С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
30 мар 2018, 16:06, 494 прочитания

Skoda Karoq: Попадение в десетката

Моделът дебютира у нас с престижно отличие и голям потребителски интерес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Чехите от Skoda замениха кросоувъра си Yeti с нов модел, който нарекоха Karoq. Той безспорно е попадение в десетката, тъй като съчетава съвременен дизайн, технологичен и просторен интериор, голямо разнообразие от задвижващи агрегати и скоростни кутии, еталонно пътно поведение и завидни способности извън пътя благодарение на двойното задвижване 4х4.


Всички тези качества бяха признати от автомобилните журналисти в България и новата Skoda Karoq спечели приза "Кросоувър на 2018 година". В същото време продажбите у нас растат постоянно от началото на годината.

Симпатична външност, умен интериор

На външен вид Skoda Karoq изглежда много симпатично и модерно. В основата на модела е модулната платформа MQB, която се използва от Kodiaq, Volkswagen Tiguan и още куп успешни модели. Дължината е 4.38 метра, а междуосието е 2.64 метра. За своите размери колата е доста лека, като базовата версия тежи 1340 кг.



Влизайки в салона, виждам познати детайли от Skoda Octavia, което ми харесва. В най-високото ниво на оборудване пред погледа на водача е поставен 12.3-инчовият дигитален приборен панел с възможност за промяна на конфигурацията на дисплея. На централна конзола изпъква 9.2-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Бутоните са прегледно подредени и удобни за ползване. Отпред е широко дори за двама едри мъже, а отзад има достатъчно място за трима пътници. Обемът на багажника варира от 521 литра в стандартно положение до 1810 литра без задни седалки. Водачът е подпомогнат от куп приятни удобства, но може би най-много ми допадна системата за автоматично спиране в случай на опасност от инцидент.

Нов бензинов турбомотор с изключване на цилиндрите

За задвижването на Skoda Karoq се предлагат два бензинови и три дизелови мотора, като всички те са с турбокомпресор и система за гасене при спиране. Скоростните кутии са 6-степенна механична или опционалната 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Впечатлен съм от новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 150 к.с., оборудван със система за изключване на цилиндрите, който в града харчи 7 л/100 км, а на извънградско пада до 5 л/100 км. Агрегатът разполага с прилична тяга и с бодрия си характер ускорява колата сравнително динамично. 7-степенният автоматик чевръсто сваля до четири предавки при пъргаво ускорение.

Новата Skoda Karoq се предлага стандартно с предно предаване, но ако обичате да се катерите в планината, по-добре да заложите на модела със задвижване 4х4, което е много полезно и през зимата. Има и специален офроуд режим, както и система за помощ при стръмно спускане.

Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. Окачването с дълъг ход на амортисьорите е осигурило комфортно возене на пътищата с неравна настилка, а наклоняванията на каросерията в острите завои са намалени в сравнение с Kodiaq. Управлението е директно и сравнително информативно. Шумоизолацията е на ниво.

Skoda Karoq 1.5 TSI 7DSG 4x4 Style
Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1498 куб. см. Максимална мощност - 150 к.с. Максимален въртящ момент – 250 Нм. Трансмисия 7-степенна автоматична DSG. Максимална скорост - 203 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 8.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.4 л/100 км. Емисии СО2 - 123 г/км. Базов модел – 38 860 лв. с ДДС. Тестван модел – 55 580 лв. с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16566 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Volkswagen T-Roc: Третият кросоувър в семейството

Моделът се забави, но има сили да се бори за лидерското място в сегмента

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство