Audi A6: По-компактният флагман
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Audi A6: По-компактният флагман

Audi

Audi A6: По-компактният флагман

Микрохибридната технология и четирите завиващи колела отличават модела

Георги Пауновски
1528 прочитания

Audi

© Audi


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Има хора, които искат да разчитат на комфорта, удобствата и технологиите, типична за флагмана на дадена марка, но държат на по-компактните размери и по-умерените цени. Автомобилните производители мислят и за тях, като непрекъснато намаляват разликата между колите от различните моделни серии. Типичен пример е новото Audi A6, което като пътно поведение, вътрешно пространство и комфорт е на нивото на старото А8, а по отношение на технологиите не отстъпва на новия флагман.

При почти същите размери лимузината предлага много по-просторен интериор и увеличен багажен обем, а по отношение на качеството на материалите и вниманието към детайла подобрението спрямо предшественика е осезаемо. От технологична гледна точка А6 усвоява успешно всичко най-ново от А8 - като се започне през новата концепция за управление на всичко през колата (приз два реагиращи на допир и натиск дисплеи), мине се през четирите завиващи колела и се стигне до микрохибридното задвижване при всички дизелови модификации.

Как пести гориво

Благодарение на допълнителен 48-волтов акумулатор стартерът-алтернатор се използва за подпомагане на потеглянето и ускорението, като има и възможност двигателят с вътрешно горене да бъде "загасен" при много по висока скорост. Освен това старт-стоп системата спира работата на дизела още при достигане на 22 км/ч, а не при пълно спиране.

В реални условия това води до спестяването на 700 милилитра гориво на 100 километра, а най-хубавото е, че водачът по никакъв начин не усеща цялото сложно взаимодействие между дизеловия двигател и електромотора.

Във версията си 50TDI, какъвто беше тестовият автомобил, ускорението е впечатляващо. В същото време дори при откровен тормоз на колата разходът трудно подминава 9 на сто. Аз без лишения постигнах 6.5 л/100 км, без да ползвам специално разработения режим за пестене на гориво.

Фарове като слънце

За сметка на това често се радвах на динамичните настройки, при които предавките се сменят в червената зона на оборотомера, воланът става тежък и максимално директен, а педалът на газта реагира спонтанно на всяко докосване. Търсещите баланс между представяне и комфорт могат да го намерят през индивидуалните настройки.

Серийното окачване на А6, с каквото беше и тестовият автомобил, акцентира върху комфорта, но и в завой колата стои добре. Обичащите динамиката могат да заложат на спортното окачване, което е по-стегнато, а колата стои по-близко до пътя. Тези, които искат да имат и комфортен, и спортен модел пък трябва да се насочат към адаптивната ходова част.

Зимата идва, а с това и повечето шофиране на фарове, но със светодиодните светлини на А6 натоварването се намалява значително. Реално при липса на улично осветление автомобилът постоянно е на дълги светлини, като просто в сянка се оставят само застиганите и насрещните коли, докато цялата околна зона е щедро осветена. В допълнение светлината е с характеристиките на слънчевата, което по-малко натоварва очите.

И още много екстри

Новото Audi A6 ме впечатли, макар че тестовият автомобил не разполагаше с всичко най-ново за модела като четирите завиващи колела, възможностите за самостоятелно адаптиране на скоростта според трафика и следването на извивките на пътя и използването на смартфон вместо ключ.

За сметка на това ползвах предоставяните от допълнителна SIM карта услуги като навигация с информация за трафика в реално време, новини, данни за времето, цените на горивата и т.н. Audi A6 50TDI

Двигател 6-цилиндров дизелов с турбокомпресор

Работен обем - 2967 куб. см Максимална мощност - 286 к.с. Максимален въртящ момент – 620 Нм
Трансмисия 8-степенна автоматична Максимална скорост - 250 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 5.5 секунди
Среден разход на гориво - 5.6 л/100 км Емисии СО2 - 146 г/км Базов модел – 109 167 с ДДС
Тестван модел – 141 703 с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Има хора, които искат да разчитат на комфорта, удобствата и технологиите, типична за флагмана на дадена марка, но държат на по-компактните размери и по-умерените цени. Автомобилните производители мислят и за тях, като непрекъснато намаляват разликата между колите от различните моделни серии. Типичен пример е новото Audi A6, което като пътно поведение, вътрешно пространство и комфорт е на нивото на старото А8, а по отношение на технологиите не отстъпва на новия флагман.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK