С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2018, 12:32, 303 прочитания

Кратки автоновини

България е сред лидерите по ръст на продажби на нови автомобили в ЕС; Champion излиза на пазара на спирачки и светлини; Търсенето на електромобили в България скочи с 1260%; Volkswagen обяви инвестиции от 70 млрд. евро в нови разработки и още

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

България е сред лидерите по ръст на продажби на нови автомобили в ЕС


България е трета в Европейския съюз по ръст на продажбите на нови автомобили през 2017 г., сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители. Миналата година са купени 31 244 леки коли, което е с 18.5% повече от 2016 г. По-голям е ръстът само в Литва (27.3%) и Унгария (20.4%). Повишаването на продажбите продължи и през тази година, като за първите два месеца на 2017-а България дели първото място по ръст с Хърватия с 39.5% скок. В Хърватия обаче за два месеца са купени 7573 нови леки коли, а у нас - 5024.

Champion излиза на пазара на спирачки и светлини

Американската компания за автомобилни артикули Champion, позната досега основно със своите свещи и чистачки, излиза на пазара на компоненти за спирачната система – дискове и накладки, както и с пълен набор крушки за фаровете, стоповете, интериорното осветление и т.н. Целта е да се предостави по-пълна услуга. Ръководството на Champion смята, че добавянето на новите продукти към вече предлаганите ще позволи с тях да се правят 25% от всички обслужвания по автомобилите.



Култови италиански мотоциклетни марки се събраха под един покрив

Фотограф: Георги Пауновски

Нов шоурум, в който ще се предлагат култовите италиански марки Piaggio, Vespa, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi и Gilera, отвори врати на 14 март в Sopharma Towers в София (срещу КАТ). Инициативата е на новия им вносител "Италия моторс", част от групата "София франс ауто". Освен мотоциклети в "Мотоплекс София" се предлагат също оригинални аксесоари и резервни части, като в комплекса се извършват още гаранционен и извънгаранционен сервиз.

Търсенето на електромобили в България скочи с 1260%

С 1260% нарастват продажбите на електромобили в България през миналата година в сравнение с 2016-а. Той обаче е формиран от едва 68 продажби при пет за по-миналата година. 375% е ръстът при продажбите плъгин хибриди (от 8 на 38). Повече от два пъти нараства търсенето и на класическите хибриди, от които са купени 1200 бройки. Към 1 януари в България има 3487 хибрида и едва 384 електромобила.

Фотограф: Георги Пауновски


"София франс ауто" стана на 25 години

"София франс ауто" отбеляза 25 години работа на автомобилния пазар в България през декември. Тръгнала като вносител на Peugeot, към днешна дата компанията и дружества, в които тя е основен акционер, продават 11 автомобилни и мотоциклетни марки - Peugeot. BMW, MINI, Isuzu, Piaggio Commercial vehicles, BMW Motorrad, Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia и Moto Guzzi. "София франс ауто груп" предлага собствен лизинг, различни видове застраховки, употребявани автомобили, наем на автомобили и оперативен лизинг. За 25 години компанията е продала над 50 000 автомобила.

"Еуратек" се похвали с 44 хиляди продадени шкоди за четвърт век

["Еуратек"]

Официалният вносител на чешките автомобили Skoda - "Еуратек", отбеляза 25 години работа на българския пазар. За четвърт век българско-чешката компания е продала 40 000 нови автомобила. Най-търсеният модел в България е Octavia. Към днешна дата "Еуратек" има 14 представителства в 13 града. Предстои откриването на нови центрове на Skoda в Русе и Плевен, както и трета локация в София.

Volkswagen обяви инвестиции от 70 млрд. евро в нови разработки

Volkswagen обяви нова петгодишна инвестиционна програма на стойност 70 милиарда евро, чиято цел е разработването на нови технологии на фона на стремежа на автомобилната индустрия да бъде в крак със световните усилия за налагане на електромобилите. "Пътна карта Е", както компанията нарича инвестиционния си план, предвижда да бъдат похарчени над 34 милиарда евро за електромобили, безпилотни автомобили и дигитализация.

В Китай бяха купени 24.7 млн. автомобила за година

[Reuters]

Според данните на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) през 2017 в страната са били закупени 24 718 000 нови леки коли, което представлява увеличение от 1.4% спрямо 2016 г. Производството на леки коли в Китай през изминалата година се е увеличило с 1.6% и е достигнало ниво 24 807 000 единици. Продажбите на автомобили от китайски марки през 2017 г. са се увеличили с 3% до 10 847 000 единици, което е довело до увеличение от 0.7% в пазарното им участие, което вече достига 43.9%.

Първото Porsche се ражда преди 70 години

Германският производител Porsche започна събитията по повод 70 години от пускането на първия автомобил от марката. Това е 356 №1 роудстър, регистриран на 8 юни 1948 г. Porsche ще отбележи годишнината си с множество събития по целия свят. Началото беше поставено на 3 февруари с изложбата "Ефектът Порше" в автомобилния музей "Петерсен" в Лос Анджелис, а краят ще е на 13 октомври със Sound Night, която ще се проведе на Porsche Arena в Щутгарт.

[Porsche]


Над 1 млн. продадени електромобила през миналата година

Глобалните продажби на електрически автомобили и плъгин хибриди (чиито батерии се зареждат от електрическата мрежа) за пръв път надхвърлиха 1 млн. коли през 2017 г. Според анализаторската компания Navigant Research средният годишен растеж до 2020 г. ще е около 38%. Според доклада Bloomberg New Energy Finance електромобилите ще доминират автомобилния пазар до 20 години. Продажбите на леки и лекотоварни коли на ток ще достигнат 54% от общите през 2040 г. Очакванията са до десет години цените им да се изравнят с тези с двигатели с вътрешно горене.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 20 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1365 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Капитал Авто

Специално издание на "Капитал" за новостите в автомобилния сектор

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10