Най-нетипичното Porshe
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Най-нетипичното Porshe

Porsche

Най-нетипичното Porshe

Марката вече има и комби

Георги Пауновски
1239 прочитания

Porsche

© Porsche


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Porshe комби с хибридно задвижване и разход на гориво 3 л/100 км. И такъв модел вече има в гамата на компанията от Щутгарт, а пък аз имах късмета да съм сред първите българи, които го тестват.

Porshe Panamera Sport Turismo, както е означението на комбито, има същата дължина (5.05 метра) и междуосие (2.95 м) като лимузината. Разлика няма също в простора в салона и екстрите, които глезят пасажерите - задни седалки с охлаждане, подгряване, масаж, наклон на облегалката и т.н. Предимството на комбито пред лимузината е багажният обем, който при хибридната версия е с 80 литра по-голям и варира между 425 и 1295 литра в зависимост от позицията на облегалките на задните седалки.

Panamera комби се предлага с два варианта на хибридно задвижване, като общата мощност на електромотора и бензиновия мотор е съответно 462 и 680 конски сили. И в двата случая задвижването е на четирите колела.

Динамично и на ток

Тестваният от мен модел беше в по-мощната от двете версии и, да си призная, не успях да се насиля да тествам колко може да бъде минималният разход на гориво. За сметка на това по германските магистрали, без ограничения на максималната скорост, смело тествах динамичните възможности на колата.

Все пак от музея на Porsche в Щутгарт до излизането от града, или в продължение на десетина километра, карах автомобила на ток. Дори само използвайки електрическия мотор, комбито е приятно пъргаво, като впечатлява стартът от място.

С въртящ се селектор на волана водачът може да избира режимите на шофиране - изцяло електрически, хибриден, при който електрониката решава кой мотор кога да работи, и два спортни. Най-забавно става, като се натисне разположеният в средата на въртящия се контролер бутон. Той активира за около половин минута пълната мощност на двата двигателя, като резултатът е брутално ускорение, съпроводено с приятен за ухото звук.

Изключително бързо, но и икономично

От място до 100 км/ч Panamera комби хибрид се изстрелва за 3.4 секунди, а максималната скорост е 310 км/ч. Аз стигнах до 280 км/ч, като дори при тази скорост в салона е невероятно тихо. В зависимост от избрания режим на шофиране автомобилът може да вози изключително комфортно или пък стегнато. Драматично се променя и работата на волана, като в спортен режим, той е максимално директен.

В резултат при правилните настройки дори в завой колата не се накланя и позволява динамична езда, като доставя максимално удоволствие.

Като цяло Panamera комби хибрид е чистокръвно Porsche и човек лесно забравя каква голяма кола кара всъщност. Що се отнася до разхода на гориво, при нормално шофиране бордовият компютър показваше около 8 литра на сто, а след издевателството над автомобила на магистрала консумация скочи над 12 л/100 км.

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Бензинов двигател - 8-цилиндров бензинов

Работен обем - 3996 куб. см
Максимална мощност - 549 к.с. Максимален въртящ момент – 770 Нм Електромотор - Максимална мощност - 136 к.с.
Максимален въртящ момент – 400 Нм Системна мощност - 680 к.с. Трансмисия - осемстепенна, автоматична
Максимална скорост - 310 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 3.4 секунди Среден разход на гориво - 3.0 л/100 км
Емисии СО2 - 69 г/км Базов модел – 225 077 лв. с ДДС Тестван модел – 375 989 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Porshe комби с хибридно задвижване и разход на гориво 3 л/100 км. И такъв модел вече има в гамата на компанията от Щутгарт, а пък аз имах късмета да съм сред първите българи, които го тестват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK