Seat Arona: Изрази себе си на пътя и извън него

Впечатляващ дизайн и нови технологии отличават модела

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Seat пусна втори кросоувър в гамата си, които запълва и дупката между хечбеците Ibiza и Leon. Със своите 4.14 метра Ateca е с 10 сантиметра по-дълга от първия модел и с точно толкова по-къса от втория. Моделът впечатлява с модерен дизайн, като има има особен чар, когато е издържан в два цвята.

Възможностите за персонализация включват 69 различни цветови комбинации. Салонът също дава възможност на купувачите да изразят себе си, като изберат цвета на лайстните във вратите и на арматурното табло, вложката на волана и конзолата около скоростния лост.

Удобен и добре озвучен салон

Ергономията на кокпита е на ниво, като все още от Seat продължават да държат на запазването на физическите бутони за най-често правените настройки. Не липсва и 8-инчов екран за по-задълбочените регулации.

Леко разочарова качеството на материалите, но в сегмента цената е ключов фактор за успеха и това трябва да се приеме. Добрата новина за обичащите да се глезят е, че сред екстрите в Seat Arona присъстват безключов достъп, атрактивно цветно осветление на салона и двузонов климатик. Озвучаването може да е от американската компания Beats audio.

Мястото на втория ред седалки е достатъчно, особено ако пасажерите отпред са средни на ръст. Багажникът е с минимален обем 400 литра, а на дъното има място и за компактна резервна гума. От трите бензинови и два дизелови мотора, с мощности от 95 до 150 конски сили, безспорно най-приятен за каране е новият 1.5-литров бензин със 150 конски сили.

Събужда състезателя у водача

Комбиниран с механична трансмисия, той събужда състезателя у водача, още повече че колата има и спортен режим на шофиране (освен екологичния, нормалния и индивидуалния), при активирането на който воланът става по-тежък и директен.

В същото време педалът на газта реагира по-отзивчиво, стяга се и окачването, ако собственикът е инвестирал в опционалната адаптивна ходова част, която се предлага за версията FR. С тях в нормален режим Arona вози учудващо комфортно за размерите си, докато в спортен елиминира голяма част от наклона в завой.

Най-мощният мотор в гамата е пъргав, еластичен и доста икономичен. В рамките на теста разходът на гориво беше 7 л/100 км, въпреки че повече от половината от маршрута беше по магистрала, а в останалата част имаше и доста изкачвания.

Само с предно предаване

Макар и с визията на всъдеход Seat Arona е само с предно предаване, което не е изненада, при положение че в Европа едва 20% от купувачите на подобни модели ги поръчват със система 4Х4.

Сред асистиращите системи има и типични за по-високите класове автомобили като адаптивен темпомат. Няколко пъти ми беше от полза сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата. Постоянно в готовност е и системата за предупреждение и самостоятелно спиране, ако пред автомобила изскочи пешеходец.

Sеat Arona 1.5 TSI

Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1498 куб. см. Максимална мощност - 150 к.с. Максимален въртящ момент – 250 Нм. Трансмисия 6-степенна механична. Максимална скорост - 205 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 8.0 секунди. Среден разход на гориво - 5.1 л/100 км. Емисии СО2 - 115 г/км. Базов модел – 29 700 лв. с ДДС. Тестван модел – 44 140 лв. с ДДС

Още от Капитал