Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 мар 2018, 16:13, 1445 прочитания

Subaru XV: Всъдеход под прикритие

Въпреки силуета на хечбек автомобилът изненадва с проходимост

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Макар и продаден в над 700 хиляди екземпляра от 2002 г. насам XV си остава един от най-малко познатите модели на Subaru. Второто поколение на хечбека, с качества на всъдеход, обаче заслужава вниманието на всички, които търсят проходим и универсален автомобил.


Изграден на изцяло нова платформа, XV предлага повече простор за пасажерите, по-голяма сигурност, значително повишено ниво на комфорт и не на последно място повече удоволствие от шофирането. Макар и с три сантиметра по-голямо междуосие и с 2 см повишена дължина, моделът се вписва идеално в категория средноразмерен кросоувър.

С типичните Subaru ценности

За придвижването си извън пътя XV залага на клиренс от 22 см (с два повече от досега) и типичното за Subaru симетрично 4Х4 задвижване. В нормални условия 60% от тягата отиват към предния мост, а при нужда се стига до изравняване на въртящия момент между предните и задните колела.



Моделът е снабден и с програма за по-сериозен офроуд, с активирането на която се задейства асистентът за спускане по наклон. Неговата роля е да поддържа избраната от водача скорост и зададената с волана траектория, като управлява спирачката и газта, и разчита на помощта на стабилизиращата програма.

Subaru XV е на пазара с два бензинови двигателя с боксер конфигурация. Базовият е 1.6 литра атмосферен със 116 конски сили, но за предпочитане е двулитровият, също без турбо, но с директно впръскване и 156 коня. Те се комбинират само с безстепенна скоростна кутия, която превключва много грамотно и е сред най-добрите от този вид, които съм карал.

Като джипка

Още в самото начало на теста на XV минахме през доста тежък офроуд преход. Караше се по кал, при дълбоки коловози, сериозни неравности и немалки наклони. Сам не бих посмял да мина през подобен терен, но следвайки темпото на колоната, не останах с впечатлението колата да се затрудни нито веднъж. При това дори не бях включил бавните предавки.

На асфалтов път XV съблазнява с комфортна возия и приемлив наклон в завой. Кормилното управление е по-директно, а прецизното водене на автомобила се подпомага и от системата за прехвърляне на въртящ момент и спирачно усилие между левите и десните колела.

Орлово око

Серийно Subaru XV е снабдено с набора системи за безопасност, обединени под името Eyesight. Благодарение на двете камери, с които работят те, автомобилът е снабден с предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство, с активиране на спирачките, ако водачът не реагира. Присъстват също предупреждение за излизане от избраната лента на движение, асистент за връщане в нея и предупреждение при очаквано пристрояване в лентата на кола от съседните ленти. Адаптивният круиз контрол работи изключително плавно.
Сред другите асистиращи системи са сигнализацията за автомобил в мъртвата зона на огледалата и предупреждение за движение зад маневриращата на заден ход кола.

Като цяло нивата на оборудване са четири, а заслужава отбелязване, че още базовото изпълнение е доста щедро откъм екипировка, като присъстват всички системи за сигурност, пълен ел. пакет, мултимедиа и още куп полезни екстри.

Subaru XV 2.0 CVT (110)
Двигател 4-цилиндров бензинов. Работен обем - 1995 куб. см. Максимална мощност - 156 к.с. Максимален въртящ момент – 196 Нм. Трансмисия вариаторна. Максимална скорост - 194 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.4 секунди. Среден разход на гориво - 6.9 л/100 км. Емисии СО2 – 155 г/км. Базов модел – 46 000 лв. с ДДС. Тестван модел – 63 000 лв. с ДДС
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тротинетки vs мотоциклети Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

17 май 2020, 2507 прочитания

Вносителите на автомобили и извънредното положение Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

6 май 2020, 1932 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Volkswagen Club по български - съставки и начин на приготвяне

Посветени на марката клубове има в страната от повече от 25 години

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10