"Капитал Авто": Автомобилната индустрия във времена на коронавирус
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Капитал Авто": Автомобилната индустрия във времена на коронавирус

"Капитал Авто": Автомобилната индустрия във времена на коронавирус

Специално издание на "Капитал" за дигиталната трансформация в автомобилния сектор

Георги Пауновски
1949 прочитания

© Капитал


Като лакмус за състоянието на икономиката автомобилната индустрия първа страда при проява на кризи и е сред последните, които се възстановяват. Очаквано, безпрецедентната парализа на икономическия живот заради епидемията от коронавирус удари силно сектора. Най-малкият проблем беше отмяната или отлагането на знакови автосалони като тези в Женева, Детройт, Париж, Пекин...

На практика всички големи заводи в Европа, Китай, САЩ и т.н. бяха затворени. Спряха производство голяма част от доставчиците за индустрията, включително и в България. Това доведе до намаляване на производството с над 1.5 млн. броя до началото на април само в Европа. Недостиг на автомобили обаче не се очаква, защото и продажбите се сринаха главоломно - с над 50% за март, само част от който попадна в дните на икономическа парализа. В неплатен отпуск са над 1.1 млн. европейци, пряко ангажирани в производството на автомобили.

В този брой на "Капитал Авто" разказваме как се промени бизнесът на вносителите и сервизите. Даваме и съвети как да дезинфекцирате колата си. Но надникваме и отвъд пандемията, защото животът продължава. Компаниите не спират с представянето на най-новите си модели и да работят по следващите поколения автомобили. Затова сме се опитали да обобщим най-интересните тенденции, да представим част от важните модели, като обръщаме внимание и на най-важните аспекти на пътната безопасност.

Приятно четене!

Като лакмус за състоянието на икономиката автомобилната индустрия първа страда при проява на кризи и е сред последните, които се възстановяват. Очаквано, безпрецедентната парализа на икономическия живот заради епидемията от коронавирус удари силно сектора. Най-малкият проблем беше отмяната или отлагането на знакови автосалони като тези в Женева, Детройт, Париж, Пекин...

На практика всички големи заводи в Европа, Китай, САЩ и т.н. бяха затворени. Спряха производство голяма част от доставчиците за индустрията, включително и в България. Това доведе до намаляване на производството с над 1.5 млн. броя до началото на април само в Европа. Недостиг на автомобили обаче не се очаква, защото и продажбите се сринаха главоломно - с над 50% за март, само част от който попадна в дните на икономическа парализа. В неплатен отпуск са над 1.1 млн. европейци, пряко ангажирани в производството на автомобили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK