С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 мар 2018, 14:16, 911 прочитания

Citroen C3 Aircross: SUV вместо миниван

Компактният кросоувър замени невзрачния C3 Picasso

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Невзрачният Citroen C3 Picasso със сигурност няма да остави отпечатък в историята на марката, като Xsara Picasso например. Затова и логично французите няма да го произвеждат повече. На негово място идва компактният кросоувър Citroen C3 Aircross, на който създателите залагат големи надежди и разчитат той да бъде най-масовият SUV в новата гама на марката.


Закачлив отвън и комфортен отвътре

Новият Citroen C3 Aircross със сигурност ще се хареса на много повече потребители, тъй като изглежда закачливо и свежо отвън, а отвътре предлага най-съвременно ниво на оборудване. Новият модел изглежда като SUV благодарение на защитните панели по цялата каросерия, масивните калници и 17-инчовите колела. За новия C3 Aircross се предлагат 90 комбинации между за цвят на каросерията и покрива, както и много стилистични пакети.

С дължина от 4.15 метра новият C3 Aircross лесно се паркира, а в същото време междуосието от 2.60 метра осигурява просторен салон за пътниците и на двата реда седалки. Задната седалка се движи, така че, ако се налага, отзад могат да седнат високи хора и ще има достатъчно място за краката им. Ако е необходимо повече товарно пространство, седалката се дърпа напред и обемът на багажника става 520 литра.



Облегалката на предната пътническа седалка може да се сгъва напред, което позволява да се превозват предмети с дължина до 2.40 метра. Автомобилът е оборудван с множество полезни функции, но за повечето от тях се минава през менюто на мултимедийната система със 7-инчов дисплей на централната конзола, който не реагира особено пъргаво.

Бензинов мотор и автоматик за града

За градско шофиране и средно голям годишен пробег най-подходящ е новият 1.2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор със 110 к.с. в съчетание с 6-степенната автоматична скоростна кутия. Моторът тегли много пъргаво колата в града, а за по-бодро ускорение помага спортният режим. В града реалният разход е около 7 литра на 100 км, а на извънградско пада до 5. Ако искате по-икономичен C3 Aircross, по-добре изберете 1.6-литровия турбодизелов мотор BlueHDi със 120 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, който при спокойно темпо харчи 4 л/100 км.

SUV без двойно задвижване 4х4

С пътен просвет от 16 см новият Citroen C3 Aircross е достатъчно повдигнат, но липсата на двойно задвижване 4х4 го поставя пред трудната задача да убеди потребителите, че ще се справи със снега и ще бъде проходим извън пътя само със системата за подобряване на сцеплението Grip Control. Системата не компенсира липсата на двойно предаване, но значително помага да се контролира сцеплението, където е необходимо, и когато колелата приплъзват, отлага момента на сработване на ESP.

Системата Grip Control не дава големи възможности за офроуд, а по-скоро осигурява защита от неприятни изненади на пътя. Системата има четири режима освен стандартния (сняг, пясък, кал и с изключена ESP), които се избират от въртящия се контролер на централната конзола. Автомобилът вози плътно и комфортно дори и по неравен асфалт, а кормилното управление е приятно информативно и предсказуемо.

Citroen C3 Aircross PureTech 110 S&S Feel
Двигател 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1199 куб. см. Максимална мощност - 110 к.с. Максимален въртящ момент – 205 Нм. Трансмисия 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 183 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.6 л/100 км. Емисии СО2 - 126 г/км. Базов модел – 27 819 лв. с ДДС. Тестван модел – 36 807 лв. с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Dacia Duster: Промяна и отвътре, и отвън

Купувачите на модела вече не трябва да правят компромиси

Буреносните облаци пак се сгъстяват

Растежът на българската икономика леко се забавя до 3.3%, в синхрон с цялостната тенденция в Европа

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда