С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2018, 13:44, 2577 прочитания

Малката градска кола порасна на размери и на цена

Сравнителен тест на Nissan Micra, Suzuki Swift, Volkswagen Polo

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Голяма част от семействата и фирмите използват автомобилите си предимно в града и рядко излизат извън него. Затова разумните потребители не се хвърлят към покупката на ненужни петметрови лимузини или огромни джипове, а избират практичен и икономичен хечбек с пет врати и пет места. Преди години малките градски модели бяха с дължина много под 4 метра, на задните седалки беше тясно, а багажниците едва побираха покупките от магазина.


Оборудвани с модерните за тогава екстри като климатик, електрически стъкла и огледала, аудиосистема с радио CD и евентуално кожен волан, малките градски коли струваха в порядъка на 25 000 лева. Днес моделите от В-сегмента въобще не са това, което бяха в миналото. Сега те са големи колкото моделите от компактния клас през 90-те и струват колкото голям седан преди дузина години.

За да достигнат тази цена обаче, те са оборудвани с множество полезни опции като иновативни системи за безопасност, сред които автоматично спиране, наблюдение на лентата на движение и на слепите зони, разпознаване на пътните знаци и други. Водачът е подпомогнат от камера за обратно виждане, система за автономно паркиране, четири камери за 360-градусов изглед от птичи поглед, автоматична скоростна кутия, отопление на волана и още куп глезотии, които превърнаха малките коли в пълноценни семейни и фирмени превозвачи.

Micra завладява с визията на прототип



Днес на пазара има голямо разнообразие от градски модели, но ще се спрем на три от най-новите, дебютирали на родния пазар през миналата година. Това са Nissan Micra, Suzuki Swift и Volkswagen Polo. Всеки от тях има в актива си много силни козове, което прави избора изключително труден и твърде субективен. Все пак голямо значение при избора на личен автомобил има външният му вид.

И трите модела изглеждат много свежо и стилно, но най-футуристичен вид има новият Nissan Micra, който максимално е запазил визията на концептуалния модел Sway. Моделът изпъква със стремителен профил и силно наклонено предно стъкло. V-образната радиаторна решетка е хромирана, а фаровете са като разперени криле. Дръжките на задните врати са скрити в стойките на покрива, така че моделът да изглежда като спортно купе. Отзад има голям спойлер и стреловидни светлини. За динамичния екстериор се предлагат 10 цвята, сред които и оранжев Energy Orange.

Volkswagen залага на универсален дизайн

На външен вид новото Suzuki Swift значително се различава от предшественика си. Въпреки че е запазил силуета на каросерията, новият японски модел изпъква със своята агресивна предна маска с широк отвор. В профила на Suzuki дръжките за отваряне на задните врати са "скрити" в задните колони, сякаш Swift е с три врати и плаващ покрив. Подобрената аеродинамика и ниският център на тежестта допълват спортния вид на модела с компактна, ниска и широка каросерия.

За разлика от своите японски конкуренти във външния вид на новия Volkswagen Polo не са правени резки движения и той отново залага на универсален дизайн, който да се хареса на най-голяма група потребители. В сравнение със стария модел новото Polo е станало по-солиден и по-елегантен автомобил, проектиран в стила на новите модели на марката. В предната част на новото Polo има тясна решетка, съчетана с продълговати фарове и LED светлини. На покрива е поставен спойлер, в бронята е интегриран дифузьор, а задните светлини са двата края на каросерията.

Без никакви изненади в новото Polo

Зад волана на Nissan Micra ще ви посрещне интериор с подобрени функции и материали, предният панел е обшит с кожа, има и много яркооранжеви вложки. Формата на таблото наподобява разперени криле, а воланът е с плоско дъно. В тестваната версия на централния панел е поставен 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

На него се изобразяват както картите на навигационната система, така и образите от четирите камери за 360-градусов обзор. Също 7-инчов сензорен екран има и на централната конзола на Suzuki Swift, който е с логично меню и богат набор от функции, включително навигация. На екрана се показва и картината от камерата за заден ход. В салона на Suzuki Swift воланът е също е скосен отдолу, а пред водача е арматурното табло, в средата на което се намира 4,2-инчов TFT LCD цветен екран с важна информация за управлението на автомобила.

Най-много ми допада интериорът на новия Volkswagen Polo, в който сякаш всичко е на точното място. Пластмасите са приятни на допир, воланът е плосък отдолу, а зад него опционално за пръв път в сегмента се предлага и цифров инструментален панел с 11.7-инчов дисплей. На централната конзола е поставен 8-инчов сензорен екран на мултимедийната система, бутоните за климатроника са големи и ясни, а най-отдолу има ниша с възможност за безжично зареждане на смартфони.

Polo е шампион по обем на багажника

С дължина от 4.05 метра новото Polo е най-големият автомобил в това сравнение, като в същото време има и най-голямото междуосие от 2.56 метра. Следва го Micra с дължина 4 метра и междуосие 2.53 метра, и Swift със съответно 3.84 м и 2.45 м. Без съмнение най-широко е в салона на Polo, където се чувствам най-комфортно.

В Nissan Micra също е просторно, но десният ми крак опира о централния тунел. За сметка на това предните седалки са удобни и имат изразителни странични опори. На задните седалки и на трите модела има достатъчно място за краката, но мястото за главите в Micra е ограничено. И в трите автомобила на задните седалки удобно ще пътуват двама възрастни пасажери, но при необходимост могат да се сместят и трима.

