С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 окт 2018, 9:17, 1590 прочитания

Три френски бижута в преследване на женските сърца

Ще успее ли Citroen C3 Aircross да засенчи блясъка на Renault Capture и Peugeot 2008

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Някога семействата имаха по една кола и тя в 90% от случаите се шофираше от мъжа. През 80-те години на ХХ век стана модерно и жената в семейството да бъде шофьор, защото се движеше по свои си задачи. Към днешна дата сред най-желаните от дамите са малките кросоувъри, тъй като изглеждат добре, имат размерите на градска кола, предлагат повдигната позиция на седене и в същото време са просторни отвътре. Много често са оборудвани със система 4х4, която е от голяма полза през зимата, а и вече се предлагат с така желаната автоматична скоростна кутия.


Фейслифт или чисто нов модел

Един от най-продаваните модели в класа на малките кросоувъри е Renault Captur. Моделът се появи през 2013 г. и бързо спечели сърцата на дамите с хармоничния си дизайн, със стилния си кокпит и просторния и функционален интериор. Освен това шофьорите на Renault Captur получиха икономични двигатели и добро пътно поведение. През 2016 г. френският модел беше модернизиран, но вече е в края на жизнения си цикъл.

Още един французин остава в борбата за женските сърца и това е Peugeot 2008, който също е на пазара от 5 години, но примамва вниманието с изгодна цена.



Най-модерен е Citroen C3 Aircross, който дебютира преди година и вече се радва на сериозен интерес от европейските клиенти. Ако се колебаете кое от трите френски бижута да изберете, следващите редове ще са полезни.

Citroen изпъква с експресивен дизайн

Размерите и на трите малки френски кросоувъра са идентични, като се различават едва с няколко сантиметра. Само Citroen C3 Aircross е значително по-висок и затова иска да го наричаме SUV. Приликите с Peugeot 2008 са логични, тъй като Citroen е направен на същата платформа като братовчед му, но е с увеличено междуосие.

Въпреки че са подобни в основите си, двата модела на PSA - Peugeot и Citroen, имат много различни стилове. В предната част на Citroen C3 Aircross изпъква двойният шеврон, който безспорно вдъхва на модела свеж и разчупен дизайн. Външният вид на C3 Aircross е повлиян от градския хечбек Citroen C3, а каросерията е напомпана сякаш излиза от фитнес залата. Големият плюс на модела е богатата палитра от възможности за персонализация с 90 комбинации за цвета на купето и покрива, както и останалите елементи, рейките на тавана, корпусите на огледалата, оптични ленти и джанти, който го правят свежо и оригинално предложение.

Captur залага на двуцветна каросерия

Обновеният дизайн на Peugeot 2008 го приближава до излъчването на SUV. За това най-голям принос има новата уголемена вертикална решетка отпред и новите фарове. По-различна е и формата на предния капак. Дъното е покрито с предпазни метални лайстни, а броните, праговете и арките на колелата са защитени с черни панели.

След фейслифта Renault Captur запази двуцветната си каросерия, но добави нови C-образни светлини и два нови цвята - оранжев и светлосин, както и нов платиненосив покрив. Отзад също са поставени C-образни LED светлини. Под предната и задната броня сега са монтирани нови защитни скари, които пазят Captur. Сега той може да се поръча с фиксиран стъклен покрив за ниво Intens. В комбинация с двуцветната каросерия дизайнът на автомобила е още по-ярък. Когато става въпрос за външен вид, той е въпрос на вкус, но моят избор е Citroen C3 Aircross.

Не всички харесват i-Cockpit на Peugeot

Кабините на Citroen C3 Aircross, Renault Capture и Peugeot 2008 са толкова различни, колкото и външността. Интериорът на Citroen се отличава с ново табло, познато от C3 и поставено в C4 Cactus. Бутоните, воланът и централната конзола са украсени с хромирани вложки. На фона на новия Citroen C3 Aircross отвътре Renault Capture и Peugeot 2008 изглеждат малко остарели.

От друга страна, компактният SUV Peugeot 2008 изненадва с нестандартния си i-Cockpit, който не се приема еднакво позитивно от всички шофьори. Салонът на Captur винаги е бил референция в класа си, а по време на модернизацията си е значително подобрен, за да компенсира възрастта си. Съпоставяйки моделите отвътре, най-много ми допада кокпитът на Citroen C3 Aircross.

Плъзгащи се задни седалки моделират салона

Когато имате семейство и купувате градски SUV, практическите аспекти са също много важни. И трите модела разполагат с три пълноценни места на задните седалки и с багажник, в който да съберете детска количка или комплект спортни принадлежности. Салонът на Citroen C3 Aircross предлага много пространство за пасажерите отзад, като хора с ръст над 1.80 м също могат да се настанят удобно. Благодарение на модерния си дизайн интериорът на C3 Aircross разкрива много хубава гледка, която радва погледа. Багажникът е огромен и позволява лесно да се товари. Неговата модулност дава възможност пространството да се свива или разширява според нуждите. Citroen предлага и плъзгащи се седалки. В случая това осигурява повече място за куфарите, а обемът на багажника варира от 410 до 520 литра, а ако седалките се сгънат напълно, той нараства до 1289 литра.

При обновеното Peugeot 2008 тънките облегалки на предните седалки помагат за увеличаване на пространството за краката на пътниците на втория ред, като има достатъчно място за главите дори на хора с ръст 1.90 метра. Багажникът е на нивото на ръцете, широк е, добре аранжиран и като цяло е доста практичен. Задните седалки са поставени малко по-високо, така че пътниците да могат да гледат през предното стъкло. Капацитетът на багажника е 350 литра, а със сгънати задни седалки обемът нараства до 1194 литра.

Модернизираното Renault Captur не отстъпва по нищо на своите конкуренти и също предлага плъзгаща се задна седалка с ход от 160 мм, което осигурява пространство от 215 мм за краката на пътниците отзад. Обемът на багажника варира от 377 до 455 литра при най-предно положение на задната седалка, разделена в съотношение 60/40, а при сгъване на задните облегалки капацитетът нараства до 1235 литра.

Един и същ двигател в Citroen и Peugeot

За задвижването на Citroen C3 Aircross се предлага богата гама от бензинови и дизелови двигатели, като мощността им варира от 83 до 131 к.с. Силно препоръчвам новия 1.2-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор 1.2 PureTech с мощност 110 к.с. Той има приличен въртящ момент от 205 Нм, който е на разположение още от 1750 об./мин.

Двигателят е много еластичен и работи тихо, като леки вибрации се усещат само на празен ход. След потегляне всичко се изглажда. В комбинация с новата 6-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател Citroen C3 Aircross ускорява пъргаво, а комбинацията между бензиновия турбомотор и 6-степенния автоматик осигурява комфортно и приятно шофиране в града и прилична динамика при изпреварване. Двигателят се предлага със система за регенериране на спирачната енергия и технология Stop&Start, която гаси двигателя при спиране. Това помага да се намали разходът на бензин до 7 л/100 км в града и 5 л/100 км извън него.

Контрол на сцеплението помага на сняг

Същата комбинация от двигател и скоростна кутия задвижват и обновеното Peugeot 2008, като няма разлика в представянето относно динамиката. Единствената разлика идва от окачването и гумите, благодарение на което Peugeot вози една идея по-меко. Управлението на обновеното Peugeot 2008 е много леко и не изисква никакви усилия за въртенето на волана, което ще се хареса на нежния пол. Моделът е стабилен в завоите, тъй като предницата е по-лека и проявява по-малко недозавиване. Мекото окачване осигурява добър комфорт на возене дори и със 17-инчови джанти.

Въпреки че 2008 прилича на SUV, той е само с предно задвижване. За по-добра проходимост върху всякакъв терен французите са добавили адаптираната система за контрол на сцеплението Grip Control. Тя контролира подаването на въртящия момент към задвижващите колела, буксуването и скоростта на движение в зависимост от пътната настилка. Водачът може да избира между пет режима на управление – стандартен, сняг, кал, пясък и изключена електронна стабилизираща програма. Дори и без задвижване на всички колела Peugeot 2008 впечатлява с добро сцепление извън пътя.

Renault Captur залага на 4 цилиндъра

Обновеният Captur се задвижва от 1.2-литров 4-цилиндров бензинов двигател на Renault, който комбинира директно впръскване и турбокомпресор, а малкото му тегло се дължи на алуминиевия блок. Моторът е с мощност 120 к.с., а максималният въртящ момент от 205 Нм е наличен от 2000 до 4000 об./мин., което осигурява бодро ускорение в широк работен режим. Агрегатът е комбиниран с автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, която комбинира плавна смяна на скоростите, отзивчива реакция и нисък разход на гориво.

Въпреки своите 4 цилиндъра Captur не харчи повече бензин спрямо своите конкуренти. На пътя Renault Captur предлага отлична маневреност и пътно поведение, отзивчивост и пъргаво управление. Фините настройки на шасито и калибрираните амортисьори допринасят за висок комфорт на возене. Диаметърът на завой от 10.9 м гарантира добра маневреност.

Богато оборудвани достигат 40 000 лева

Накрая дойде и моментът да погледнем към ценовите листи. Базовият Citroen C3 Aircross е на цена под 28 000 лева, с което печели точки пред Renault Captur (29 290 лева) и Peugeot 2008 (30 456 лева). Все пак дилърите предлагат различни отстъпки, така че при сериозен интерес цените за най-достъпните модели са почти изравнени. Добре оборудвани автомобили с бензинов турбодвигател и автоматик струват почти 40 000 лева. Цените са напълно приемливи за това, което предлагат малките SUV.

Силните конкуренти правят избора доста труден, но моят аргументиран фаворит е Citroen C3 Aircross. Със своята красива визия, експресивен дизайн, богато оборудване и приемлива цена той отговаря напълно на изискванията за съвременен и модерен градски SUV. Благодарение на отличното си пътно поведение Capture заема второто място, а за Peugeot 2008 остава трета позиция, защото вече не изглежда толкова актуално, а и неговия i-Cockpit не допада на всеки.

Citroen C3 Aircross PureTech 110 S&S Shine
Двигател - 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1199 куб. см. Максимална мощност - 110 к.с. Максимален въртящ момент – 205 Нм. Трансмисия - 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 183 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.7 л/100 км. Емисии СО2 - 131 г/км. Базов модел – 27 819 лв. с ДДС. Тестван модел – 39 394 лв. с ДДС

Peugeot 2008 1.2 e-THP 110 EAT6 STT Allure
Двигател - 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1199 куб. см. Максимална мощност - 110 к.с. Максимален въртящ момент – 205 Нм. Трансмисия - 6-степенна автоматична. Максимална скорост - 181 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.5 секунди. Среден разход на гориво - 5.5 л/100 км. Емисии СО2 - 125 г/км. Базов модел – 30 456 лв. с ДДС. Тестван модел – 39 510 лв. с ДДС

Renault Captur Energy TCe 120 EDC Intense
Двигател - 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1197 куб. см. Максимална мощност - 120 к.с. Максимален въртящ момент – 205 Нм. Трансмисия - 6-степенна автоматична. Максимална скорост – 192 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 10.6 секунди. Среден разход на гориво - 5.5 л/100 км. Емисии СО2 - 125 г/км. Базов модел – 29 290 лв. с ДДС. Тестван модел – 39 890 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1185 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Къде можем да тестваме електромобил

Няколко варианти за тест на кола на ток

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10