С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 окт 2018, 10:19, 736 прочитания

Първият Mercedes с изкуствен интелект

A-класата получи серийно революционна система, разработена в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Четвъртото поколение на Mercedes-Benz А-класа може да се похвали с най-добрата в класа аеродинамика, куп технологични опции от големите модели на марката и умни електронни системи, които досега нямаше дори във флагмана S-класа.


Агресивно лице от CLS, премиум салон от S-класата

Новият Mercedes А-класа е взел облика на предната част от новия CLS, който се отличава с трапецовидна решетка и тънки скосени светодиодни фарове. Въпреки че е запазил външните си размери, хечбекът А-класа е построен на нова платформа, при която междуосието е увеличено с 30 мм. Това е осигурило повече място за пътниците в салона, в който има пространство за четирима души, но могат да се поберат и петима.

Багажното отделение е по-голямо от преди и сега е 370 литра, а като се сгънат задните облегалки, се увеличава до 1210 литра. Интериорът е луксозен и изискан, с детайли, изработени от метал, вложки от естествена дървесина с обемна текстура, мека пластмаса и висококачествена кожа.



В салона на тестваната А-класа е комбинирана тапицерия от светла и черна кожа, като единственото, което няма, е вентилация на кожените седалки. Пред водача има два големи 10.25-инчови дисплея, на мултифункционалния волан има бутони и сензорни панели като в Mercedes-Benz S-класа, а на централната конзола са останали само бутоните за управление на климатичната система. На централния тунел има голям тъчпад като на лаптоп.

Динамика и комфорт с бензинов турбомотор и автоматик

Тестваният Mercedes-Benz A 200 се задвижва от нов почти 1.4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 163 к.с. Моторът е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител 7G-DCT. При ниски обороти двигателят почти не се чува, а при висока скорост издава спортен рев. Автоматикът работи без забавяне, така че не беше необходимо да преминавам към ръчна смяна с перата зад волана.

Има четири режима на шофиране - Sport, Comfort, Eco и Individual, като всеки от тях може да се включи или от сензорния екран, или от металния бутон, разположен на централния тунел под дясната ръка на водача. На пътя A-класата вози добре, като окачването отработва еластично легналите полицаи, но някои неравности не остават скрити за пътниците.

Изпробвах как се държи колата в бързите завои по Искърското дефиле и мога да кажа, че компактният хечбек се представи като истински Mercedes - с директно кормилно управление и стабилно пътно поведение.

Умната система MBUX - повод за националната гордост

Новата А-класа е първият модел на Mercedes, който получи последната интелигентна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Повод за гордост е, че системата е разработена от български инженери в софийския офис на "Вистеон". Системата с изкуствен интелект ви позволява да въвеждате и получавате информация по няколко начина – чрез бутоните на волана, от сензорния екран или от тъчпада на централния тунел, както и разпознава гласови команди. За да активирате системата с гласа си, трябва само да кажете "Хей, Мерцедес". Системата разбира говорим език и ви позволява да контролирате колата, без да сваляте ръцете си от волана.

Mercedes-Benz A 200

Двигател - 4-цилиндров турбобензинов
Работен обем - 1332 куб. см
Максимална мощност – 163 к.с.
Максимален въртящ момент - 250 Нм
Трансмисия - 7-степенна автоматична с двоен съединител
Максимална скорост - 225 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 8.2 секунди
Среден разход на гориво – 5.8 л/100 км
Емисии СО2 - 133 г/км
Базов модел – 49 052 лв. с ДДС
Тестван модел – 56 140 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Peugeot 508: Преоформяне на лимузината

Класическият триобемен силует е заменен от визия на купе

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда