Skoda Karoq: Попадение в десетката
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Skoda Karoq: Попадение в десетката

Skoda

Skoda Karoq: Попадение в десетката

Моделът дебютира у нас с престижно отличие и голям потребителски интерес

722 прочитания

Skoda

© Skoda


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Чехите от Skoda замениха кросоувъра си Yeti с нов модел, който нарекоха Karoq. Той безспорно е попадение в десетката, тъй като съчетава съвременен дизайн, технологичен и просторен интериор, голямо разнообразие от задвижващи агрегати и скоростни кутии, еталонно пътно поведение и завидни способности извън пътя благодарение на двойното задвижване 4х4.

Всички тези качества бяха признати от автомобилните журналисти в България и новата Skoda Karoq спечели приза "Кросоувър на 2018 година". В същото време продажбите у нас растат постоянно от началото на годината.

Симпатична външност, умен интериор

На външен вид Skoda Karoq изглежда много симпатично и модерно. В основата на модела е модулната платформа MQB, която се използва от Kodiaq, Volkswagen Tiguan и още куп успешни модели. Дължината е 4.38 метра, а междуосието е 2.64 метра. За своите размери колата е доста лека, като базовата версия тежи 1340 кг.

Влизайки в салона, виждам познати детайли от Skoda Octavia, което ми харесва. В най-високото ниво на оборудване пред погледа на водача е поставен 12.3-инчовият дигитален приборен панел с възможност за промяна на конфигурацията на дисплея. На централна конзола изпъква 9.2-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Бутоните са прегледно подредени и удобни за ползване. Отпред е широко дори за двама едри мъже, а отзад има достатъчно място за трима пътници. Обемът на багажника варира от 521 литра в стандартно положение до 1810 литра без задни седалки. Водачът е подпомогнат от куп приятни удобства, но може би най-много ми допадна системата за автоматично спиране в случай на опасност от инцидент.

Нов бензинов турбомотор с изключване на цилиндрите

За задвижването на Skoda Karoq се предлагат два бензинови и три дизелови мотора, като всички те са с турбокомпресор и система за гасене при спиране. Скоростните кутии са 6-степенна механична или опционалната 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Впечатлен съм от новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 150 к.с., оборудван със система за изключване на цилиндрите, който в града харчи 7 л/100 км, а на извънградско пада до 5 л/100 км. Агрегатът разполага с прилична тяга и с бодрия си характер ускорява колата сравнително динамично. 7-степенният автоматик чевръсто сваля до четири предавки при пъргаво ускорение.

Новата Skoda Karoq се предлага стандартно с предно предаване, но ако обичате да се катерите в планината, по-добре да заложите на модела със задвижване 4х4, което е много полезно и през зимата. Има и специален офроуд режим, както и система за помощ при стръмно спускане.

Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. Окачването с дълъг ход на амортисьорите е осигурило комфортно возене на пътищата с неравна настилка, а наклоняванията на каросерията в острите завои са намалени в сравнение с Kodiaq. Управлението е директно и сравнително информативно. Шумоизолацията е на ниво.

Skoda Karoq 1.5 TSI 7DSG 4x4 Style

Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1498 куб. см. Максимална мощност - 150 к.с. Максимален въртящ момент – 250 Нм. Трансмисия 7-степенна автоматична DSG. Максимална скорост - 203 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 8.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.4 л/100 км. Емисии СО2 - 123 г/км. Базов модел – 38 860 лв. с ДДС. Тестван модел – 55 580 лв. с ДДС

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Чехите от Skoda замениха кросоувъра си Yeti с нов модел, който нарекоха Karoq. Той безспорно е попадение в десетката, тъй като съчетава съвременен дизайн, технологичен и просторен интериор, голямо разнообразие от задвижващи агрегати и скоростни кутии, еталонно пътно поведение и завидни способности извън пътя благодарение на двойното задвижване 4х4.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK