Mazda 6: Направена с майсторска прецизност
Обновеният модел се устремява към премиум сегмента


Петър Петров

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
Шест години след излизането на пазара актуалната Mazda 6 мина ново обновяване, като модернизацията не е просто фейслифт, а сериозна промяна на предната част и нови материи в салона, изпълнени с майсторската прецизност на японските занаятчии Takumi.
Лице назаем от кросоувъра Mazda CX-5
Външният вид на Mazda 6 е променен в стила на новия кросоувър CX-5, като най-съществената разлика е в увеличената радиаторна решетка с масивна U-образна хромирана лайстна, която се простира под решетката и я разделя визуално от светлините. Фаровете са светодиодни, светлините за мъгла са качени в основните фарове, а бронята е украсена с хромирани лайстни. Най-високата версия - Takumi, е качена на 19-инчови колела, които пасват идеално на елегантния профил. Задните светлини също са освежени и са свързани с масивна хромирана лайстна.
Ръчно ушит волан, естествена кожа и дърво
В салона Mazda 6 е коренно различна, като промените не са чак толкова във формата на детайлите, а основно в материалите и изработката. Тук най-добре си личи майсторската прецизност на японските занаятчии, които са изработили всеки детайл така, че сякаш ще бъде вечен. Атмосферата в салона е типична за премиум автомобил от най-висок клас благодарение на сребристите алуминиеви вложки и черните лакови покрития. В най-високото ниво на оборудване присъстват естествена кожа Nappa, елементи от естествено дърво, черен таван, LED интериорно осветление с три нива на яркост, панорамен люк, кристално огледало без рамка, ръчно ушит кожен волан и аудиосистема Bose. Новите предни седалки са по-широки, като в Takumi се регулират електрически и имат освен отопление и вентилация.
Бензинови двигатели без турбокомпресор
За задвижването на Mazda 6 се предлагат познатите бензинови и турбодизелови двигатели, но модернизирани и с увеличена мощност. Престижна лимузина върви добре с по-големия бензинов двигател с обем 2.5 литра и с мощност 194 к.с. Благодарение на нововъведенията мощният бензинов двигател изключва два от цилиндрите при скорост до 80 км/ч, като така пести гориво и харчи в рамките на 7 л/100 км.
Шестицата вече има и спортен режим, в който моторът реагира по-пъргаво на натискането на газта и ускорението е по-бодро. Агрегатът е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която предава тягата плавно. Познатият 2.2-литров турбодизелов двигател сега се предлага с мощност и 184 к.с. При него средният разход на гориво е в рамките на 5 л/100 км. Дизеловото комби с 6-степенна автоматична трансмисия се предлага и със задвижване на четирите колела за още по-добро сцепление с пътя.
Комфортна на пътя, стабилна в завоите
Промененото окачване на Mazda 6 е причината сега лимузината да вози по-комфортно. Това се усеща по тесните междуселски пътища, където настилката е доста неравна. В завоите "шестицата" е стабилна, а управлението радва с отлична обратна връзка. При паркиране воланът е по-лек, а на магистралата натежава и се изпълва с плътност.
Системата G-Vectoring Control за векторно разпределение на тягата практически елиминира недозавиването. Спирачките са дозирани, като позволяват плавно намаляване и екстремно спиране.
Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 6AT (194)
Двигател 4-цилиндров бензинов
Работен обем - 2488 куб. см Максимална мощност - 194 к.с. Максимален въртящ момент – 258 Нм
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.