Европейският шампион на KIA
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Европейският шампион на KIA

KIA

Европейският шампион на KIA

Моделът в Golf класа надгражда познатите си силни страни

Георги Пауновски
1298 прочитания

KIA

© KIA


Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Популярният хечбек в Golf класа KIA Ceed влезе в своето трето поколение с по-атрактивен дизайн, почти идентични размери, но по-голямо вътрешно пространство, един нов бензинов двигател и дебют на редица асистиращи системи. Бърз поглед към оформлението на салона показва използването на още по-качествени материали и ергономия без забележки.

Място за всички и всичко

Лично аз приветствам запазването на управлението на основните функции с класически бутони, като през задължителния за всеки нов автомобил "таблет" се правят фините настройки и се командват навигацията и мултимедията. Предните седалки са удобни със страхотна странична опора, като могат да бъдат със затопляне или охлаждане. В списъка от екстри присъства и отопляемо челно стъкло.

Отзад мястото е предостатъчно, като Ceed е сред лидерите в сегмента по отношение на мястото пред коленете и едноличен победител, ако говорим за разстоянието между раменете. Увеличеният до почти 400 литра багажен обем и най-ниският в класа товарен праг затвърждават впечатлението, че всеки сантиметър е оползотворен максимално.

С новия бензинов мотор

KIA Ceed излиза на пазара в България с два бензинови и един дизелов двигател с мощности между 100 и 140 конски сили. Тествах версията на колата с новия 1.4-литров бензинов мотор с директно впръскване и турбо, предлагащ 140 коня. Той заменя стария 1600-кубиков, като предлага малко повече мощност и подобрена динамика при намален разход на гориво.

Комбиниран с механична трансмисия с шест скорости (предлага се и с автоматик), моторът предлага ускорение до 100 км/ч за 8.9 секунди. Добри думи заслужават гъвкавостта, спокойната работа и звукът. Разходът на гориво в рамките на теста беше 7.1 на сто при 5.7 л/100 км заводски данни.

Новият Ceed запазва комфортната возия, която се харесваше на клиентите при предшественика, но отбелязва подобрение, що се отнася до стабилността в завой. Със сигурност колата ще се хареса и на любителите на динамичното шофиране, още повече че при няколкото обиколки на пистата "Алгарве" стабилизиращата програма се показа като доста либерална и дори позволява известно плъзгане. Новото кормилно управление е по-директно, като реакцията на движението с волана е видимо по-бърза.

Автономност от второ ниво

Ceed бележи сериозен скок по отношение на асистиращите системи, като вече разполага с второ ниво на автономност. Това ще рече, че колата може сама да съобразява скоростта си с тази на останалите превозни средства и да завива сама, стига да има маркировка.

Сред другите полезни помощници са предупреждението за опасност от сблъсък в предното превозно средство, с велосипедист или пешеходец, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и други. На разположение е и система за полуавтономно паркиране, като водачът контролира само скоростта, а маневрирането се поема от електрониката.

KIA Ceed 1.4 T-GDI

Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор

Работен обем - 1353 куб. см Максимална мощност - 140 к.с.
Максимален въртящ момент – 242 Нм Трансмисия 6-степенна механична Максимална скорост - 210 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 8.9 секунди Среден разход на гориво - 5.7 л/100 км Емисии СО2 - 135 г/км
Базов модел – 28 880 лв. с ДДС Тестван модел – 44 940 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

Източник: KIA

Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Популярният хечбек в Golf класа KIA Ceed влезе в своето трето поколение с по-атрактивен дизайн, почти идентични размери, но по-голямо вътрешно пространство, един нов бензинов двигател и дебют на редица асистиращи системи. Бърз поглед към оформлението на салона показва използването на още по-качествени материали и ергономия без забележки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK