С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 окт 2018, 9:45, 1460 прочитания

BMW: Коя М-ка е най-приятна за шофиране на писта

Германският производител събра в Серес семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

В гамата на BMW с буквата М са обозначени най-мощните и най-вълнуващи модели от всяка серия. Към момента М-дивизията на баварците включва моделите M2, M4 Coupe, M4 Cabriolet и M5. Който притежава модел от М-сериите на BMW, може да управлява динамично колата си по пътищата, но за да се наслади максимално на радостта от шофирането, най-добре да изпробва автомобила на състезателна писта.


Един чудесен начин да бъдат разкрити възможностите на актуалната М-гама на BMW беше тестването на моделите на специално подготвената писта "Серес" в съседна Гърция. Клиенти на BMW и представители на българските медиите опитаха семейния спортист M5, ергенското купе М4 и хулигана М2.

Семейният седан се превръща в динамичен спортист

Фокусът в тазгодишното издание на BMW M Drive Tour беше насочен към новото BMW M5. Шестото поколение на класическия спортен седан вече не е със задно предаване, а със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Под дългия преден капак е скрит 4.4-литров 8-цилиндров бензинов битурбодвигател с мощност 600 к.с.



На пистата "Серес" новото BMW M5 показа, че освен комфортен семеен седан може да бъде уникален спортен автомобил и да радва собственика си с динамичния си характер. С леко докосване на бутона старт-стоп двигателят се събужда с гърлен звук. Поставям селектора в позиция D, активирам режим Sport и давам газ до дупка.

Моторът на BMW M5 се развихря като разярен хищник и достига максимума от 6700 об./мин. В режим Sport педалът на газта е много чувствителен и реагира мълниеносно при натискане, а чудовищната тяга от 750 Нм е непрекъсната в огромния интервал от 1800 до 5600 об./мин. Теглителната сила се предава чрез 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия ZF, която превключва светкавично бързо.

Има и ръчен режим, който от време на време използвам, за да сваля няколко предавки чрез лостчетата зад волана. Когато изпускателната система отвори клапите си, в салона нахлува силен тътен, последван от дрезгавия глас на 8-цилиндровия агрегат. Водачът може да прави индивидуални настройки на системата за задвижване на четирите колела M xDrive, така че да придава коренно различен характер на модела. Има общо пет различни конфигурации.

От лимузина със сцепление до кола за пушилка

Стандартно с включена система DSC и активирано задвижване 4WD задните колела превъртат леко при ускорение на излизане от завои, което превръща шофирането в танц по пистата. В режим Dynamic системата M xDrive лесно позволява контролиран дрифт. За оптимално сцепление през зимата или на хлъзгави настилки активният диференциал на задната ос разпределя тягата по колелата между 0 и 100%.

Не изпробвахме BMW M5 с изключена стабилизираща система DSC, но инструкторът Влади Кулев от BMW Performance Driving Schools демонстрира как на пистата семейният седан може да задоволи желанията и на най-запалените водачи. В режим с чисто задно задвижване, предназначен само за майсторите на волана, пилотът избра собствен ъгъл на дрифт и с дозирана газ вдигна яка пушилка на пистата.

Малкото зверче BMW M2 разкрива палав нрав

Ако не сте семейни, не ви трябват задни врати и задни седалки, но искате да се наслаждавате на динамиката на истинска М-ка, вашата кола е купето BMW M2. Малкото зверче се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, който развива максимална мощност 370 к.с. при 6500 об./мин. Двигателят е много отзивчив и се развърта до 7000 об./мин.

Гърленият звук от изпускателната система засенчва и най-хубавата музика, а тягата достига 500 Нм в режим Overboost и е на разположение в широкия диапазон от 1400 до 5560 об./мин. Със 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DCT тягата се предава непрекъснато към задните колела, така че ако искате да "запалите" гумите и да се въртите в кръг, само трябва да намерите настилка с по-ниско сцепление.

На пистата с умерено високо темпо новото BMW M2 Coupe е много балансиран и послушен автомобил. Сцеплението с пътя е отлично благодарение на гумите с размери 245/35 ZR19 отпред и 265/35 ZR19 отзад. В спортен режим, когато системата за стабилизация DSC е активна, но се намесва късно, лесно може да направите контролиран дрифт. При изключена DSC и при яко газ M2 показва палавия си нрав.

BMW M4 е най-вълнуващият баварец на пистата

Ако има нещо, което да засенчи всестранния талант на BMW M5 и да предизвика още по-голяма радост от шофирането от спортното купе BMW M2, това е BMW M4. Купето с две врати и четири места се задвижва от 3-литров редови 6-цилиндров двигател с турбокомпресор с мощност 431 к.с. Тягата от 550 Нм е на разположение на водача в широкия интервал от 1850 до 5500 об./мин.

В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя BMW M4 ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3.9 секунди. На пистата ясно изпъкват възможностите на мощния двигател. Тягата се дозира фино дори и при най-високи обороти. Активният М-диференциал пренася мощността директно върху настилката и осигурява суперконтрол в завоите. Директното управление, високото сцепление и безкомпромисната стабилност правят BMW M4 най-драйвърския модел, който ми допада най-много за шофиране на писта.

BMW M5

Двигател - 8-цилиндров бензинов битурбо
Работен обем - 4395 куб. см
Максимална мощност – 600 к.с.
Максимален въртящ момент - 750 Нм
Трансмисия - 8-степенна автоматична
Максимална скорост - 250 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 3.4 секунди
Среден разход на гориво – 10.8 л/100 км
Емисии СО2 - 241 г/км
Базов модел – 237 200 лв. с ДДС
Тестван модел – 237 200 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Най-нетипичното Porshe

Марката вече има и комби

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда