С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 окт 2018, 10:15, 548 прочитания

Volkswagen Touareg или да засенчиш скъпите си братовчеди

Новият SUV предлага повече за парите си от Audi Q7, Bentley Bentayga и Porsche Cayenne

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Голям и бърз джип – мечтата на огромна част от хората в България. Но за какъв точно всъдеход мечтае народът. Второто поколение на Audi Q7 е наистина хубав и луксозен SUV, но вече на повече от 3 години. Оттогава се появиха нови технологии и по-луксозно оборудване. Най-бърз SUV безспорно е новото Porsche Cayenne Turbo, но цената му е смазваща. Още по-скъп е Bentley Bentayga, който въпреки смелата си цена и напудрения имидж изглежда като олицетворение на кича в автомобилния дизайн. Дори на фона на тези три джипа мечти изпъква новият Volkswagen Touareg.


Най-много съдържание за парите си

Третото поколение на Volkswagen Touareg вече се предлага в България, а цената започва от 108 хил. лева. Оборудван с всички възможни опции, достига до около 170 хил. лева. Безспорно новият Volkswagen Touareg превъзхожда братовчедите си, защото е доста по-луксозен и технологичен от Audi Q7, много по-достъпен от Porsche Cayenne и Bentley Bentayga, като на всичкото отгоре е направен на същата платформа - MLB Evo.

Стилен отвън, богато оборудван отвътре



Новият Volkswagen Touareg се различава доста от предшествениците си, като има много по-изразителен външен вид. В предната част доминира огромната хромирана решетка, съчетана с продълговати фарове с LED матрични светлини с променлив светлинен сноп.

Салонът е много луксозен, изпълнен със скъпи материали и превъзхожда дори този на Audi Q7. Стартирам двигателя и пред погледа ми оживява 12-инчов дисплей с променлива конфигурация, наречен дигитален кокпит. Най-важните данни се проектират върху предното стъкло. На широката централна конзола стои смайващо големият мултимедиен дисплей. Казват, че бил 15-инчов, и се сещам, че някога с такива екрани бяха лаптопите.

Салон като в луксозна лимузина

От този голям сензорен екран се настройват всички функции в колата. Залагам на заводските настройки и бързам да потегля. Режимите на автоматичната трансмисия се сменят от изцяло нов селектор, зад който са поставени бутоните за стартиране на двигателя и за аварийните светлини, както и въртящите се бутони за режимите на шофиране и регулиране на окачването. Седалките са с електрическо регулиране, имат отопление и вентилация. Воланът също е с отопление, но ще го пробвам през зимата.

Пускам музиката и салонът се превръща в концертна зала благодарение на 730-ватовата озвучителна система Dynaudio с 14 високоговорителя. Впечатляваща е системата за нощно виждане с термокамера и дисплей, която разпознава движещи се живи обекти на тъмно, показвайки ги на екрана на арматурното табло.

Мощен турбодизелов двигател на диета

Под капака на тествания Touareg тихо мърка 3-литровия дизелов двигател V6 TDI с мощност 286 к.с. Турбомоторът е комбиниран с 8-степенната автоматичната скоростна кутия на ZF, която превключва неусетно и много бързо. По пътищата в Австрия ограниченията са строги, а камерите за контрол на скоростта сякаш са на всеки километър. Благодарение на средната скорост от 86 км/ч разходът е едва 6.9 л/100 км. В същото време моторът има достатъчно тяга, за да може големият SUV да се включи с лекота в магистралата. Според техническите данни динамиката е като при Volkswagen Golf GTI, но субективно се усеща далеч по-рафинирано.

Готов за предизвикателства извън пътя

Новият Volkswagen Touareg е много по-маневрен от предшественика благодарение на завиващите задни колела. Диаметърът на завой е намален едва до 10.9 метра. Управлението е прецизно, а благодарение на опционалното въздушното окачване големият всъдеход вози комфортно сякаш е лимузина. Активните стабилизатори за напречна стабилност се справят отлично с наклоняванията на каросерията в завоите.

За да бъде все така пълноценен всъдеход, новият Touareg е оборудван серийно със система за задвижване 4х4 с механичен самоблокиращ се диференциал Torsen. Като опция се предлага система за шофиране на пясък, чакъл, сняг и тежък офроуд. Опционалното въздушно окачване позволява да се увеличи пътният просвет от 200 до 270 мм и така всъдеходът може да се катери по стръмни местности.

Volkswagen Touareg V6 TDI BMT 4MOTION

Двигател – 6-цилиндров дизелов с турбокомпресор
Работен обем - 2967 куб. см
Максимална мощност – 286 к.с.
Максимален въртящ момент - 600 Нм
Трансмисия – 8-степенна автоматична ZF
Максимална скорост - 235 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 6.1 секунди
Среден разход на гориво - 6.6 л/100 км
Емисии CO2 - 173 г/км
Базов модел – 108 117 лв. с ДДС
Тестван модел – 152 606 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Първият Mercedes с изкуствен интелект

A-класата получи серийно революционна система, разработена в България

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда