Nissan LEAF: Електромобилът, който се кара само с един педал
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan LEAF: Електромобилът, който се кара само с един педал

Nissan

Nissan LEAF: Електромобилът, който се кара само с един педал

Второто поколение на най-продавания модел на ток в Европа върви страхотно и вози безплатно

1905 прочитания

Nissan

© Nissan


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Отдавна го очакваме – автомобил, който върви страхотно и зарежда безплатно. Освен това спирате в централните зони, без да се налага да плащате. Колко струва? Почти 70 хиляди лева, а може да достигне и до 77 хиляди.

Да, това не са малко пари, но за тях получавате богато оборудван хечбек с място за петима пътници и немалко багаж от японската марка Nissan, която е пионер в разработката на електрически автомобили. Моделът се казва LEAF и наистина все още можете да го зареждате безплатно на някои от станциите в моловете или на паркинга на един от големите хипермаркети в столицата.

С функцията за бързо зареждане 80% от батерията се пълни за 40 минути. Не е за пренебрегване и фактът, че можете да спирате напълно безплатно както в синята, така и в зелената зона в централната градска част.

Модерен и комфортен салон за 4 пътници и багаж

Искаше ми се новият Nissan LEAF да изглежда по-добре на външен вид, но ще трябва да се задоволя с това, че е много по-симпатичен от първото поколение, което въпреки подигравките за дизайна намери над 300 хиляди купувачи. В дългия 4.49 метра, широк 1.79 м, висок 1.54 м и с междуосие 2.70 м Nissan LEAF се качваме четирима души, средни на ръст, но за всички има достатъчно място за комфортно пътуване. В багажника с обем 435 литра рехаво се подрежда багажът на четиримата, но има място поне за още два пъти по толкова. Най-напред съм пътник и имам време да разгледам салона.

Приятно впечатление ми правят качествените материи и множеството дисплеи. На таблото пред водача има 7-инчов дисплей, който показва основната информация, а на централната конзола е поставен друг 7-инчов екран, който показва картата на навигационната система.

При напълно заредена батерия автономният пробег, който показва на дисплея пред водача е 270 км. Крайната цел на пътуването е на около 150 км. Със сигурност зарядът ще стигне, дори трябва да остане за още 120 км. В крайна сметка остана по-малко, за около 90 км, но никой от нас не шофира икономично, а по-скоро искахме да изпробваме колата като динамика и пътно поведение.

Бърз и стабилен на пътя, с директно управление

Подбалканският път се оказа чудесно място за динамичния тест на Nissan LEAF. Ускорението от място до 50 км/ч в града е феноменално бързо. Не съм засичал колко секунди е, но на светофара оставих зад себе си коли с мощност над 300 коня. Според Nissan ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7.9 секунди, но по-важното е, че колата се засилва перфектно при необходимост да изпреварите возилото отпред на кратко разстояние.

Управлението е много забавно и определено ми допада. Ниският център на тежестта и широката следа на колата допринасят за стабилното пътно поведение в завоите, а наклонявания на каросерията практически не се усещат. Кормилното управление е много директно и позволява спортен стил на водене. В салона има отлична шумоизолация, така че вятърът и гумите не се чуват.

Ускорява и спира само с педала на газта

Наистина с Nissan LEAF можете да изминете и повече от 270 км автономен пробег, но трябва да шофирате икономично. Литиево-йонната акумулаторна батерия е капацитет 40 кВтч и може да се зареди от домашната мрежа за 16 часа или от станция за бързо зареждане за по-малко от час.

Най-интересното е, че в града Nissan LEAF може да се кара само с педала на газта, в режим e-Pedal. Когато отпуснете газта, се задейства системата за регенериране на спирачната енергия и електромобилът намалява до пълно спиране. Много полезна при шофиране е системата ProPilot, която обединява електронни функции като самостоятелно движение в избраната лента, спазване на зададената скорост, намаляване и ускоряване при засичане на превозно средство пред колата, както и напълно автономно паркиране на съвсем малко по-голямо от колата място.

Nissan LEAF

Двигател – синхронен електромотор

Максимална мощност – 150 к.с. Максимален въртящ момент - 320 Нм Трансмисия - 1-степенен редуктор с предно предаване
Максимална скорост - 144 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 7,9 секунди Среден разход на електроенергия – 17 кВтч на 100 км
Емисии СО2 - 0 г/км Среден автономен пробег със заредена батерия – 270 км Базов модел – 69 090 лв. с ДДС Тестван модел – 77 090 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.
Източник: Nissan
Източник: Nissan
Източник: Nissan

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Отдавна го очакваме – автомобил, който върви страхотно и зарежда безплатно. Освен това спирате в централните зони, без да се налага да плащате. Колко струва? Почти 70 хиляди лева, а може да достигне и до 77 хиляди.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK