С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
12 окт 2019, 13:00, 1589 прочитания

Мениджърите говорят

Попитаме хората от автомобилния бранш в България кои са най-важните промени на пазара и какво очакват вбъдеще

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Софийският автосалон се провежда на всеки две години, което обичайно не е дълъг период за автомобилната индустрия, но не и към днешна дата. От есента на 2017 година насам се случиха доста неща в бранша.

Натискът върху дизеловите автомобили се засилва, въведоха се нови правила за изчисляване на средния разход на гориво, продажбите на нови коли в Европа, които изглеждаше, че ще растат непрекъснато, тръгнаха надолу, електромобилите стават все по-популярни и т.н.


Това ни даде и повод да попитаме хората от бизнеса с автомобили в България кои са най-важните промени и какво очакват от бъдещето.

ВЪПРОСИТЕ
  1. Какво е състоянието на пазара на нови автомобили в страната? Променили се нещо от последния автосалон, проведен през 2017 година
  2. Кой е най-впечатляващият експонат или технологията, използвана от някой от моделите, които показвате на автосалона?
  3. През следващите две години кои ще са най-интересните трендове в автомобилната индустрия?
Кристина Манолова, директор маркетинг и комуникации в "Автомотор корпорация": В световен мащаб се очаква да продължи обединяването на автомобилни конструктори

1. Според данните от статистиката, която включва и автомобилите, които се реекспортират, пазарът на нови автомобили в България нараства. Към края на 2018 г. беше отбелязан ръст от 10%, за съжаление ръстът към средата на настоящата година е около 6%. На пазара се наблюдава повишено търсене на бензинови двигатели и засилване на интереса към електрически и хибридни автомобили, въпреки че покупката им у нас не се стимулира.



2. На Автомобилен салон София 2019 Citroen представя новия C5 Aircross SUV, който е вторият SUV модел в продуктовата гама на марката и се отличава с първокласния комфорт, който предлага за всички на борда. Моделът се предлага с новото патентовано окачване на Citroen, което филтрира и поглъща големите деформации и малките неравности по пътя. Друга иновация са седалките Advaced Comfort, които гарантират постоянна мекота без слягане и подобрена поддръжка на тялото. Двигателите на моделите на автосалона са последно поколение и с отлични показатели по отношение на ефективност и икономичност. Citrоеn предлага и нова 8-степенна автоматична скоростна кутия, която също намалява разхода.

3. Едно от най-големите предизвикателства, пред които се изправят конструкторите в момента, е да покрият изискванията за нивата на вредните емисии. За да избегнат глобите, които ще бъдат сериозни, производителите оптимизират съществуващите си моторни гами и залагат на разширяване на предложенията си с хибридни и електрически автомобили във всички сегменти.

В световен мащаб в близко бъдеще се очаква да продължи обединяването на автомобилни конструктори. Бъдещето на автомобилната индустрия е освен електрифицирано и споделено, свързано, автономно.

Костадин Грозданов, изпълнителен директор на "Астреко холдинг" ("Бултрако"АД): Ако се въведат стимули за нови автомобили, приходите за хазната ще се увеличат

1. Миналата година бешe отлична за Honda, стартирахме и с нова марка - Mahindra. Статистиката за тази показва забавяне на ръста за почти всички компании. Ако се въведат стимули за нови автомобили, както е в Румъния, приходите на държавната хазна ще се увеличат.

2. Системата i-MMID на CR-V Hybrid. С нея хибридното задвижване използва два електрически агрегата и всеки от тях работи и като електромотор, и като генератор. Три са режимите – електрически, при потегляне и при ниска скорост, хибриден, при ускорение, и бензинов, при висока скорост. При спускане по наклон и при спиране i-MMD ползва излишната енергия за зареждане на батерията.

3. Електрификацията е заложена в програмата на всички производители. Колите стават по-умни. Реално системите, прилагани в автономните модели, се използват в съвременното автомобилостроене. Типичен пример са асистентите в Honda Sensing, системата за безопасност, стандартна за всичките ни модели.

Милен Христов, Ауто Италия: Масовите автомобили стават реална конкуренция на по-скъпите марки

1. В последните години пазарът на нови автомобили в България нараства видимо, като една от главните причини смятам, че е страхът от забрана за използването на по-стари автомобили. Подобряващата се икономическа ситуация в страната и непрекъснатите иновации в схемите за лизинговане и наемане на автомобили са също незаобиколим фактор, който влияе на пазара. Най-голяма революция в последните години намирам в появата на технологични компании, предоставящи краткосрочен почасов наем и на българския пазар.

2. Най-впечатляващият експонат за мен е MASERATI GranТurismo - един от последните останали свръхавтомобили на пазара, разчитащи на мощен атмосферен бензинов двигател. Удивително е как моделът продължава да бъде в крак с модата, така се раждат класиките. Революционното за българския пазар бе представянето на гаранция до 9 години или 300 000 км за марките Abarth, Alfa Romeo, Fiat и Fiat Professional, с което успяхме да станем не само пионер, но и да постигнем иновативна услуга и стандарт за надеждност и качество. Това са автомобили - еталон за достъпност и надеждност.

3. Електрификацията е неизбежен момент от бъдещето на автомобилизма и всеки производител вече се е насочил към създаването на изцяло електрически превозни средства. Вярвам обаче, че по-интересните трендове са иновациите в масовите автомобили и реалната конкуренция, която те започват да създават на по-скъпите марки. Масовата поява на лукс в интериора и пълния набор от екстри бледнеят пред техническите достижения, с които на пръв поглед среден клас автомобили успяват да преборят върховите производители на спортни автомобили.

Виктор Мезан, изпълнителен директор на "Балкан стар мотърс": В България намалява търсенето на дизелови автомобили

1. Макар и в доста по-малки мащаби, както и с известно закъснение, пазарът на нови автомобили в България е отражение на водещите тенденции в Европа. Наблюдаваме значително намаляване на предлагането и продажбите на дизелови автомобили за сметка на повишен интерес към моделите с алтернативно задвижване – електрически и хибридни агрегати.

2. Без съмнение основният акцент на щанда на Mitsubishi Motors на тазгодишния автосалон ще бъде новият ASX, който ще направи премиерата си в България. Той има по-висока мощност, 4WD задвижване, автоматична скоростна кутия, както и иновативни системи за безопасност.

Най-впечатляващ от технологична гледна точка обаче със сигурност е плъгин хибридният Outlander PHEV със своя нов 2.4-литров бензинов двигател, два електромотора и батерия.

3. За Mitsubishi Motors предстоят години на сериозно обновяване на гамата, базирано на направените вече инвестиции в платформи, разработени съвместно с останалите членове на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Всеки от тях ще се предлага с електрическо и/или хибридно задвижване. Автомобилите с алтернативно задвижване все повече навлизат и на нашия пазар. Екологично чистите, по-безопасни и в голяма степен автономни превозни средства се превърнаха в мисия №1.

Александър Миланов, BMW Group България: Идват преходни години по отношение развитието на алтернативните задвижващи системи

1. Дългосрочната тенденция на растеж на реализацията на нови автомобили в България ще се запази, но през последното тримесечие на 2018 г. и в началото на 2019 г. в някои сегменти и за някои участници на пазара бе отбелязан спад. Реализацията на нови автомобили безспорно е функция на икономическия растеж и подобряване на благосъстоянието в България, но върху нея се отразяват и краткотрайни промени в общите нагласи и настроения, отразяващи тренда на икономическо развитие. В България потенциалът за растеж на автомобилният пазар и необходимостта от обновяване на автомобилният парк са изключително високи и това предопределя позитивната перспектива.

