Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 окт 2018, 10:28, 1076 прочитания

Европейският шампион на KIA

Моделът в Golf класа надгражда познатите си силни страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

Популярният хечбек в Golf класа KIA Ceed влезе в своето трето поколение с по-атрактивен дизайн, почти идентични размери, но по-голямо вътрешно пространство, един нов бензинов двигател и дебют на редица асистиращи системи. Бърз поглед към оформлението на салона показва използването на още по-качествени материали и ергономия без забележки.


Място за всички и всичко

Лично аз приветствам запазването на управлението на основните функции с класически бутони, като през задължителния за всеки нов автомобил "таблет" се правят фините настройки и се командват навигацията и мултимедията. Предните седалки са удобни със страхотна странична опора, като могат да бъдат със затопляне или охлаждане. В списъка от екстри присъства и отопляемо челно стъкло.

Отзад мястото е предостатъчно, като Ceed е сред лидерите в сегмента по отношение на мястото пред коленете и едноличен победител, ако говорим за разстоянието между раменете. Увеличеният до почти 400 литра багажен обем и най-ниският в класа товарен праг затвърждават впечатлението, че всеки сантиметър е оползотворен максимално.



С новия бензинов мотор

KIA Ceed излиза на пазара в България с два бензинови и един дизелов двигател с мощности между 100 и 140 конски сили. Тествах версията на колата с новия 1.4-литров бензинов мотор с директно впръскване и турбо, предлагащ 140 коня. Той заменя стария 1600-кубиков, като предлага малко повече мощност и подобрена динамика при намален разход на гориво.

Комбиниран с механична трансмисия с шест скорости (предлага се и с автоматик), моторът предлага ускорение до 100 км/ч за 8.9 секунди. Добри думи заслужават гъвкавостта, спокойната работа и звукът. Разходът на гориво в рамките на теста беше 7.1 на сто при 5.7 л/100 км заводски данни.

Новият Ceed запазва комфортната возия, която се харесваше на клиентите при предшественика, но отбелязва подобрение, що се отнася до стабилността в завой. Със сигурност колата ще се хареса и на любителите на динамичното шофиране, още повече че при няколкото обиколки на пистата "Алгарве" стабилизиращата програма се показа като доста либерална и дори позволява известно плъзгане. Новото кормилно управление е по-директно, като реакцията на движението с волана е видимо по-бърза.

Автономност от второ ниво

Ceed бележи сериозен скок по отношение на асистиращите системи, като вече разполага с второ ниво на автономност. Това ще рече, че колата може сама да съобразява скоростта си с тази на останалите превозни средства и да завива сама, стига да има маркировка.

Сред другите полезни помощници са предупреждението за опасност от сблъсък в предното превозно средство, с велосипедист или пешеходец, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и други. На разположение е и система за полуавтономно паркиране, като водачът контролира само скоростта, а маневрирането се поема от електрониката.


KIA Ceed 1.4 T-GDI

Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Работен обем - 1353 куб. см
Максимална мощност - 140 к.с.
Максимален въртящ момент – 242 Нм
Трансмисия 6-степенна механична
Максимална скорост - 210 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч - 8.9 секунди
Среден разход на гориво - 5.7 л/100 км
Емисии СО2 - 135 г/км
Базов модел – 28 880 лв. с ДДС
Тестван модел – 44 940 лв. с ДДС
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Тротинетки vs мотоциклети Тротинетки vs мотоциклети

Електрическите тротинетки удариха продажбите на най-маломощните мотоциклети

17 май 2020, 2436 прочитания

Вносителите на автомобили и извънредното положение Вносителите на автомобили и извънредното положение

Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости

6 май 2020, 1886 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Mazda 6: Направена с майсторска прецизност

Обновеният модел се устремява към премиум сегмента

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10