С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2018, 16:06, 520 прочитания

Skoda Karoq: Попадение в десетката

Моделът дебютира у нас с престижно отличие и голям потребителски интерес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Чехите от Skoda замениха кросоувъра си Yeti с нов модел, който нарекоха Karoq. Той безспорно е попадение в десетката, тъй като съчетава съвременен дизайн, технологичен и просторен интериор, голямо разнообразие от задвижващи агрегати и скоростни кутии, еталонно пътно поведение и завидни способности извън пътя благодарение на двойното задвижване 4х4.


Всички тези качества бяха признати от автомобилните журналисти в България и новата Skoda Karoq спечели приза "Кросоувър на 2018 година". В същото време продажбите у нас растат постоянно от началото на годината.

Симпатична външност, умен интериор

На външен вид Skoda Karoq изглежда много симпатично и модерно. В основата на модела е модулната платформа MQB, която се използва от Kodiaq, Volkswagen Tiguan и още куп успешни модели. Дължината е 4.38 метра, а междуосието е 2.64 метра. За своите размери колата е доста лека, като базовата версия тежи 1340 кг.



Влизайки в салона, виждам познати детайли от Skoda Octavia, което ми харесва. В най-високото ниво на оборудване пред погледа на водача е поставен 12.3-инчовият дигитален приборен панел с възможност за промяна на конфигурацията на дисплея. На централна конзола изпъква 9.2-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Бутоните са прегледно подредени и удобни за ползване. Отпред е широко дори за двама едри мъже, а отзад има достатъчно място за трима пътници. Обемът на багажника варира от 521 литра в стандартно положение до 1810 литра без задни седалки. Водачът е подпомогнат от куп приятни удобства, но може би най-много ми допадна системата за автоматично спиране в случай на опасност от инцидент.

Нов бензинов турбомотор с изключване на цилиндрите

За задвижването на Skoda Karoq се предлагат два бензинови и три дизелови мотора, като всички те са с турбокомпресор и система за гасене при спиране. Скоростните кутии са 6-степенна механична или опционалната 7-степенна автоматична DSG с двоен съединител. Впечатлен съм от новия 1,5-литров 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 150 к.с., оборудван със система за изключване на цилиндрите, който в града харчи 7 л/100 км, а на извънградско пада до 5 л/100 км. Агрегатът разполага с прилична тяга и с бодрия си характер ускорява колата сравнително динамично. 7-степенният автоматик чевръсто сваля до четири предавки при пъргаво ускорение.

Новата Skoda Karoq се предлага стандартно с предно предаване, но ако обичате да се катерите в планината, по-добре да заложите на модела със задвижване 4х4, което е много полезно и през зимата. Има и специален офроуд режим, както и система за помощ при стръмно спускане.

Системата за векторно разпределение на тягата помага да се преодолее недозавиването. Окачването с дълъг ход на амортисьорите е осигурило комфортно возене на пътищата с неравна настилка, а наклоняванията на каросерията в острите завои са намалени в сравнение с Kodiaq. Управлението е директно и сравнително информативно. Шумоизолацията е на ниво.

Skoda Karoq 1.5 TSI 7DSG 4x4 Style
Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1498 куб. см. Максимална мощност - 150 к.с. Максимален въртящ момент – 250 Нм. Трансмисия 7-степенна автоматична DSG. Максимална скорост - 203 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 8.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.4 л/100 км. Емисии СО2 - 123 г/км. Базов модел – 38 860 лв. с ДДС. Тестван модел – 55 580 лв. с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1186 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Volkswagen T-Roc: Третият кросоувър в семейството

Моделът се забави, но има сили да се бори за лидерското място в сегмента

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10