Най-голям е багажникът на Polo с обем 351 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки той достига до 1125 литра. При Micra обемът на багажника е 300 литра с възможност да се увеличи до 1004 литра, а при Swift пространството от 265 литра е най-малко и може да се увеличи до 947 литра при сгъване на седалките.

Лекият Swift е най-пъргав и динамичен

Съвременните тенденции в задвижването наложиха малките градски коли да се задвижват от 3-цилиндрови бензинови турбодвигатели, като и трите модела в нашето сравнение не правят изключение. Под капака на новия Nissan Micra е бензиновият 3-цилиндров турбомотор с работен обем 0.9 литра и с максимална мощност 90 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия.

При Suzuki Swift двигателят е 1-литров бензинов турбо със 112 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. За Volkswagen Polo се предлага 1-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 95 и 115 к.с., като тестваният модел е с по-малката мощност и 5-степенна ръчна скоростна кутия.

Най-много ми хареса динамиката при лекия Swift, който още с потеглянето се изстрелва уверено напред. Тягата от 170 Нм е на разположение в широкия интервал от 2000 до 3500 об./мин., така че Swift с лекота спринтира на старта и при изпреварване. Бодрото ускорение е придружено от много приятен гърлен звук от изпускателната система.

Моторът на Polo работи като 4-цилиндров

За новото Polo напълно достатъчен е бензиновият турбомотор 1.0 TSI с 95 к.с. и 175 Нм. На ниските обороти има едва забележима турбодупка, но в средния диапазон се представя перфектно. Динамиката е сходна със Swift, а ако изберете варианта със 115 к.с., дори ще се радвате на още по-бързо ускорение от японеца.

Най-малко тяга има при Micra – 140 Нм, а освен това тя идва най-късно – при 2250 об./мин., така че за да се радвате на добра динамика, трябва да държите мотора в по-високи обороти. Най-балансирано работи турбомоторът на Polo, който с нищо не издава 3-цилиндровия си характер, но и при конкурентите почти не се усещат вибрации.

Разходът на гориво и при трите модела е идентичен и относително малък. В града малките коли се задоволяват с не повече от 6 литра на 100 км, а на извънградско разходът е в рамките на 4 л/100 км. При динамично шофиране консумацията скача до около 7-8 л/100 км, което също никак не е много за пъргавите турбодвигатели.

Volkswagen Polo е най-приятен за шофиране

Спортната външност на Nissan Micra ме провокира да натисна здраво газта. В този момент малката градска кола ми напомня, че не е предназначена за състезателни цели, и сериозно се наклонява в завоите. За сметка на това Micra се контролира доста предсказуемо и вози относително комфортно дори при преминаването през дупки и неравности, където Suzuki Swift предизвиква удари и обезпокоително друсане за пътниците на задната седалка.

Силната страна на японеца е по планинските серпантини, където не се наклонява осезаемо и не е склонен към недозавиване. Окачването на новото Polo филтрира много добре неравностите и дупките, така че колата вози доста плавно и гладко по кърпените асфалтови участъци и по павета с пропадания и издутини.

Благодарение на разширената следа и понижения център на тежестта германският модел е стабилен в завоите и има директно кормилно управление, което го превръща в най-приятната кола за шофиране дори за ежедневните нужди. Управлението на Nissan Micra е леко, но не е особено информативно, а при Suzuki Swift усещането се променя със скоростта.

Пригответе минимум 30 000 лева

С базовата си цена от 22 700 лева новият Nissan Micra е най-достъпният модел в това сравнение. С около 1200 лева повече искат за новото Suzuki Swift, а при Volkswagen Polo цените започват от 26 000 лева. Тук обаче трябва да се има предвид, че това са цените за моделите с атмосферен бензинов двигател.

За да се сдобиете с добре оборудвани модели с бензинов турбомотор, трябва да приготвите минимум 30 000 лева. Ако добавите и допълнителните опции и системи, можете да прехвърлите дори 40 000 лева. Това вече е много сериозна сума за кола от В-сегмента, но ще разполагате с множество електронни системи за асистенция на водача, които по-рано се срещаха само в големите модели на премиум марките.

Nissan Micra iG-T N-Connecta
Двигател – 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 898 куб. см. Максимална мощност - 90 к.с. Максимален въртящ момент - 140 Нм. Трансмисия – 5-степенна механична. Максимална скорост - 175 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 12.1 секунди. Среден разход на гориво - 4.4 л/100 км. Емисии CO2 - 99 г/км. Базов модел – 22 700 лв. с ДДС. Тестван модел – 31 000 лв. с ДДС

Suzuki Swift 1.0 BoosterJet GL+
Двигател – 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 998 куб. см. Максимална мощност - 112 к.с. Максимален въртящ момент - 170 Нм. Трансмисия – 5-степенна механична. Максимална скорост - 195 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 4.6 л/100 км. Емисии CO2 - 104 г/км. Базов модел – 23 890 лв. с ДДС. Тестван модел – 30 790 с ДДС

Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline
Двигател – 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 999 куб. см. Максимална мощност - 95 к.с. Максимален въртящ момент – 175 Нм. Трансмисия – 5-степенна механична. Максимална скорост - 187 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.8 секунди. Среден разход на гориво - 4.5 л/100 км. Емисии CO2 - 103 г/км. Базов модел – 25 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 29 715 с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1185 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Audi A8: Убедителен в много роли

Лимузината вкарва в сегмента технически иновации

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10