С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 окт 2018, 9:45, 1539 прочитания

BMW: Коя М-ка е най-приятна за шофиране на писта

Германският производител събра в Серес семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

В гамата на BMW с буквата М са обозначени най-мощните и най-вълнуващи модели от всяка серия. Към момента М-дивизията на баварците включва моделите M2, M4 Coupe, M4 Cabriolet и M5. Който притежава модел от М-сериите на BMW, може да управлява динамично колата си по пътищата, но за да се наслади максимално на радостта от шофирането, най-добре да изпробва автомобила на състезателна писта.


Един чудесен начин да бъдат разкрити възможностите на актуалната М-гама на BMW беше тестването на моделите на специално подготвената писта "Серес" в съседна Гърция. Клиенти на BMW и представители на българските медиите опитаха семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2.

Семейният седан се превръща в динамичен спортист

Фокусът в тазгодишното издание на BMW M Drive Tour беше насочен към новото BMW M5. Шестото поколение на класическия спортен седан вече не е със задно предаване, а със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Под дългия преден капак е скрит 4.4-литров 8-цилиндров бензинов битурбодвигател с мощност 600 к.с.



На пистата "Серес" новото BMW M5 показа, че освен комфортен семеен седан може да бъде уникален спортен автомобил и да радва собственика си с динамичния си характер. С леко докосване на бутона старт-стоп двигателят се събужда с гърлен звук. Поставям селектора в позиция D, активирам режим Sport и давам газ до дупка.

Моторът на BMW M5 се развихря като разярен хищник и достига максимума от 6700 об./мин. В режим Sport педалът на газта е много чувствителен и реагира мълниеносно при натискане, а чудовищната тяга от 750 Нм е непрекъсната в огромния интервал от 1800 до 5600 об./мин. Теглителната сила се предава чрез 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия ZF, която превключва светкавично бързо.

Има и ръчен режим, който от време на време използвам, за да сваля няколко предавки чрез лостчетата зад волана. Когато изпускателната система отвори клапите си, в салона нахлува силен тътен, последван от дрезгавия глас на 8-цилиндровия агрегат. Водачът може да прави индивидуални настройки на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, така че да придава коренно различен характер на модела. Има общо пет различни конфигурации.

От лимузина със сцепление до кола за пушилка

Стандартно с включена система DSC и активирано задвижване 4WD задните колела превъртат леко при ускорение на излизане от завои, което превръща шофирането в танц по пистата. В режим Dynamic системата M xDrive лесно позволява контролиран дрифт. За оптимално сцепление през зимата или на хлъзгави настилки активният диференциал на задната ос разпределя тягата по колелата между 0 и 100%.

Не изпробвахме BMW M5 с изключена стабилизираща система DSC, но инструкторът Влади Кулев от BMW Performance Driving Schools демонстрира как на пистата семейният седан може да задоволи желанията и на най-запалените водачи. В режим с чисто задно задвижване, предназначен само за майсторите на волана, пилотът избра собствен ъгъл на дрифт и с дозирана газ вдигна яка пушилка на пистата.

Малкото зверче BMW M2 разкрива палав нрав

Ако не сте семейни, не ви трябват задни врати и задни седалки, но искате да се наслаждавате на динамиката на истинска М-ка, вашата кола е купето BMW M2. Малкото зверче се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, който развива максимална мощност 370 к.с. при 6500 об./мин. Двигателят е много отзивчив и се развърта до 7000 об./мин.

Гърленият звук от изпускателната система засенчва и най-хубавата музика, а тягата достига 500 Нм в режим Overboost и е на разположение в широкия диапазон от 1400 до 5560 об./мин. Със 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DCT тягата се предава непрекъснато към задните колела, така че ако искате да "запалите" гумите и да се въртите в кръг, само трябва да намерите настилка с по-ниско сцепление.

На пистата с умерено високо темпо новото BMW M2 Coupe е много балансиран и послушен автомобил. Сцеплението с пътя е отлично благодарение на гумите с размери 245/35 ZR19 отпред и 265/35 ZR19 отзад. В спортен режим, когато системата за стабилизация DSC е активна, но се намесва късно, лесно може да направите контролиран дрифт. При изключена DSC и при яко газ M2 показва палавия си нрав.

BMW M4 е най-вълнуващият баварец на пистата

Ако има нещо, което да засенчи всестранния талант на BMW M5 и да предизвика още по-голяма радост от шофирането от спортното купе BMW M2, това е BMW M4. Купето с две врати и четири места се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор с мощност 431 к.с. Тягата от 550 Нм е на разположение на водача в широкия интервал от 1850 до 5500 об./мин.

В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя BMW M4 ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3.9 секунди. На пистата ясно изпъкват възможностите на мощния двигател. Тягата се дозира фино дори и при най-високи обороти. Активният М-диференциал пренася мощността директно върху настилката и осигурява суперконтрол в завоите. Директното управление, високото сцепление и безкомпромисната стабилност правят BMW M4 най-драйвърския модел, който ми допада най-много за шофиране на писта.

BMW M5

Двигател - 8-цилиндров бензинов битурбо
Работен обем - 4395 куб. см
Максимална мощност – 600 к.с.
Максимален въртящ момент - 750 Нм
Трансмисия - 8-степенна автоматична
Максимална скорост - 250 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 3.4 секунди
Среден разход на гориво – 10.8 л/100 км
Емисии СО2 - 241 г/км
Базов модел – 237 200 лв. с ДДС
Тестван модел – 237 200 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1185 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Най-нетипичното Porshe

Марката вече има и комби

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10