Volkswagen Touareg или да засенчиш скъпите си братовчеди
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen Touareg или да засенчиш скъпите си братовчеди

Volkswagen

Volkswagen Touareg или да засенчиш скъпите си братовчеди

Новият SUV предлага повече за парите си от Audi Q7, Bentley Bentayga и Porsche Cayenne

918 прочитания

Volkswagen

© Volkswagen


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Голям и бърз джип – мечтата на огромна част от хората в България. Но за какъв точно всъдеход мечтае народът. Второто поколение на Audi Q7 е наистина хубав и луксозен SUV, но вече на повече от 3 години. Оттогава се появиха нови технологии и по-луксозно оборудване. Най-бърз SUV безспорно е новото Porsche Cayenne Turbo, но цената му е смазваща. Още по-скъп е Bentley Bentayga, който въпреки смелата си цена и напудрения имидж изглежда като олицетворение на кича в автомобилния дизайн. Дори на фона на тези три джипа мечти изпъква новият Volkswagen Touareg.

Най-много съдържание за парите си

Третото поколение на Volkswagen Touareg вече се предлага в България, а цената започва от 108 хил. лева. Оборудван с всички възможни опции, достига до около 170 хил. лева. Безспорно новият Volkswagen Touareg превъзхожда братовчедите си, защото е доста по-луксозен и технологичен от Audi Q7, много по-достъпен от Porsche Cayenne и Bentley Bentayga, като на всичкото отгоре е направен на същата платформа - MLB Evo.

Стилен отвън, богато оборудван отвътре

Новият Volkswagen Touareg се различава доста от предшествениците си, като има много по-изразителен външен вид. В предната част доминира огромната хромирана решетка, съчетана с продълговати фарове с LED матрични светлини с променлив светлинен сноп.

Салонът е много луксозен, изпълнен със скъпи материали и превъзхожда дори този на Audi Q7. Стартирам двигателя и пред погледа ми оживява 12-инчов дисплей с променлива конфигурация, наречен дигитален кокпит. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло. На широката централна конзола стои смайващо големият мултимедиен дисплей. Казват, че бил 15-инчов, и се сещам, че някога с такива екрани бяха лаптопите.

Салон като в луксозна лимузина

От този голям сензорен екран се настройват всички функции в колата. Залагам на заводските настройки и бързам да потегля. Режимите на автоматичната трансмисия се сменят от изцяло нов селектор, зад който са поставени бутоните за стартиране на двигателя и за аварийните светлини, както и въртящите се бутони за режимите на шофиране и регулиране на окачването. Седалките са с електрическо регулиране, имат отопление и вентилация. Воланът също е с отопление, но ще го пробвам през зимата.

Пускам музиката и салонът се превръща в концертна зала благодарение на 730-ватовата озвучителна система Dynaudio с 14 високоговорителя. Впечатляваща е системата за нощно виждане с термокамера и дисплей, която разпознава движещи се живи обекти на тъмно, показвайки ги на екрана на арматурното табло.

Мощен турбодизелов двигател на диета

Под капака на тествания Touareg тихо мърка 3-литровия дизелов двигател V6 TDI с мощност 286 к.с. Турбомоторът е комбиниран с 8-степенната автоматичната скоростна кутия на ZF, която превключва неусетно и много бързо. По пътищата в Австрия ограниченията са строги, а камерите за контрол на скоростта сякаш са на всеки километър. Благодарение на средната скорост от 86 км/ч разходът е едва 6.9 л/100 км. В същото време моторът има достатъчно тяга, за да може големият SUV да се включи с лекота в магистралата. Според техническите данни динамиката е като при Volkswagen Golf GTI, но субективно се усеща далеч по-рафинирано.

Готов за предизвикателства извън пътя

Новият Volkswagen Touareg е много по-маневрен от предшественика благодарение на завиващите задни колела. Диаметърът на завой е намален едва до 10.9 метра. Управлението е прецизно, а благодарение на опционалното въздушното окачване големият всъдеход вози комфортно сякаш е лимузина. Активните стабилизатори за напречна стабилност се справят отлично с наклоняванията на каросерията в завоите.

За да бъде все така пълноценен всъдеход, новият Touareg е оборудван серийно със система за задвижване 4х4 с механичен самоблокиращ се диференциал Torsen. Като опция се предлага система за шофиране на пясък, чакъл, сняг и тежък офроуд. Опционалното въздушно окачване позволява да се увеличи пътният просвет от 200 до 270 мм и така всъдеходът може да се катери по стръмни местности.

Volkswagen Touareg V6 TDI BMT 4MOTION

Двигател – 6-цилиндров дизелов с турбокомпресор

Работен обем - 2967 куб. см
Максимална мощност – 286 к.с. Максимален въртящ момент - 600 Нм Трансмисия – 8-степенна автоматична ZF
Максимална скорост - 235 км/ч Ускорение 0-100 км/ч - 6.1 секунди Среден разход на гориво - 6.6 л/100 км
Емисии CO2 - 173 г/км Базов модел – 108 117 лв. с ДДС Тестван модел – 152 606 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Голям и бърз джип – мечтата на огромна част от хората в България. Но за какъв точно всъдеход мечтае народът. Второто поколение на Audi Q7 е наистина хубав и луксозен SUV, но вече на повече от 3 години. Оттогава се появиха нови технологии и по-луксозно оборудване. Най-бърз SUV безспорно е новото Porsche Cayenne Turbo, но цената му е смазваща. Още по-скъп е Bentley Bentayga, който въпреки смелата си цена и напудрения имидж изглежда като олицетворение на кича в автомобилния дизайн. Дори на фона на тези три джипа мечти изпъква новият Volkswagen Touareg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK