Nissan Qashqai: Подобреният бестселър
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan Qashqai: Подобреният бестселър

Nissan

Nissan Qashqai: Подобреният бестселър

Промените са продиктувани от забележките на досегашните собственици

Георги Пауновски
3282 прочитания

Nissan

© Nissan


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Най-продаваният градски кросоувър в Европа - Nissan Qashqai, отскоро е на пазара значително обновен. Колата изглежда по-добре, разполага с повече технологии на борда, подобрена е шумоизолацията, а управлението е по-прецизно. Отвън новостите са лесно забележими, а салонът, макар и на пръв поглед същият, е станал по-уютен и ергономично оптимизиран. Почитателите на качествения звук пък ще оценят предлагането на озвучаване от Bose.

Багажникът е с леко увеличен обем, като предлага минимум 430 и максимум 860 литра. Той е снабден с нов подвижен под от няколко части, което наред с делящите се в съотношение две към едно облегалки на задните седалки дава възможност за 18 конфигурации на товарната част.

Дизел, автоматик и предно предаване

Тестовият автомобил разчиташе на най-мощния дизел, предлаган с Qashqai, който от 1.6 литра обем, с помощта на турбокомпресор генерира 130 конски сили. В караната кола той беше комбиниран с вариаторна трансмисия, но се предлага също и с механична, като в този случай може да е както с предно предаване, така и с 4Х4 задвижване.

Комбинацията дизел, вариатор и предно предаване е добра за почитателите на по-спокойното шофиране. Кутията демонстрира незабележима смяна на предавките при плавно подаване на газ, но също и сериозно забавяне на ускорението при рязко натискане на десния педал.

Далеч по-комфортен

В рамките на теста установих, че Qashqai е станал значително по-тих. В допълнение комфортът на возене също е подобрен. Причината е в променените настройки на системата за активен контрол на шасито. Тя работи с прецизни спирачни намеси на всяко от колелата, като по този начин намалява вибрациите, достигащи до салона.

Почти автономен

Що се отнася до технологичните подобрения, адаптивният круиз контрол на обновения Qashqai има функция за пълно спиране и потегляне, на разположение е и асистент за активно задържане на лента на движение. Тези две системи наред с асистента за придвижване в задръстване позволяват с натискане на бутон Nissan Qashqai да пълзи напълно самостоятелно в тежък трафик, като увеличава, намалява скоростта, завива и спира според ситуацията на пътя.

Моделът разполага и със сигнализация за опасно бързо приближаване към предното превозно средство и аларма, когато пред колата се окаже пешеходец. И в двата случая, ако водачът не реагира, спирачките се задействат автономно.

Nissan Qashqai 1.6 dCi 6Aut (130)

Двигател 4-цилиндров турбодизелов. Работен обем - 1598 куб. см. Максимална мощност - 130 к.с. Максимален въртящ момент – 320 Нм. Трансмисия вариаторна. Максимална скорост - 183 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 11.1 секунди. Среден разход на гориво - 4.7 л/100 км. Емисии СО2 – 123 г/км. Базов модел – 34 090 лв. с ДДС. Тестван модел – 63 790 лв. с ДДС


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK