BMW: Коя М-ка е най-приятна за шофиране на писта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW: Коя М-ка е най-приятна за шофиране на писта

BMW M5<br>

BMW: Коя М-ка е най-приятна за шофиране на писта

Германският производител събра в Серес семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2

2282 прочитания

BMW M5<br>

© BMW Group България


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

В гамата на BMW с буквата М са обозначени най-мощните и най-вълнуващи модели от всяка серия. Към момента М-дивизията на баварците включва моделите M2, M4 Coupe, M4 Cabriolet и M5. Който притежава модел от М-сериите на BMW, може да управлява динамично колата си по пътищата, но за да се наслади максимално на радостта от шофирането, най-добре да изпробва автомобила на състезателна писта.

Един чудесен начин да бъдат разкрити възможностите на актуалната М-гама на BMW беше тестването на моделите на специално подготвената писта "Серес" в съседна Гърция. Клиенти на BMW и представители на българските медиите опитаха семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2.

Семейният седан се превръща в динамичен спортист

Фокусът в тазгодишното издание на BMW M Drive Tour беше насочен към новото BMW M5. Шестото поколение на класическия спортен седан вече не е със задно предаване, а със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Под дългия преден капак е скрит 4.4-литров 8-цилиндров бензинов битурбодвигател с мощност 600 к.с.

На пистата "Серес" новото BMW M5 показа, че освен комфортен семеен седан може да бъде уникален спортен автомобил и да радва собственика си с динамичния си характер. С леко докосване на бутона старт-стоп двигателят се събужда с гърлен звук. Поставям селектора в позиция D, активирам режим Sport и давам газ до дупка.

Моторът на BMW M5 се развихря като разярен хищник и достига максимума от 6700 об./мин. В режим Sport педалът на газта е много чувствителен и реагира мълниеносно при натискане, а чудовищната тяга от 750 Нм е непрекъсната в огромния интервал от 1800 до 5600 об./мин. Теглителната сила се предава чрез 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия ZF, която превключва светкавично бързо.

Има и ръчен режим, който от време на време използвам, за да сваля няколко предавки чрез лостчетата зад волана. Когато изпускателната система отвори клапите си, в салона нахлува силен тътен, последван от дрезгавия глас на 8-цилиндровия агрегат. Водачът може да прави индивидуални настройки на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, така че да придава коренно различен характер на модела. Има общо пет различни конфигурации.

От лимузина със сцепление до кола за пушилка

Стандартно с включена система DSC и активирано задвижване 4WD задните колела превъртат леко при ускорение на излизане от завои, което превръща шофирането в танц по пистата. В режим Dynamic системата M xDrive лесно позволява контролиран дрифт. За оптимално сцепление през зимата или на хлъзгави настилки активният диференциал на задната ос разпределя тягата по колелата между 0 и 100%.

Не изпробвахме BMW M5 с изключена стабилизираща система DSC, но инструкторът Влади Кулев от BMW Performance Driving Schools демонстрира как на пистата семейният седан може да задоволи желанията и на най-запалените водачи. В режим с чисто задно задвижване, предназначен само за майсторите на волана, пилотът избра собствен ъгъл на дрифт и с дозирана газ вдигна яка пушилка на пистата.

Малкото зверче BMW M2 разкрива палав нрав

Ако не сте семейни, не ви трябват задни врати и задни седалки, но искате да се наслаждавате на динамиката на истинска М-ка, вашата кола е купето BMW M2. Малкото зверче се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, който развива максимална мощност 370 к.с. при 6500 об./мин. Двигателят е много отзивчив и се развърта до 7000 об./мин.

Гърленият звук от изпускателната система засенчва и най-хубавата музика, а тягата достига 500 Нм в режим Overboost и е на разположение в широкия диапазон от 1400 до 5560 об./мин. Със 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DCT тягата се предава непрекъснато към задните колела, така че ако искате да "запалите" гумите и да се въртите в кръг, само трябва да намерите настилка с по-ниско сцепление.

На пистата с умерено високо темпо новото BMW M2 Coupe е много балансиран и послушен автомобил. Сцеплението с пътя е отлично благодарение на гумите с размери 245/35 ZR19 отпред и 265/35 ZR19 отзад. В спортен режим, когато системата за стабилизация DSC е активна, но се намесва късно, лесно може да направите контролиран дрифт. При изключена DSC и при яко газ M2 показва палавия си нрав.

BMW M4 е най-вълнуващият баварец на пистата

Ако има нещо, което да засенчи всестранния талант на BMW M5 и да предизвика още по-голяма радост от шофирането от спортното купе BMW M2, това е BMW M4. Купето с две врати и четири места се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор с мощност 431 к.с. Тягата от 550 Нм е на разположение на водача в широкия интервал от 1850 до 5500 об./мин.

В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя BMW M4 ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3.9 секунди. На пистата ясно изпъкват възможностите на мощния двигател. Тягата се дозира фино дори и при най-високи обороти. Активният М-диференциал пренася мощността директно върху настилката и осигурява суперконтрол в завоите. Директното управление, високото сцепление и безкомпромисната стабилност правят BMW M4 най-драйвърския модел, който ми допада най-много за шофиране на писта.

BMW M5

Двигател - 8-цилиндров бензинов битурбо

Работен обем - 4395 куб. см Максимална мощност – 600 к.с. Максимален въртящ момент - 750 Нм
Трансмисия - 8-степенна автоматична Максимална скорост - 250 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 3.4 секунди
Среден разход на гориво – 10.8 л/100 км Емисии СО2 - 241 г/км Базов модел – 237 200 лв. с ДДС
Тестван модел – 237 200 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

В гамата на BMW с буквата М са обозначени най-мощните и най-вълнуващи модели от всяка серия. Към момента М-дивизията на баварците включва моделите M2, M4 Coupe, M4 Cabriolet и M5. Който притежава модел от М-сериите на BMW, може да управлява динамично колата си по пътищата, но за да се наслади максимално на радостта от шофирането, най-добре да изпробва автомобила на състезателна писта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK