Skoda Fabia Facelift: Освежена отвън и преобразена отвътре
Новата Skoda Fabia вече не се предлага с дизелови двигатели. Сега под капака на автомобила се намират само 3-цилиндрови бензинови двигатели


Петър Петров

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Текстът е част от специалното издание на "Капитал" Капитал Авто.
През миналата година Skoda направи фейслифт на Octavia, който не се хареса на част от почитателите на марката. Въпреки това моделът продължи да се продава все така успешно, тъй като запази атрактивната си цена. Сега дойде време за фейслифт и на малката Fabia.
При нея чехите освежиха външния вид, без да правят кардинални промени, преобразиха интериора с по-приятни на допир и вид материи, добавиха нови умни решения Simply Clever, но най-важното е, че запазиха атрактивната цена. В България продажбите на обновената Skoda Fabia вече започнаха, а цената в специалното ниво на оборудване Selection е 20 770 лева. Версията 1.0 TSI започва от 23 450 лева, което е най-изгодната цена в сегмента за добре оборудван модел с турбодвигател.
По-агресивна отпред, все така семпла отзад
Обновената Skoda Fabia се познава най-вече по предната част, в която изпъква новата радиаторна решетка. От двата скосени горни ръба на рамката започват стеснените фарове, в долната част на които са поставени светодиодните дневни светлини. За да откриете разликите в задната част на обновената Fabia, трябва да се загледате много внимателно и да имате поне снимка на предходния модел. В семплата задница са добавени нови LED стопове, бронята е с променена форма, като в долната част са се появили две нови светлоотразителни светлини. Колелата са с размер до 18 цола.
По-добри материи и Simply Clever в салона
По-съществените промени при обновената Skoda Fabia са в интериора, където са използвани нови, по-приятни на допир текстилни материи и по-мека пластмаса. В салона се усещат по-качествените тапицерии на седалките и гумираните повърхности на най-докосваните детайли.
На централната конзола е поставен 6.5-инчов дисплей, който заменя досегашния 5-инчов. На него се показват иконите на информационно-развлекателната система Swing, която осигурява достъп до цялата гама от мобилни онлайн услуги от Skoda Connect. Моделът разполага с навигационна система с информация за трафика в реално време, системата за следене на слепите зони, асистент за излизане от паркинг на заден ход и функция за автоматично управление на дългите светлини.
Пътниците могат да се възползват от връзката на смартфона с автомобила чрез мобилните приложения, независимо от операционната им система. Освен това за пътуващите отзад има два USB порта. Предлага се стойка за таблет, хваната за предната облегалка, която е особено полезна за децата. Салонът е добре изолиран от външния шум, като оставя впечатление за кола от по-висок клас.
Без дизелов двигател в моторната гама
Заради аферата с дизеловите двигатели през последните години европейските клиенти се отдръпнаха от колите с двигатели TDI. При Fabia потребителите също залагат основно на бензиновите мотори и това е напълно логично, тъй като те са много динамични и достатъчно икономични. В околностите на Прага, спазвайки всички ограничения за скоростта, обновената Fabia с турбомотора 1.0 TSI с 95 к.с. харчи едва 4.5 л/100 км, което си е направо "дизелов" разход.
Освен това с този турбомотор малката кола с двама души на борда и малко багаж се изстрелва напред като ракета. Ако имаше и шеста предавка, сигурно щеше да е икономична и на магистралата, но нека не забравяме, че Fabia е основно градска кола. За града по-практична е автоматичната скоростна кутия – 7-степенна с двоен съединител DSG, която се предлага като опция за най-мощния 1.0 TSI със 110 к.с.
С този мотор изпробвам Fabia в периферията на града и разходът от 5,5 л/100 км определено ме радва. В гамата има и атмосферен двигател 1.0 MPI, но на него ще заложат предимно дамите със спокоен стил на шофиране. Пътищата около чешката столица са различни и на места наподобяват на родната действителност, но обновената Skoda Fabia вози доста меко и преминава гладко през легналите полицаи и повечето неравности.
Skoda Fabia 1.0 TSI Elegance
Двигател – 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Работен обем - 999 куб. см
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.