2. На Автомобилен салон София 2019 BMW Group ще покаже широк набор от нови продукти като: BMW Серия 1, BMW Серия 3, обновеното BMW Серия 7, нови модели от семейството на BMW Серия 8 и, разбира се, BMW X7. На щанда на MINI ще се види обновеното MINI John Cooper Works Clubman. В нашата експозиция ще бъдат включени както автомобили с електрическо и хибридно задвижване, така и дизелови и бензинови автомобили от високия общностен клас.

3. Следващите няколко години ще бъдат преходни по отношение на развитието на алтернативни задвижващи системи и усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене. Все по-ярко се откроява тенденция към нови, по-гъвкави форми на ползване на мобилност, включително различни форми на споделяне и лизинг. Все по-големиа значението, възможностите и приложението на системите за свързаност и подпомагане на водача.

Стоян Бодльов, директор продажби DR: Наблюдава се повишено търсене на бензинови двигатели

1. Според данните от статистиката, която включва и автомобилите, които се реекспортират, пазарът на нови автомобили в България нараства. Към края на 2018 г. беше отбелязан ръст 10% в продажбите в сравнение с предходната година, когато се проведе и последният автомобилен салон. За съжаление ръстът, отчетен към средата на настоящата година, е около 6%. На пазара се наблюдава повишено търсене на бензинови двигатели, както и такива с алтернативни горива (пропан-бутан и метан) и засилване на интереса към електрически автомобили.

2. Моделът DR3 e с най-впечатляващата визия, съчетаваща уникална спортна линия с технологични нововъведения като автомобилните приложения Apple Car Play за IOS и mirroring за Android. Моделът DR6 e флагманът на марката, във вариант 1.5 бензинов или пропан-бутан турбодвигател, гарантиращ оптимално съотношение между динамика и разход на гориво. Автомобилът е със серийно най-високо ниво на оборудване.

3. Световната автомобилна индустрия е изправена пред изискванията за екологията на планетата. Бъдещето принадлежи на електрическите автомобили. Ето защо DR вече е разработил такава технология и е реализирал прототипи, които използват иновативни литиево-йонни батерии, които са много по-ефективни. Въпреки това DR счита, че пазарът на автомобили все още не е готов за преминаване към напълно електрически автомобили. DR предлага палитра от двугоривни двигатели бензин/пропан-бутан и бензин/метан с нисък разход на гориво и емисии на CO2, които отговарят на изискванията на мобилност и опазване на околна среда.

Юлиян Чебишев, изпълнителен директор на "Индустриал комерс": Всички са в очакване на новите електромобили

1. Въпреки слабия пазар на нови автомобили в страната в сравнение с останалите държави в Европа има засилен интерес към новите технологии за задвижване и по-точно електромобилите. За изминалите две години пазарът на електромобили има постоянен ръст. Инфраструктурата на зарядни станции също се развива много добре.

2. Hyundai IONIQ е първият в света автомобил с три вида електифицирани задвижвания - hybrid, plug-in hybrid и electric. Благодарение на своята конструктивна концепция IONIQ има имидж на най-екологичната кола в световен мащаб. Допълвайки на гамата автомобили с алтернативно задвижване, Hyundai представя и KONA hybrid - първият SUV представител в гамата на марката с алтернативно задвижване.

3. За България това е тема, която трябва да се спряга много по-често. Възможностите за развитие на автомобилната индустрия са много, тя сама по себе си се очаква да върви само нагоре. Всички са в очакване на новите електромобили и новите технологични решения.

Васил Кочагов, търговски директор в "Киа моторс България": Най-интересните новости в бъдеще ще са свързани с електрификацията

1. Пазарът през 2019 година преживява период на корекция спрямо предишните години и вече не се наблюдава растеж с подобни темпове, както досега. Очакванията ни са, че през тази година ще задържим нивото на продажбите от предишната и общо на българския пазар ще бъдат реализирани около 44 000 автомобила. Основните причини за това са навлизането на новите европейски регулации по отношение на разхода на гориво и изместването на търсенето към по-екологични автомобили от типа хибрид, плъгин хибрид и електрически, за които в България все още няма изградена инфраструктура. Липсата на държавни регулации и стимули също оказва влияние.

