компанията и дружества, в които тя е основен акционер, продават 11 автомобилни и мотоциклетни марки - Peugeot. BMW, MINI, Isuzu, Piaggio Commercial vehicles, BMW Motorrad, Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia и Moto Guzzi. "София франс ауто груп" предлага собствен лизинг, различни видове застраховки, употребявани автомобили, наем на автомобили и оперативен лизинг. За 25 години компанията е продала над 50 000 автомобила.

"Еуратек" се похвали с 44 хиляди продадени шкоди за четвърт век

Източник: "Еуратек"

Официалният вносител на чешките автомобили Skoda - "Еуратек", отбеляза 25 години работа на българския пазар. За четвърт век българско-чешката компания е продала 40 000 нови автомобила. Най-търсеният модел в България е Octavia. Към днешна дата "Еуратек" има 14 представителства в 13 града. Предстои откриването на нови центрове на Skoda в Русе и Плевен, както и трета локация в София.

Volkswagen обяви инвестиции от 70 млрд. евро в нови разработки

Volkswagen обяви нова петгодишна инвестиционна програма на стойност 70 милиарда евро, чиято цел е разработването на нови технологии на фона на стремежа на автомобилната индустрия да бъде в крак със световните усилия за налагане на електромобилите. "Пътна карта Е", както компанията нарича инвестиционния си план, предвижда да бъдат похарчени над 34 милиарда евро за електромобили, безпилотни автомобили и дигитализация.

В Китай бяха купени 24.7 млн. автомобила за година

Източник: Reuters

Според данните на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) през 2017 в страната са били закупени 24 718 000 нови леки коли, което представлява увеличение от 1.4% спрямо 2016 г. Производството на леки коли в Китай през изминалата година се е увеличило с 1.6% и е достигнало ниво 24 807 000 единици. Продажбите на автомобили от китайски марки през 2017 г. са се увеличили с 3% до 10 847 000 единици, което е довело до увеличение от 0.7% в пазарното им участие, което вече достига 43.9%.

Първото Porsche се ражда преди 70 години

Германският производител Porsche започна събитията по повод 70 години от пускането на първия автомобил от марката. Това е 356 №1 роудстър, регистриран на 8 юни 1948 г. Porsche ще отбележи годишнината си с множество събития по целия свят. Началото беше поставено на 3 февруари с изложбата "Ефектът Порше" в автомобилния музей "Петерсен" в Лос Анджелис, а краят ще е на 13 октомври със Sound Night, която ще се проведе на Porsche Arena в Щутгарт.

Източник: Porsche

Над 1 млн. продадени електромобила през миналата година

Глобалните продажби на електрически автомобили и плъгин хибриди (чиито батерии се зареждат от електрическата мрежа) за пръв път надхвърлиха 1 млн. коли през 2017 г. Според анализаторската компания Navigant Research средният годишен растеж до 2020 г. ще е около 38%. Според доклада Bloomberg New Energy Finance електромобилите ще доминират автомобилния пазар до 20 години. Продажбите на леки и лекотоварни коли на ток ще достигнат 54% от общите през 2040 г. Очакванията са до десет години цените им да се изравнят с тези с двигатели с вътрешно горене.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK