Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Популярният хечбек в Golf класа KIA Ceed влезе в своето трето поколение с по-атрактивен дизайн, почти идентични размери, но по-голямо вътрешно пространство, един нов бензинов двигател и дебют на редица асистиращи системи. Бърз поглед към оформлението на салона показва използването на още по-качествени материали и ергономия без забележки.
Място за всички и всичко
Лично аз приветствам запазването на управлението на основните функции с класически бутони, като през задължителния за всеки нов автомобил "таблет" се правят фините настройки и се командват навигацията и мултимедията. Предните седалки са удобни със страхотна странична опора, като могат да бъдат със затопляне или охлаждане. В списъка от екстри присъства и отопляемо челно стъкло.
Отзад мястото е предостатъчно, като Ceed е сред лидерите в сегмента по отношение на мястото пред коленете и едноличен победител, ако говорим за разстоянието между раменете. Увеличеният до почти 400 литра багажен обем и най-ниският в класа товарен праг затвърждават впечатлението, че всеки сантиметър е оползотворен максимално.
С новия бензинов мотор
KIA Ceed излиза на пазара в България с два бензинови и един дизелов двигател с мощности между 100 и 140 конски сили. Тествах версията на колата с новия 1.4-литров бензинов мотор с директно впръскване и турбо, предлагащ 140 коня. Той заменя стария 1600-кубиков, като предлага малко повече мощност и подобрена динамика при намален разход на гориво.
Комбиниран с механична трансмисия с шест скорости (предлага се и с автоматик), моторът предлага ускорение до 100 км/ч за 8.9 секунди. Добри думи заслужават гъвкавостта, спокойната работа и звукът. Разходът на гориво в рамките на теста беше 7.1 на сто при 5.7 л/100 км заводски данни.
Новият Ceed запазва комфортната возия, която се харесваше на клиентите при предшественика, но отбелязва подобрение, що се отнася до стабилността в завой. Със сигурност колата ще се хареса и на любителите на динамичното шофиране, още повече че при няколкото обиколки на пистата "Алгарве" стабилизиращата програма се показа като доста либерална и дори позволява известно плъзгане. Новото кормилно управление е по-директно, като реакцията на движението с волана е видимо по-бърза.
Автономност от второ ниво
Ceed бележи сериозен скок по отношение на асистиращите системи, като вече разполага с второ ниво на автономност. Това ще рече, че колата може сама да съобразява скоростта си с тази на останалите превозни средства и да завива сама, стига да има маркировка.
Сред другите полезни помощници са предупреждението за опасност от сблъсък в предното превозно средство, с велосипедист или пешеходец, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата и други. На разположение е и система за полуавтономно паркиране, като водачът контролира само скоростта, а маневрирането се поема от електрониката.
KIA Ceed 1.4 T-GDI
Двигател 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Работен обем - 1353 куб. см Максимална мощност - 140 к.с.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.