С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 окт 2018, 10:58, 1504 прочитания

Павел Лефтеров: Имах успехи във всички шампионати, догодина се стремя към GT3

Българският автомобилен пилот в интервю за "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.

През тази година българският пилот Павел Лефтеров взе участие в най-бързия едномарков шампионат – Lamborghini Super Trofeo, по покана на германския отбор Leipert Motorsport. Състезанието се проведе на пистата "Дубай", а българинът сподели седалката с миналогодишния си съотборник Джон-Луис Джаспър в клас PRO-AM.


Павел Лефтеров не беше управлявал подобен автомобил до момента, което усложни задачата му. Въпреки това той успя да запише две трети места още в дебютния си старт. Тази година родният пилот участва в Европейските серии GT4, като подписа първия професионален договор в кариерата си, както и в 24-те часа на Портимао. За представянето през сезона си и бъдещите си планове Павел Лефтеров говори пред "Капитал Авто".

Тази година участвахте в три различни състезателни категории - Европейските серии GT4, Lamborghini Super Trofeo и ендуранс - 24-те часа на Портимао. В коя от тях се представихте най-добре и къде смятате, че можеше да постигнете повече?

- За късмет имахме успехи и в трите шампионата. Имам доста опит в европейските GT4 серии, тъй като това е трети сезон за мен. Новото предизвикателство, пред което се изправих този сезон, беше участието ми в европейските серии на Lamborghini Super Trofeo. Получих възможността да се включа в този шампионат буквално в последния момент, като поканата дойде от миналогодишния ми съотборник Джон-Луис Джаспър и немския отбор Leipert Motorsport. Успяхме да се качим на подиума още в първото състезание, което направихме заедно в Дубай през февруари. То беше част от Middle East сериите на Lamborghini, които се провеждат обикновено в началото на годината поради атмосферните условия.



В програмата ми не беше включено да участвам в европейските серии, но след втория кръг от сезона се наложи да заместя един от пилотите на Leipert Motorsport, като по този начин получих възможност да взема участие в още 5 състезания.

Можете ли да сравните отделните категории и да отбележите най-съществените разлики по отношение на шампионатите и колите?

- GT4 и Lamborghini Super Trofeo са европейски шампионати със сходен характер. В тях двама пилоти споделят волана по време на 2 едночасови надпревари през всеки състезателен уикенд. Основната разлика е в автомобилите, които вземат участие.

В GT4 европейските серии участват повече от 13 автомобилни производителя, като представянето на моделите, с които участват, се контролира чрез т.нар. изравняване на представянето (Balance of performance). Чрез него организаторът изравнява силите и възможностите на различните автомобили, като по този начин осигурява честна борба между пилотите и производителите и висока конкуренция.

Lamborghini Super Trofeo е едномарков шампионат и това само по себе си улеснява работата на организатора. Тук всички млади пилоти се борят да впечатлят производителя с добро темпо, личностни качества и талант, за да получат един ден шанса да работят директно с Lamborghini. В 24-те часови състезания на Creventic взимат участие различни марки и категории автомобили, като идеята всеки екип да се бори в класа, във който участва. Стратегията, постоянството и екипната работа са ключът за успеха в подобно състезание. Всичко може да се обърка в последната минута и твоето представяне е винаги тясно обвързано с работата на всички в екипа и темпото на съотборниците ти.

Кое беше най-силното ви състезание за сезона?

- Определено 24-часовото състезание в Португалия на Портимао, където заедно с моите съотборници от Leipert Motorsport успяхме да се преборим за второто място в клас SPX.

Как оценявате представянето на съотборниците си - Мигел Кристовао в GT4 и Джон-Луис Джаспър в Lamborghini Super Trofeo? Бяха ли близо до вашето ниво?

- За първа година споделям волана с португалеца Мигел Кристовао. Той има 25-годишен опит в моторспорта, но това беше първият му сезон в европейски шампионат. Като цяло темпото, което показваше по време на състезателните уикенди, беше доста добро, но сблъсъкът с подобна конкуренция го държеше в напрежение и го провокираше да допуска много грешки. В повечето състезания имахме възможност да се борим за подиума, но точно тези грешки ни костваха много загубени точки, а с тях и победата.

Скоростта на съотборника ми Джон-Луис Джаспър също беше добра, но липсата му на постоянство попречи на екипа да се бори за генералното класиране в шампионата на Lamborghini. Тъй като се включих в доста напреднал ход от началото на сезона, нямах шанс да се боря за класиране, затова фокусът ми беше върху доброто представяне във всяко състезание.

До момента успяхме да се качим 5 пъти на подиума от 4 състезателни уикенда. Пред нас е останал само финалният кръг от Европейските серии, като в същия уикенд ще вземем участие и във финалите на световното на Lamborghini Super Trofeo.

Има ли вероятност да бъдете част от българския отбор на Росен Даскалов, който планира участие в 24-те часа на Льо Ман догодина? Водили ли сте преговори?

- Все още не съм водил разговори с г-н Даскалов, но с удоволствие бих се включил в подобен проект, стига да получа покана. Да взема участие в 24-те часа на Льо Ман е моята детска мечта, точно това е и причината да се концентрирам предимно в състезанията по издръжливост и да трупам опит в сходни формати.

Какви са плановете ви за следващата година?

- За догодина все още всичко е отворено. Надявам се да получа шанса отново да участвам в няколко различни шампионата, като целта е единият от тях да бъде GT3. Всичко зависи от изключително много фактори и все още не мога да дам по-детайлна информация.

Интервюто взе Петър Петров
Изданието се разпространява с вестник "Капитал" в периода 12-18 октомври. Пакетна цена 4 лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да купим употребяван автомобил 3 Как да купим употребяван автомобил

Избирайте коли с проверка и гаранция, а не напудрени, но без история

18 окт 2018, 16560 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Skoda Fabia Facelift: Освежена отвън и преобразена отвътре

Новата Skoda Fabia вече не се предлага с дизелови двигатели. Сега под капака на автомобила се намират само 3-цилиндрови бензинови двигатели

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда