Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 окт 2018, 9:02, 1377 прочитания

Audi A6: По-компактният флагман

Микрохибридната технология и четирите завиващи колела отличават модела

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Има хора, които искат да разчитат на комфорта, удобствата и технологиите, типична за флагмана на дадена марка, но държат на по-компактните размери и по-умерените цени. Автомобилните производители мислят и за тях, като непрекъснато намаляват разликата между колите от различните моделни серии. Типичен пример е новото Audi A6, което като пътно поведение, вътрешно пространство и комфорт е на нивото на старото А8, а по отношение на технологиите не отстъпва на новия флагман.


При почти същите размери лимузината предлага много по-просторен интериор и увеличен багажен обем, а по отношение на качеството на материалите и вниманието към детайла подобрението спрямо предшественика е осезаемо. От технологична гледна точка А6 усвоява успешно всичко най-ново от А8 - като се започне през новата концепция за управление на всичко през колата (приз два реагиращи на допир и натиск дисплеи), мине се през четирите завиващи колела и се стигне до микрохибридното задвижване при всички дизелови модификации.

Как пести гориво

Благодарение на допълнителен 48-волтов акумулатор стартерът-алтернатор се използва за подпомагане на потеглянето и ускорението, като има и възможност двигателят с вътрешно горене да бъде "загасен" при много по висока скорост. Освен това старт-стоп системата спира работата на дизела още при достигане на 22 км/ч, а не при пълно спиране.



В реални условия това води до спестяването на 700 милилитра гориво на 100 километра, а най-хубавото е, че водачът по никакъв начин не усеща цялото сложно взаимодействие между дизеловия двигател и електромотора.

Във версията си 50TDI, какъвто беше тестовият автомобил, ускорението е впечатляващо. В същото време дори при откровен тормоз на колата разходът трудно подминава 9 на сто. Аз без лишения постигнах 6.5 л/100 км, без да ползвам специално разработения режим за пестене на гориво.

Фарове като слънце

За сметка на това често се радвах на динамичните настройки, при които предавките се сменят в червената зона на оборотомера, воланът става тежък и максимално директен, а педалът на газта реагира спонтанно на всяко докосване. Търсещите баланс между представяне и комфорт могат да го намерят през индивидуалните настройки.

Серийното окачване на А6, с каквото беше и тестовият автомобил, акцентира върху комфорта, но и в завой колата стои добре. Обичащите динамиката могат да заложат на спортното окачване, което е по-стегнато, а колата стои по-близко до пътя. Тези, които искат да имат и комфортен, и спортен модел пък трябва да се насочат към адаптивната ходова част.

Зимата идва, а с това и повечето шофиране на фарове, но със светодиодните светлини на А6 натоварването се намалява значително. Реално при липса на улично осветление автомобилът постоянно е на дълги светлини, като просто в сянка се оставят само застиганите и насрещните коли, докато цялата околна зона е щедро осветена. В допълнение светлината е с характеристиките на слънчевата, което по-малко натоварва очите.

И още много екстри

Новото Audi A6 ме впечатли, макар че тестовият автомобил не разполагаше с всичко най-ново за модела като четирите завиващи колела, възможностите за самостоятелно адаптиране на скоростта според трафика и следването на извивките на пътя и използването на смартфон вместо ключ.

За сметка на това ползвах предоставяните от допълнителна SIM карта услуги като навигация с информация за трафика в реално време, новини, данни за времето, цените на горивата и т.н. Audi A6 50TDI

Двигател 6-цилиндров дизелов с турбокомпресор
Работен обем - 2967 куб. см
Максимална мощност - 286 к.с.
Максимален въртящ момент – 620 Нм
Трансмисия 8-степенна автоматична
Максимална скорост - 250 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 5.5 секунди
Среден разход на гориво - 5.6 л/100 км
Емисии СО2 - 146 г/км
Базов модел – 109 167 с ДДС
Тестван модел – 141 703 с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тротинетки vs мотоциклети Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

17 май 2020, 2506 прочитания

Вносителите на автомобили и извънредното положение Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

6 май 2020, 1926 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
"Капитал Авто": Какво ще е бъдещето на автомобила

Специално издание на "Капитал" за новостите в автомобилите

Още от Капитал
Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10