2. Без колебание най-впечатляващият ни експонат ще е новият XCEED – ново поколение кросоувър с подчертано спортен дизайн и европейска визия. Нещо повече, 18 см клиренс прави автомобила един от най-проходимите в класа си. В допълнение моделът се предлага с безпрецедентната 7-годишна гаранция на КИА, която е гаранция за високо качество и е многократно доказана от проучванията за качество и надеждност на JD Power.

3. Несъмнено най-интересните новости през следващите години ще са свързани с настъпващата електрификация в автопарка като резултат от промените в законодателството на Европейския съюз. Все повече производители пускат нови електрически модели, а КИА като пионер в тази област освен двата вече наложени модела eSoul и eNiro в следващите години към екогамата ще добави и спортен кросоувър с 4x4 задвижване и пробег от над 500 км.

Георгиос Папаконстантину, генерален мениджър на МИРКАТ ООД: Бъдещето е на автономно управление, дигиталната свързаност и електрическото задвижване

1. В последните години пазарът на нови автомобили в България е относително стабилен. Продажбите отбелязват лек ръст. Данните за общия автомобилен пазар, с които работим, не са напълно адекватни, за това може да сме 100% сигурни само в пазарните анализи за SUZUKI, а те показват, че през 2018 г. имаме ръст на продажбите ни към крайни клиенти от над 18% спрямо 2017 г.

2. Безспорно най-впечатляващият модел е JIMNY. Ултракомпактният SUV модел, който по отношение на своите офроуд възможности е без аналог на пазара. Да не забравяме, че моделът бе обявен за световен градски автомобил за 2019 г. По отношение на технологиите можем да се похвалим с два модела, които са оборудвани с хибридна технология – легендарният градски хечбек SWIFT и ултракомпактният SUV IGNIS. Закупуването на автомобил с тази технология означава значително намаляване на разходите за гориво.

3. И през следващите две години автомобилната индустрия ще продължава да се вълнува от автономно управление, дигитална свързаност и електрическо задвижване, като фокусът ще остане върху сигурността и опазването на околната среда. С вълнение споделяме, че за SUZUKI бъдещето е вече тук. Очакват ни две изключително динамични и интересни години, тъй като голямата трансформация на марката към екологично чистите автомобили влиза в своята ключова фаза. В края на 2020 – началото на 2021 г. японският производител ще ни представи и първия си plug-in хибрид модел.

Лъчезар Георгиев, Порше БГ, бранд мениджър, Audi: Определящи за индустрията ще бъдат повишаващите се екологични изисквания

1. В момента официалните данни показват, че пазарът на автомобили е стабилен. През 2017 и 2018 г. той отбеляза значителен ръст. Тази година ръстът е в размер на 2%, но все още е рано да се направят заключения дали това е тенденция или просто моментно състояние. Последната година беше белязана от въвеждането на новата процедура за хомологация на автомобили WLTP. Тя доведе до временни закъснения в предлагането на някои модели и конкретни двигатели. Това дава отражение в общата статистика на продажбите.

2. Със сигурност най-впечатляващият и най-емблематичният модел на щанда е изцяло електрическият SUV Audi е-tron, който се предлага от тази година. Моделът не прави никакви компромиси с очакванията за комфорт и функционалност. Audi e-tron e първият изцяло електрически модел на марката с перманентно задвижване на четирите колела quattro. Разполага с по един електрически двигател за предния и задния мост. Мощността е 408 к.с., а пробегът надхвърля 400 км. Уникална е възможността да бъде зареждан на свръхмощна станция – до 150 киловата, което значително намалява времето за зареждане.

