KIA Stinger: С пораснали амбиции
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

KIA Stinger: С пораснали амбиции

KIA

KIA Stinger: С пораснали амбиции

Моделът в класа Gran Turismo изглежда невероятно и това не е поза

Георги Пауновски
452 прочитания

KIA

© KIA


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Има модели, които са своеобразни визитки картички на произвеждащите ги компании. За KIA това е Stinger – истинска витрина за постиженията на амбициозните корейци. Моделът в класа Gran Turismo изглежда невероятно, а под впечатляваща си външност е събрал всички най-съвременни автомобилни технологии.

Дългият 4.83 Stinger предлага щедро място за четирима пасажери, като и петима могат да пътуват при високо ниво на комфорт. Багажният обем също е предостатъчен. Работното място на шофьора е стилно и ергономично подредено, а използваните материали по нищо не отстъпват на премиум автомобилите.

V6 и задвижване 4Х4

Stinger може да се поръча с три двигателя. Базовият е 2.2-литров дизел с мощност 200 конски сили, но този, който пасва на лимузината със силует на купе като ръкавица, е бензиновият V6 с 370 к.с. и 520 Нм въртящ момент. С този мотор автомобилът е приятно палав, като се ускорява от място до 100 км/ч за 4.9 секунди и спира устрема си чак при 270 км/ч.

С този мотор, осемстепенна автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела Stinger е пригоден за експлоатация във всякакви климатични условия. Водачът може да избира между пет режима - "Смарт", "Комфортен", "Еко" и два спортни. При активирането на всеки от тях се променят настройките на волана, трансмисията, асистиращите системи, окачването и реакцията на педала на газта, като автомобилът коренно променя характера си.

Комфортен, но и палав

В комфортен режим окачването филтрира отлично малките неравности, а големите Stinger преминава с приятно полюшване. При активиране на спортните настройки обаче колата започва да брои камъчетата по пътя, но и стабилността се повишава драстично.

Освен стабилен Stinger е и много лесeн за контролиране, като позволява леки дрифтове въпреки двойното предаване. Воланът е изключително прецизен и директен, а спирачките, които за най-мощната версия са на Brembo, вършат работата си безупречно. Водачът седи чувствително по-ниско, отколкото в Optima, което позволява да чувства автомобила с всяка част на тялото си.

Сигурността преди всичко

Наборът от системи за сигурност в Stinger е широк и всеобхватен. На разположение са адаптивен круиз контрол, предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата, асистент за задържане на лента на движение, който може да върти волана, за да не излезе колата от пътя, система за самостоятелно паркиране и т.н.

Наборът от четири камери създава виртуален образ на всичко около колата, което е голямо предимство при маневриране.

Конкурентите

Със Stinger KIA влиза в един сегмент, в който масовите марки почти не присъстват. И все пак като конкуренти могат да се посочат Volkswagen Arteon и Alfa Romeo Gulietta. Stinger обаче не се притеснява да хвърли ръкавица също на BMW Серия 4 GT, Audi A5, Mercedes CLS, Lexus IS, Infiniti Q50 и т.н.

KIA Stinger 3.3 T-GDI 4х4 Aut (370)

Двигател 6-цилиндров турбобензинов. Работен обем - 3342 куб. см. Максимална мощност - 375 к.с. Максимален въртящ момент – 510 Нм. Трансмисия - 8-степенна автоматична. Максимална скорост - 270 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 4.9 секунди. Среден разход на гориво - 10.6 л/100 км. Емисии СО2 – 244 г/км. Базов модел – 69 960 лв. с ДДС. Тестван модел – 115 500 лв. с ДДС


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK