Какво спъва навлизането на електромобилите в България

За година броят им се е увеличил с 276

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Електромобилите вече не са екзотика дори в България, но все още продажбите им са символични. Защо това е така опита да определи провела се в София конференция, съпътстваща първото изложение за електрически превозни средства Electro Mobility Expo.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    leo_k avatar :-|
    Лео
    • - 1
    • + 3

    Трябвало да се мисли за забрани или субсидии... Абе, толкова ли ви е капацитетът... Първо, българите живеят основно претъпкани в градовете и няма как да си зареждат колите... то ние паркинги нямаме като хората, какво да говорим за зарядни... второ - у нас батериите се продават с колите, а на други места се дават на лизинг за същите пари... трето - 200-300 хиляди лв. за залядни станции в София са нищо като пари и един нов автобус не струва толкова малко... четвърто - в България има Технотест, който МОЖЕ да сертифицира всяко нещо, което се движи, за да може то впоследствие да се регистрира в КАТ... въобще какви са били тия хора и какво са си говорили...

    Нередност?
  • 2
    nage avatar :-|
    nage
    • + 6

    Спарк са споменати като бранд, а другата фирма, която отдава електромобили под наем е просто "голяма компания за рентакар".

    Не че не можем да се сетим коя е, но просто прави кофти впечатление. Все пак последно като проверявах аудиторията на капитал не са глупци, които може да манипулираш

    Нередност?
  • 3
    sweeper avatar :-|
    sweeper
    • + 7

    Считам, че основния фактор за нищожното разпространение на електромобили у нас е ниската технологична култура и чувство на екологична отговорност както у отделния българин, така и на всички институционални нива. Често ме питат колко ми струва на 100 километра и разхода от 2лв предизвиква откровена завист. Но като стане дума колко струва колата, най-честата реакция е : "Че аз за тия пари ще си взема нов Mercedes (BMW X5, Audi Q5)" и т.н. Въпрос на ценности явно ...
    Колкото до малката и неравномерно разположена зарядна инфраструктура, това е проблем, който се решава с времето и икономическата оправданост на инвестициите. И по Европа не е лесно да караш електрическа кола. Германия е особен пример - въпреки политиканските приказки за екология и внедряване на ел. колите, е доста трудно да заредиш - изисква се специални карти и регистрации, които не е много ясно как и къде се правят. Факт е, че големите немски производители уж се канят и хвалят какви невероятни елетроколи ще направят някой ден, но резултати за сега няма. И не случайно, мисля ...
    Моят личен избор беше, съобразно с условията за зареждане, експлоатация и поддръжка, да взема т.нар." Електромобил с удължен пробег"- или ER-EV и съм много доволен от него. Както беше казал друг собственик на такава кола: "Чак и жената ме пита - Защо до сега сме карали други коли?!...) :)

    Нередност?
  • Vladislav Bonev
    • - 2
    • + 4

    Разбира се че субсидията ще помогне, в момента при най-голямо желание за електромобил трудно ще се оправдае инвестицията в него. Проблемът е в цената, липсата на сервизна база, липсата на сума ти марки и модели, които са достъпни в Европа, както и тоталното нежелание на държавата да направи тази инвестиция интересна. Като зачочнат да спират от движение старите барутници, ще обърнем поглед към екологията. В момента притежанието на електромобил е само за престиж, не е подплатено с реални ползи.

    Нередност?
  • 5
    boevbisser avatar :-|
    boevbisser

    Струват скъпо, няма зарядни станции, за да стигнеш лесно до Варна или Гърция примерно, няма достатъчно субсидии....
    Не е необходимо да има 10 причини за липса на популярност - тези двете са напълно достатъчни.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал