Универсална алтернатива на лимузина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes

Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
9076 прочитания

Mercedes

© Mercedes


Кросоувърите вече убиха вановете, а сега на прицела им са традиционните автомобили. В цял свят продажбите на SUV моделите растат, докато тези в останалите сегменти се свиват.

Автомобили като Mercedes-Benz GLE обясняват каква е причината за този тренд. С дължината си от 4.92 метра SUV моделът е точно толкова голям, колкото Е-класата, но вътре е по-широко, багажникът е по-голям, а и автомобилът може да бъде със седем места.

Луксът в салона е без забележки, а оформлението на салона е естетично и функционално. Управлението на вентилацията става с красиви физически бутони, а останалите настройки могат да се правят по няколко начина - през реагиращ на допир дисплей, през тъчпад като при лаптоп, със сензорни бутони на волана и дори с глас.

Източник: Mercedes

Задните седалки са на релси, което позволява увеличаване и намаляване на багажния обем или на мястото пред краката на возещите са на третия ред, като дава и възможност облегалките да се накланят за максимално удобство. Всички седалки са с електрическо управление, което улеснява максимално трансформациите. Предните седалки могат да бъдат с масаж с няколко програми.

Комфорт на возене като в лимузина

Що се отнася до комфорта на возене, Mercedes GLE може да съперничи не само на Е-класата, но дори и на S-класата, поне когато е с опционалното въздушно окачване с променливи характеристики, каквото тестовият автомобил имаше. При него всяко колело е с индивидуални настройки, а клиренсът се променя в зависимост от нуждите - колата стои по-ниско при висока скорост и на хубав път и по-високо при офроуд преходи.

Източник: Mercedes

Беше време, когато не исках да чуя за кросоувъри, тъй като обичам динамичното шофиране, а при него особено на път със завои този тип автомобили не са особено приятни за каране - накланят се, трудно следват посоката и т.н. С вече споменатото окачване обаче GLE противодейства активно на гравитацията, като окачването накланя купето към вътрешността на завоя.

Задвижването на четирите колела с постоянно променящо се съотношение на тягата към предния и задния мост помага за послушното следване на зададена с волана траектория. Четирите режима на шофиране (комфорт, еко, спорт и индивидуал) променят настройките на волана, скоростната кутия, педала на газта, окачването и асистиращите системи.

Изненадващо пъргав и почти автономен

Тестовата модификация GLE 450 се оказа изненадващо пъргава, като мощният бензинов мотор и 9-степенният автоматик си партнират отлично. Скоростната кутия може да сменя предавките незабележимо, а при нужда да свали за части от секундата четири или пет, за да вкара двигателя в обороти за максимално бързо ускорение. При ускорение бензиновият двигател получава помощ и от електромотор с 22 конски сили, разположен между двигателя и скоростната кутия. Той служи също като стартер и генератор.

Наборът от асистиращи системи е изключително богат, като функция на адаптивния темпомат дори сама намалява зададената за поддържане скорост, ако предстои влизане в остър завой. На практика Mercedes GLE може сам да се ускорява, намалява, спира и потегля в зависимост от поведението на останалите превозни средства, както и да следва без намесата на водача извивките на пътя. Тази автономност обаче е активна за кратък период от време заради законовите ограничения. Пряко отношение към безопасността имат и светодиодните фарове, осветяващи до 650 метра пред автомобила.

Mercedes GLE 450 4MATIC

Двигател - 6-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 3000 куб.см. Трансмисия – 9-степенна автоматична. Максимална мощност - 367 к.с. Максимален въртящ момент - 500 Нм. Максимална скорост - 250 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 5.7 секунди. Среден разход на гориво - 8.8 л/100 км. Емисии CO2 - 190 г/км. Базов модел – 120 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 198 125 лв. с ДДС

Кросоувърите вече убиха вановете, а сега на прицела им са традиционните автомобили. В цял свят продажбите на SUV моделите растат, докато тези в останалите сегменти се свиват.

Автомобили като Mercedes-Benz GLE обясняват каква е причината за този тренд. С дължината си от 4.92 метра SUV моделът е точно толкова голям, колкото Е-класата, но вътре е по-широко, багажникът е по-голям, а и автомобилът може да бъде със седем места.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK