Honda Civic Type R: Тук наистина е много горещо
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Honda Civic Type R: Тук наистина е много горещо

Honda

Honda Civic Type R: Тук наистина е много горещо

Моделът издига шофирането в култ и води до пристрастяване

3101 прочитания

Honda

© Honda


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Отминалото лято беше наистина много "горещо". В рамките на месец и половина имах щастието да тествам трите най-нови "горещи" хечбека (hot hatches), появили се на пазара през тази година. Не отричам, че Peugeot 308 GTi и Renault Megane R.S. много ми харесаха, но една кола успя да ги засенчи – новата Honda Civic Type R.

След като през миналата година японският хечбек постигна най-доброто време - 7 минути и 43.8 секунди на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг", той заслужено беше обявен за най-бързия сериен модел с предно предаване на планетата. Горещият японски хечбек вече се предлага и у нас. Убедих се, че са достатъчни двайсетина километра, за да поискате да притежавате тази кола, защото Honda Civic Type R издига шофирането в култ и води до пристрастяване. В същото време хечбекът може да изпълнява функциите на семеен автомобил в ежедневието, а когато имате малко свободно време, хващате някой планински път и се разтоварвате.

Атмосфера като в състезателен автомобил

Трябват ми няколко секунди да се настаня удобно зад волана на Honda Civic Type R. Радва ме това, което виждам вътре. Съчетанието от алкантара в червен и черен цвят, детайлите от карбон, педалите с алуминиеви пластини, малкият спортен волан с три спици и алуминиевата топка на скоростния лост веднага ме пренасят в състезателен автомобил. Има и табелка със серийния номер.

Типични за състезателна кола са светлинният индикатор за смяна на предавките, показателите за налягането в турбокомпресора, страничното ускорение и времето за обиколка на писта. Спортните предни седалки с интегрирани подглавници и акценти с червен велур имат големи странични опори, но въпреки това са доста удобни. Позицията на седене е ниска, но има добра видимост напред. Единствено разочарова електронната ръчна спирачка с бутон и с автоматично задържане, което ще ми попречи да дърпам ръчката в завой.

Уникален бензинов турбомотор тегли без прекъсване

Под предния капак на Honda Civic Type R е поставен 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 320 к.с. при 6500 об./мин. Агрегатът е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, която радва с прецизната си точност при превключване, а ходът на лоста е много къс - само 4 см.

Внушителният максимален въртящ момент от 400 Нм е на разположение от 2500 до 4500 об./мин. Благодарение на това всеки път, когато натисна газта, горещият хечбек се втурва яростно напред. Двигателят е уникален, защото благодарение на системата за променливи фази на газоразпределението VTEC на Honda има прилична тяга още с потеглянето, а когато се намеси и турбокомпресорът, с лекота се развърта до 7000 об./мин.

Ускорението от 0 до 100 км/ч става за феноменалните 5.7 секунди, а на някоя писта ми се иска да изпробвам и максималната скорост от 272 км/ч. Консумацията на бензин в града е около 10 л/100 км, а при динамично шофиране стига до 15 л/100 км.

Състезателният характер се разкрива в режим +R

Пониженият център на тежестта и намаленото тегло превръщат Honda Civic Type R в еталон за управление и стабилност. Окачването на хечбека е подобрило пътното поведение в завоите и е допринесло до намаляване на страничните наклонявания до минимум. С недозавиването се справят успешно диференциалът с повишено триене и новата система за векторно разпределение на тягата.

На суха настилка Civic Type R има отлично сцепление, а траекторията в завоя се регулира само с игра с педала на газта. Управлението с електрически сервоусилвател на волана е прецизно и остро при високи скорости. Най-голямо удоволствие доставя шофирането в режим +R, когато воланът става максимално директен и остър, педалът на газта е най-отзивчив, а електронната стабилизираща система VSA се намесва възможно най-късно.

Един такъв спортен автомобил трябва да може и да спира така, както ускорява, и го прави безкомпромисно благодарение на спирачната система с дискове Brembo с диаметър 350 мм. Въпреки че окачването е по-меко от това на предходното поколение, все още е твърдо и неравностите се усещат, което не е особено приятно на дълъг път.

Honda Civic Type R GT

Двигател - 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор

Работен обем - 1996 куб. см Максимална мощност – 320 к.с. Максимален въртящ момент - 400 Нм
Трансмисия - 6-степенна механична Максимална скорост - 272 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 5.8 секунди
Среден разход на гориво – 7.8 л/100 км Емисии СО2 - 176 г/км Базов модел – 70 990 лв. с ДДС
Тестван модел – 77 080 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Отминалото лято беше наистина много "горещо". В рамките на месец и половина имах щастието да тествам трите най-нови "горещи" хечбека (hot hatches), появили се на пазара през тази година. Не отричам, че Peugeot 308 GTi и Renault Megane R.S. много ми харесаха, но една кола успя да ги засенчи – новата Honda Civic Type R.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK