Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Четвъртото поколение на Mercedes-Benz А-класа може да се похвали с най-добрата в класа аеродинамика, куп технологични опции от големите модели на марката и умни електронни системи, които досега нямаше дори във флагмана S-класа.
Агресивно лице от CLS, премиум салон от S-класата
Новият Mercedes А-класа е взел облика на предната част от новия CLS, който се отличава с трапецовидна решетка и тънки скосени светодиодни фарове. Въпреки че е запазил външните си размери, хечбекът А-класа е построен на нова платформа, при която междуосието е увеличено с 30 мм. Това е осигурило повече място за пътниците в салона, в който има пространство за четирима души, но могат да се поберат и петима.
Багажното отделение е по-голямо от преди и сега е 370 литра, а като се сгънат задните облегалки, се увеличава до 1210 литра. Интериорът е луксозен и изискан, с детайли, изработени от метал, вложки от естествена дървесина с обемна текстура, мека пластмаса и висококачествена кожа.
В салона на тестваната А-класа е комбинирана тапицерия от светла и черна кожа, като единственото, което няма, е вентилация на кожените седалки. Пред водача има два големи 10.25-инчови дисплея, на мултифункционалния волан има бутони и сензорни панели като в Mercedes-Benz S-класа, а на централната конзола са останали само бутоните за управление на климатичната система. На централния тунел има голям тъчпад като на лаптоп.
Динамика и комфорт с бензинов турбомотор и автоматик
Тестваният Mercedes-Benz A 200 се задвижва от нов почти 1.4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 163 к.с. Моторът е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител 7G-DCT. При ниски обороти двигателят почти не се чува, а при висока скорост издава спортен рев. Автоматикът работи без забавяне, така че не беше необходимо да преминавам към ръчна смяна с перата зад волана.
Има четири режима на шофиране - Sport, Comfort, Eco и Individual, като всеки от тях може да се включи или от сензорния екран, или от металния бутон, разположен на централния тунел под дясната ръка на водача. На пътя A-класата вози добре, като окачването отработва еластично легналите полицаи, но някои неравности не остават скрити за пътниците.
Изпробвах как се държи колата в бързите завои по Искърското дефиле и мога да кажа, че компактният хечбек се представи като истински Mercedes - с директно кормилно управление и стабилно пътно поведение.
Умната система MBUX - повод за националната гордост
Новата А-класа е първият модел на Mercedes, който получи последната интелигентна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Повод за гордост е, че системата е разработена от български инженери в софийския офис на "Вистеон". Системата с изкуствен интелект ви позволява да въвеждате и получавате информация по няколко начина – чрез бутоните на волана, от сензорния екран или от тъчпада на централния тунел, както и разпознава гласови команди. За да активирате системата с гласа си, трябва само да кажете "Хей, Мерцедес". Системата разбира говорим език и ви позволява да контролирате колата, без да сваляте ръцете си от волана.
Mercedes-Benz A 200
Двигател - 4-цилиндров турбобензинов
Работен обем - 1332 куб. см Максимална мощност – 163 к.с.Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Четвъртото поколение на Mercedes-Benz А-класа може да се похвали с най-добрата в класа аеродинамика, куп технологични опции от големите модели на марката и умни електронни системи, които досега нямаше дори във флагмана S-класа.
0 коментара