3. През следващите години определящи за автомобилната индустрия ще бъдат повишаващите се екологични изисквания и свързаните с това промени. По-строгите ограничения на емисиите ще доведат до повишаването на вложенията в електромобилността. Марката Audi планира въвеждането на 30 електрически модела до 2025, от които 20 изцяло електрически. Повишаващите се очаквания на клиентите за гъвкаво обслужване ще се отразят и на модела за дистрибуция и сервизно обслужване на автомобилите. С две думи, през последните пет години автомобилният бранш се промени в измеренията, в които се промени през предходните 20 години, и Audi ще бъде една от марките, която ще определя стандартите на бъдещето.

Нестор Несторов, Порше БГ, бранд мениджър Volkswagen: Салонът ще бъде огледало на последните тенденции в глобален мащаб

1. Наблюдаваме положителна тенденция на пазара на нови автомобили. Въпреки рестрикциите и предизвикателствата при повечето производители през последните две години, свързани с все по-строгите норми за вредни емисии, постоянният пазарен ръст е факт. Обяснението може да се търси в икономическата ситуация и поведението на потребителите. За все повече клиенти благоприятните фактори за покупка на нов автомобил – нови технологии, конкурентни цени, ниски лихвени нива, все по-дълги гаранционни периоди и други, изместват фокуса от рискови сделки за употребявани автомобили без доказана история. Смятам, че автомобилният салон в София ще бъде огледало на последните тенденции в глобален мащаб - SUV тренд и електромобили от ново поколение. Но нека не отписваме толкова бързо високоефективните бензинови и дизелови двигатели, които дълго ще доминират пазара ни.

2. Нашата цел е да покажем автомобилите, които вълнуват хората най-силно в момента. Както споменах, популярността на SUV автомобилите е по-висока от всякога и на щанда на Volkswagen ще бъде цялата SUV гама, която се радва на огромен интерес. С огромен интерес се очаква и премиерата в България на една от иконите на марката ни – обновения Volkswagen Passat.

3. На прага сме на най-големия преход в автомобилната индустрия, откакто тя съществува. Става дума за прехода от конвенционално задвижване към електричество. Именно през следващите две години ще бъдат представени голям брой високотехнологични електромобили от ново поколение, които ще бъдат по-достъпни от актуалните ценови нива и по-гъвкави по отношение на пробег и опции за зареждане.

Д-р Васил Баров, президент на Ratola Corp: Пазарът на нови автомобили у нас продължава да е изкуствено ограничен

1. Поради обърнатата данъчна пирамида, поощряваща вноса на стари коли, пазарът на нови автомобили у нас продължава да е изкуствено ограничен. При новорегистрираните превозни средства съотношението нови/употребявани е в пъти в полза на последните, като делът на най-неекологичните, на възраст над 15 години, е неприемливо висок. Необходими са мерки за модернизиране на автопарка, но планираните в тази насока реформи не бяха осъществени.

2. Представяме, за пръв път, изцяло новия "Корандо", модел 2020 г. с високо ниво на комфорт и ултрамодерни технологии, но и със силен SUV ген.

3. Очаквам развитие в направленията екология, безопасност и свързаност.

Емил Гърнев, генерален мениджър Renault и Dacia за България: Забелязваме промяна в поведението на част от корпоративните клиенти

1. Пазарът забавя темповете на ръст, които отбеляза последните няколко години. Забелязваме промяна в поведението на част от корпоративните клиенти, които планират обновяването на автопарковете си след анализ на развитието на икономическата ситуация и местните избори. За съжаление две години по-късно продължават да липсват инициативи за стимулиране на продажбите на нови автомобили. Можем да заимстваме добри практики от другите европейски държави. В съседна Румъния например има по две кампании годишно с паричен бонус при покупка на нов автомобил.

2. Всички автомобили на щанда на Renault са премиери за 2019 г., а четири от тях ще бъдат показани за първи път пред широката публика.Това са Renault CLIO, наследникът на най-продаваният френски автомобил в световен мащаб, новото 100% електрическо Renault ZOE, новото Renault CAPTUR, което надгражда предложението ни в този клас, и новото Renault MEGANE R.S. - най-бързият автомобил с предно предаване.

3. Тенденция, която забелязваме в автомобилната индустрия, е инвестирането в развиване на решения за усъвършенстване на свързаната и автономна мобилност на бъдещето. В Renault това се изразява с трите концептуални модела, които представихме през 2018 г. – EZ-GO, нашата визия за споделена мобилност, EZ-PRO, автономен автомобил за куриерски услуги, и EZ-ULTIMO, визията ни за луксозно споделено пътуване при поискване. От изключителна важност ще бъде да се фокусираме над свързаните услуги. До края на годината ще можем да отговорим на тази нужда благодарение на MY Renault - приложение, което позволява да се следят различни показатели на автомобила.

Ролф-Юрген Заерле, изпълнителен директор на "Силвър стар": Услугите, свързани с автомобила, стават все по-популярни

1. Пазарът на нови автомобили в България има лек ръст и тенденцията моделите от SUV сегмента да са най-желани се затвърждава. Интересното е, че хората търсят все по-силни изживявания и спортните автомобили определено стават много желан избор. Разбира се, за две години автомобилният свят много се измени. Все повече клиенти се интересуват от хибриди и автомобили с алтернативен начин на захранване. Търсят се също така и модерни форми на мобилност като car sharing. Не на последно място услугите, свързани с автомобила, стават все по-популярни. Ние се гордеем с интелигентното приложение Mercedes me, което дава възможност на собственика да проверява настройките на автомобила, неговото състояние и местоположение, както и може да известява избран оторизиран сервиз за неизправности и предстоящи технически обслужвания.

2. Интелигентната система за задвижване на четирите колела е една от ключовите технологии за нас и ще бъде представена в два от моделите на щанда ни – GT 4Door Coupé и GLE 450.

3. Автономното шофиране, все по-усъвършенствани системи за сигурност и споделената мобилност са темите, които ще вълнуват автомобилната индустрия в следващите няколко години, а Mercedes-Benz ще продължи да бъде лидер в създаването на иновативни решения, отговарящи на новите тенденции.

Надя Божкова, изпълнителен директор "Търговска дейност" на "София Франс Ауто": Съотношението нови/употребявани автомобили ни отрежда последните места в Европа

1. През последните две години на българския автомобилен пазар се появиха нови марки, хибридите и електрическите автомобили навлизат все по-уверено, споделените услуги вече за факт. Динамиката на автомобилния пазар все още не се движи с темповете на Европа и съседните ни държави. Въпреки ръста спрямо миналогодишните продажби броят на регистрираните нови автомобили на глава от населението у нас е сред най-ниските в Европа. Съотношението нови/употребявани автомобили ни отрежда последните места в класациите.

2. Представяме две марки – PEUGEOT, чийто вносител сме вече близо 27 години, и френската премиум марка в групата на PSA – DS Automobiles. PEUGEOT минава уверено в ерата на енергийния преход. Новият PEUGEOT 208, който показваме премиерно за България, предлага още от момента на неговото лансиране електрическа версия. Премиера прави и системата за нощно виждане Night Vision в PEUGEOT 508 и 508 SW, която използва инфрачервена камера.

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 е първият 4x4 plug-in хибрид на PSA. Премиум SUV, който комбинира електрифицирана мощност от 300 конски сили със задвижване на четирите колела.

3. До 2025 г. PEUGEOT ще електрифицира цялата си моделна гама. Удоволствието и емоцията при шофиране продължават да бъдат във фокуса на новото електрифицирано изживяване зад волана. Системите за сигурност и автономност, присъщи за моделите от високия клас, намират все по-широко приложение в масовите автомобили. PEUGEOT гледа уверено към бъдещето, в което предстоят вълнуващи преживявания.

Владимир Димитров, регионален мениджър за България на Subaru: Пазарният дял на SUV моделите нараства

1. През последните години пазарът на нови автомобили показваше относителен ръст. Но нашите очаквания за 2019 г. са по-предпазливи. Като тенденции в последните години може да отбележим нарастващ интерес към автомобили с алтернативни задвижвания, водещите продажби на бензиновите автомобили, все по-голям пазарен дял на SUV моделите.

2. На автомобилния салон Subaru представя две важни новости - новия модел Forester и e-Boxer технологията. Петото поколение Forester, традиционно най-продаваният модел на Subaru в Европа, съчетава ценностите на Subaru, доверието в марката, нови технологии и задвижване e-BOXER. Моделът предлага изключителна динамика, превъзходно пътно поведение и стабилност, усъвършенствани функции за безопасност, по-добро управление и комфорт. Е-Boxer e новата задвижваща система на Subaru, съчетаваща подпомагащ електрически мотор и типичните за Subaru бензинов Boxer двигател и симетричното задвижване на всички колела. Е-Boxer предлага още по-нисък център на тежестта и по-добър баланс на разпределение на масите на автомобила, осигурява по-добра ефективност и отзивчиво управление с присъщата за Subaru безопасност.

3. Все по-голямата значимост на екологичността. По-силното навлизане на електрическите технологии при новите автомобили. Свързаните с това промени в нагласите на потребителите.

Вайос Доцикас, управител на "Тойота Балканс" ЕООД: Интересът се измества по-сериозно към бензинови и хибридни автомобили

1. За радост пазарът на нови автомобили в България в последните години расте с положителен темп, което говори и за все по-добра икономическа обстановка. С навлизането на новата европейската регулация за измерване разхода на гориво и количествата CO2 емисии WLTP интересът се измества по-сериозно към бензинови и хибридни автомобили, а при нас делът на хибридите е над 40%. Toyota 21 години гради хибридното изживяване, реализирайки над 12 милиона хибридни автомобила в световен мащаб.

2. Имаме няколко впечатляващи премиерни модела, които посетителите на автомобилния салон в столицата ще могат да видят на щанда ни. Сред тях са последното седмо поколение на легендарната Corolla, представено с Corolla хечбек, Corolla седан и Corolla Touring Sports, петото поколение на емблематичния RAV4, европейската премиера на луксозния седан Camry, а от страна на премиум марката Lexus – напълно новият компактен кросоувър UX и луксозният бизнес седан ES. Тази година демонстрираме и второто поколение на Prius Plug-in хибрид, моделът, който е основоположник на този тип алтернативно задвижване, реализирано в масово производство.

3. На следващия автосалон отново ще си говорим изключително много за електрификацията на автомобилите и тепърва Toyota и Lexus ще разкриват все повече от визията си за устойчиво развитие. Друга голяма тема ще е свързаността – на автомобила с други устройства, свързаността между отделните превозни средства, свързаността и през погледа на умните градове. Най-вълнуващи ще са обаче решенията за мобилност. В тази посока тепърва ще наблюдаваме изключителни решения.

Капитал АвтоСалон

Текстът е част от специалното издание "Капитал АвтоСалон", посветено на "Автомобилен салон София 2019". Изданието е част от абонаментите планове Капитал и Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно от бутона долу.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Универсална алтернатива на лимузина Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

14 окт 2019, 1 прочитания

Накъде да тръгна? 2 Накъде да тръгна?

Преди да потеглиш на път, винаги е добре да знаеш какъв е трафикът по избрания маршрут

13 окт 2019, 1091 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Капитал Авто" Затваряне
Volkswagen T-Cross дава повече от хечбек

Новият кросоувър е по-просторен и мултифункционален от познатия компактен хечбек

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма