Citroen C3 Aircross: SUV вместо миниван
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Citroen C3 Aircross: SUV вместо миниван

Citroen

Citroen C3 Aircross: SUV вместо миниван

Компактният кросоувър замени невзрачния C3 Picasso

1216 прочитания

Citroen

© Citroen


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Невзрачният Citroen C3 Picasso със сигурност няма да остави отпечатък в историята на марката, като Xsara Picasso например. Затова и логично французите няма да го произвеждат повече. На негово място идва компактният кросоувър Citroen C3 Aircross, на който създателите залагат големи надежди и разчитат той да бъде най-масовият SUV в новата гама на марката.

Закачлив отвън и комфортен отвътре

Новият Citroen C3 Aircross със сигурност ще се хареса на много повече потребители, тъй като изглежда закачливо и свежо отвън, а отвътре предлага най-съвременно ниво на оборудване. Новият модел изглежда като SUV благодарение на защитните панели по цялата каросерия, масивните калници и 17-инчовите колела. За новия C3 Aircross се предлагат 90 комбинации между за цвят на каросерията и покрива, както и много стилистични пакети.

С дължина от 4.15 метра новият C3 Aircross лесно се паркира, а в същото време междуосието от 2.60 метра осигурява просторен салон за пътниците и на двата реда седалки. Задната седалка се движи, така че, ако се налага, отзад могат да седнат високи хора и ще има достатъчно място за краката им. Ако е необходимо повече товарно пространство, седалката се дърпа напред и обемът на багажника става 520 литра.

Облегалката на предната пътническа седалка може да се сгъва напред, което позволява да се превозват предмети с дължина до 2.40 метра. Автомобилът е оборудван с множество полезни функции, но за повечето от тях се минава през менюто на мултимедийната система със 7-инчов дисплей на централната конзола, който не реагира особено пъргаво.

Бензинов мотор и автоматик за града

За градско шофиране и средно голям годишен пробег най-подходящ е новият 1.2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор със 110 к.с. в съчетание с 6-степенната автоматична скоростна кутия. Моторът тегли много пъргаво колата в града, а за по-бодро ускорение помага спортният режим. В града реалният разход е около 7 литра на 100 км, а на извънградско пада до 5. Ако искате по-икономичен C3 Aircross, по-добре изберете 1.6-литровия турбодизелов мотор BlueHDi със 120 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия, който при спокойно темпо харчи 4 л/100 км.

SUV без двойно задвижване 4х4

С пътен просвет от 16 см новият Citroen C3 Aircross е достатъчно повдигнат, но липсата на двойно задвижване 4х4 го поставя пред трудната задача да убеди потребителите, че ще се справи със снега и ще бъде проходим извън пътя само със системата за подобряване на сцеплението Grip Control. Системата не компенсира липсата на двойно предаване, но значително помага да се контролира сцеплението, където е необходимо, и когато колелата приплъзват, отлага момента на сработване на ESP.

Системата Grip Control не дава големи възможности за офроуд, а по-скоро осигурява защита от неприятни изненади на пътя. Системата има четири режима освен стандартния (сняг, пясък, кал и с изключена ESP), които се избират от въртящия се контролер на централната конзола. Автомобилът вози плътно и комфортно дори и по неравен асфалт, а кормилното управление е приятно информативно и предсказуемо.

Citroen C3 Aircross PureTech 110 S&S Feel

Двигател 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1199 куб. см. Максимална мощност - 110 к.с. Максимален въртящ момент – 205 Нм. Трансмисия 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 183 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.6 л/100 км. Емисии СО2 - 126 г/км. Базов модел – 27 819 лв. с ДДС. Тестван модел – 36 807 лв. с ДДС

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Невзрачният Citroen C3 Picasso със сигурност няма да остави отпечатък в историята на марката, като Xsara Picasso например. Затова и логично французите няма да го произвеждат повече. На негово място идва компактният кросоувър Citroen C3 Aircross, на който създателите залагат големи надежди и разчитат той да бъде най-масовият SUV в новата гама на марката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK