Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Голям и бърз джип – мечтата на огромна част от хората в България. Но за какъв точно всъдеход мечтае народът. Второто поколение на Audi Q7 е наистина хубав и луксозен SUV, но вече на повече от 3 години. Оттогава се появиха нови технологии и по-луксозно оборудване. Най-бърз SUV безспорно е новото Porsche Cayenne Turbo, но цената му е смазваща. Още по-скъп е Bentley Bentayga, който въпреки смелата си цена и напудрения имидж изглежда като олицетворение на кича в автомобилния дизайн. Дори на фона на тези три джипа мечти изпъква новият Volkswagen Touareg.
Най-много съдържание за парите си
Третото поколение на Volkswagen Touareg вече се предлага в България, а цената започва от 108 хил. лева. Оборудван с всички възможни опции, достига до около 170 хил. лева. Безспорно новият Volkswagen Touareg превъзхожда братовчедите си, защото е доста по-луксозен и технологичен от Audi Q7, много по-достъпен от Porsche Cayenne и Bentley Bentayga, като на всичкото отгоре е направен на същата платформа - MLB Evo.
Стилен отвън, богато оборудван отвътре
Новият Volkswagen Touareg се различава доста от предшествениците си, като има много по-изразителен външен вид. В предната част доминира огромната хромирана решетка, съчетана с продълговати фарове с LED матрични светлини с променлив светлинен сноп.
Салонът е много луксозен, изпълнен със скъпи материали и превъзхожда дори този на Audi Q7. Стартирам двигателя и пред погледа ми оживява 12-инчов дисплей с променлива конфигурация, наречен дигитален кокпит. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло. На широката централна конзола стои смайващо големият мултимедиен дисплей. Казват, че бил 15-инчов, и се сещам, че някога с такива екрани бяха лаптопите.
Салон като в луксозна лимузина
От този голям сензорен екран се настройват всички функции в колата. Залагам на заводските настройки и бързам да потегля. Режимите на автоматичната трансмисия се сменят от изцяло нов селектор, зад който са поставени бутоните за стартиране на двигателя и за аварийните светлини, както и въртящите се бутони за режимите на шофиране и регулиране на окачването. Седалките са с електрическо регулиране, имат отопление и вентилация. Воланът също е с отопление, но ще го пробвам през зимата.
Пускам музиката и салонът се превръща в концертна зала благодарение на 730-ватовата озвучителна система Dynaudio с 14 високоговорителя. Впечатляваща е системата за нощно виждане с термокамера и дисплей, която разпознава движещи се живи обекти на тъмно, показвайки ги на екрана на арматурното табло.
Мощен турбодизелов двигател на диета
Под капака на тествания Touareg тихо мърка 3-литровия дизелов двигател V6 TDI с мощност 286 к.с. Турбомоторът е комбиниран с 8-степенната автоматичната скоростна кутия на ZF, която превключва неусетно и много бързо. По пътищата в Австрия ограниченията са строги, а камерите за контрол на скоростта сякаш са на всеки километър. Благодарение на средната скорост от 86 км/ч разходът е едва 6.9 л/100 км. В същото време моторът има достатъчно тяга, за да може големият SUV да се включи с лекота в магистралата. Според техническите данни динамиката е като при Volkswagen Golf GTI, но субективно се усеща далеч по-рафинирано.
Готов за предизвикателства извън пътя
Новият Volkswagen Touareg е много по-маневрен от предшественика благодарение на завиващите задни колела. Диаметърът на завой е намален едва до 10.9 метра. Управлението е прецизно, а благодарение на опционалното въздушното окачване големият всъдеход вози комфортно сякаш е лимузина. Активните стабилизатори за напречна стабилност се справят отлично с наклоняванията на каросерията в завоите.
За да бъде все така пълноценен всъдеход, новият Touareg е оборудван серийно със система за задвижване 4х4 с механичен самоблокиращ се диференциал Torsen. Като опция се предлага система за шофиране на пясък, чакъл, сняг и тежък офроуд. Опционалното въздушно окачване позволява да се увеличи пътният просвет от 200 до 270 мм и така всъдеходът може да се катери по стръмни местности.
Volkswagen Touareg V6 TDI BMT 4MOTION
Двигател – 6-цилиндров дизелов с турбокомпресор
Работен обем - 2967 куб. смТекстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Голям и бърз джип – мечтата на огромна част от хората в България. Но за какъв точно всъдеход мечтае народът. Второто поколение на Audi Q7 е наистина хубав и луксозен SUV, но вече на повече от 3 години. Оттогава се появиха нови технологии и по-луксозно оборудване. Най-бърз SUV безспорно е новото Porsche Cayenne Turbo, но цената му е смазваща. Още по-скъп е Bentley Bentayga, който въпреки смелата си цена и напудрения имидж изглежда като олицетворение на кича в автомобилния дизайн. Дори на фона на тези три джипа мечти изпъква новият Volkswagen Touareg.
0 коментара